Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvermeer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10-2015
beste Tweakers

Ik heb ongeveer 2 jaar gelden een game pc gekocht. Nu zou ik graag de videokaart willen vervangen maar kwam ik er achter dat mijn pc nogal wat beperkingen heeft. Daarom zou ik graag jullie advies willen over dit onderwerp.

Het zit namelijk zo. Ik heb een Amd Phenom x4 940 (dus am2), een hd 4870, 4gb value ram en een normale harddisk. Omdat ik merk dat mijn pc steeds meer moeite krijgt met settings op medium-high wilde ik graag een nieuwe video kaart kopen. Toen ik die had bleek mijn voeding niet over genoeg vermogen te beschikken en heb ik deze weer weg moeten doen. Nu hoor ik jullie denken koop dan een andere voeding maar daar zit het hem in. Mijn case een Cm sileo rc 500 heeft een voeding die vast aan de kast zit. Dus bij een upgrade van een redelijke videokaart zoals een 6950/6970 moet er een andere voeding in dus ook een nieuwe kast, want 500 watt lijkt me niet genoeg. Daarnaast heeft mijn huidige moederboord geen aansluitingen meer voor hdd of ssd's die zijn namelijk al gevuld. Ik zou ook graag een ssd willen dus dat zou ook betekenen dat er een nieuw moederboord nodig is. Dit vond ik nogal veel worden en begon zo te twijfelen of ik nu moest upgraden of een nieuw systeem kopen. Wat is jullie advies? Ikzelf nijg naar een nieuwe pc en verkoop deze dan aan mijn broertje die een normale werk pc nodig heeft.

In geval van een nieuwe pc heb ik ook nog wat vragen.
Ik heb al wat systemen bij de lokale computer winkel samen gesteld en mijn vraag aan jullie is wat zouden jullie doen met een budget van ongeveer 1000euro?

Mijn keuzes waren:
Amd fx 8150
Gigabyte GA-990FXA-UD3
2x XFX hd 6870
Ocz onyx 32gb ssd
WD 1tb 64mb 7200rpm harddisk
Kingston hyper x 4gb 1333 cl7
Coolermaster cm 690 advanced
Ocz gaming series 800w voeding
Samsung dvdr speler
€967

of
Intel 2600k (of Ivy bridge maar weten jullie misschien of daar goedkopere versies van komen net zoals i7 920 destijds?)
1x xfx hd 6870
Ocz onyx 32gb ssd
WD 1tb 64mb 7200rpm harddisk
Kingston hyper x 4gb 1333 cl7
Coolermaster cm 690 advanced
Ocz gaming series 800w voeding
Samsung dvdr speler
ASRock P67 Extreme4 B3
€1000

Graag hoor ik meer over wat verstandig is mak-over of upgrade. Het heeft geen grote haast maar medio Januari moet de beslissing wel genomen zijn. Ook hoor ik graag nieuwtjes over Ivy bridge of er nog goedkopere versies komen en hoeveel jullie verwachten dat deze moeten gaan kosten.

Alvast bedankt,
Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-09 00:22
Volgens de site van CM (alhier) is de voeding optioneel. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat die er dus niet uit te halen is.

Als je naar de afbeeldingen onderaan die site kijkt zie je bij het achter-perspectief vrij duidelijk een aantal schroeven rond de voeding zitten. Maak deze los en je schuift hem er volgens mij zo uit... het gaat overigens op de site wel om een rc550, dus wellicht dat daar verschil in zit. Ik kan me echter niet voorstellen dat een dergelijke kast met een vaste voeding komt, ik heb het eigenlijk nog nooit gezien bij een kast.

Na het lezen van de review (op de FP) is Intels nieuwe platform geen logische optie voor je, moederbord prijzen liggen een stuk hoger en de goedkopere quadcore variant van de nieuwe processorlijn komt pas over een maand of wat. Naar mijn idee kom je er met een budget van 1000 euro nu dus nog niet aan. Wat een optie kan zijn op grafisch gebied is in plaats van 2x6870 nu een enkele 6950 erin te hangen en over een tijdje te upgraden naar de hd7xxx serie, ofwel er een tweede 6950 voor weinig tweedehands bij te kopen. Met een oog op de energierekening en de geluidsproductie zou ik persoonlijk de voorkeur geven aan een oplossing met een enkele videokaart.

[ Voor 52% gewijzigd door Pixxel op 15-11-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:27
Een 6950 verbruikt echt niet zo veel meer als een 4870 hoor. Denk dat je het zonder nieuwe voeding ook makkelijk redt om je gpu te upgraden.

En de voeding lijkt me idd een gewone atx voeding, dus prima te vervangen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvermeer
Pixxel schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:03:
Volgens de site van CM (alhier) is de voeding optioneel. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat die er dus niet uit te halen is.

Als je naar de afbeeldingen onderaan die site kijkt zie je bij het achter-perspectief vrij duidelijk een aantal schroeven rond de voeding zitten. Maak deze los en je schuift hem er volgens mij zo uit...
Ik heb de voorloper van die kast de Sileo rc 500 http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1255595801.jpeg
Deze heeft voor zover ik weet een vaste voeding. En is de hardware die ik nu heb nog wel goed genoeg am2 lijkt mij nogal gedateerd. Graag hoor ik meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
http://nl.hardware.info/p...8/cooler-master-sileo-500

zie hem gewoon zonder voeding op het plaatje, dus te vervangen door een standaard voeding.

Ik zou gewoon een 6950 kopen (verbruikt hetzelfde als een 4870), als dat goed blijkt te werken dan prima. Als het niet goed werkt dan vervang je je proc/mobo/ram ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvermeer
Ik heb zojuist de kast open gemaakt en kan zien dat de voeding toch los te krijgen is, dat probleem is dus eventueel opgelost dmv een ander voeding. Dan zit ik alleen nog met het probleem van de ssd. Daarnaast is de sileo wel de juiste kast voor een dikke videokaart. Deze kast heeft namelijk nauwelijks airflow en kan nogal voor problemen zorgen zoals ik in het verleden al gemerkt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
als ik jou was zou ik geen gigabyte mobo kopen.
gewoon mooi asus ( eventueel ROG ) moederbordje.
over de videokaarten het zelfde.
zou ik geen xfx nemen maar MSI of Asus.
misschien een SSD van 60 of 120 (voor opstartschijf en games(tevens afhankelijk welke en hoe veel games je speelt))
met 4 gig ram zit je wel goed alleen zou ik persoonlijk 8 gig doen.
voor de rest top hardware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
offtopic: MSI heeft stukken betere koeling en design(eigen mening) + MSI afterburner (makkelijk overclock programma voor je videokaart( die volgens mij tegenwoordig nog meer kan overclocken dan alleen de videokaart))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvermeer
En wat zijn jullie gedachten over een nieuwe pc zoals ik hierboven 2 voorbeelden van heb gegeven ik kan namelijk de pc toch aan mijn broertje verkopen en er zelf iets leuks van halen XD. En weten jullie meer van Ivy bridge want zoals het er nu naar uitziet vind ik hem te duur. Komt er een goedkoper model en wat verachten jullie van de prijs en specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Als je toch een nieuwe pc wil bouwen kan je beter even in de BBG topics kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvermeer
maxvandenberg schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:18:
als ik jou was zou ik geen gigabyte mobo kopen.
gewoon mooi asus ( eventueel ROG ) moederbordje.
Hoezo zou je geen Gigabyte moederboord moeten kopen als ik vragen mag. Naar mijn idee maken ze mooi spul voor een nette prijs of weet jij iets wat ik nog niet weet ;) Graag hoor ik ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Gigabyte maakt gewoon degelijke borden. Enige reden dat ik eerder asus zou doen is meer fancontrol opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
voor je nieuwe intel systeem staat een 1x xfx hd 6870.
als je in je oude een 6950 stopt is is al sneller met games dan je nieuwe game pc van 1000 euro, dat lijkt me geen verstandige upgrade.
de huidige games zijn nergens beperkt door de huidige 4x cpus vooralsnog.
of je koopt dat nieuwe systeem met een hd6950\hd6970\gtx570 gpu dan ga je een flinke sprong vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
als ik jou was zou ik een AM3(eventueel de + variant) nemen.
stukken goedkoper en beter.
voorbeeldje:

Intel core i7 990x extreme ed. (EEN QUADCORE MENSEN!) --> €818,- in t.net pricewatch

AMD FX 8150 (8 MOTHAFUCKING CORES!!!!) --> €218,50 ook op t.net pricewatch

je moet het helemaal zelf weten maar ik blijf voor een tijdje bij AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

*LET OP* - Wat moet ik kopen lezen. Daar staat hoe je antwoord kunt krijgen op je vragen. In deze vorm (als los topic) is het iig niet toegestaan om om aankoopadvies te vragen... dit topic gaat op slot :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.