Keuze harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicrozNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-08 15:36
Beste tweakers,

Ik heb al ruim 1,5 jaar een western digital caviar green hdd:
http://www.alternate.nl/h...1=Harddisks&l2=Serial-ATA

Hier heb ik denk ik een probleem mee. Ik heb niet veel verstand van harde schijven althans niet zoals de meeste tweakers, maar het lijkt alsof mijn harde schijf niet normaal kan presteren want soms met simpelste dingen zoals mw3 of een bestandsoverdracht, Duurt het lang tot niet voor lekker snelheden of vloeibaar afspelen van spellen.

Nu had ik een vervanger gekregen van WD zelf na freeze momenten. En het leek over maar ook deze heeft na een tijdje de zelfde problemen alleen nog niet zo erg maar ook die gaat steeds langzamer te werk.

En iets wat me is opgevallen is dat hij als hij een filmpje of map van bf3 of mw3 en dergelijke moet laden vlak daarvoor hoor ik soort geluid van dat hij actief wordt. Het is moeilijk te begrijpen.

ik hoop in ieder geval dat jullie beetje kunnen helpen wat het probleem en zo niet een advies hebben voor andere hdd van 1tb.

Als er vragen zijn hoor ik het. Kan het begrijpen als het niet duidelijk is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat dacht je van benchmarks en disk checks?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:28

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

kijk eens bij je energie instellingen.. na hoeveel minuten valt de hd in slaapmodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga nou eerst eens kijken wat er mis met je schijf is. Post hier je SMART data zoals met HDTune Health tab of met CrystalDiskInfo verkregen. Dan praten we verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicrozNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-08 15:36
@ apc-ice

Die staat op nooit.

@cipher

zowel hd tune als crytaldisk geven goed aan over de toestand van me harde schijf.
Hier een screenshot ervan:

http://i.imgur.com/1YJlG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 18:45
Is je schijf zwaar gefragmenteerd? Dan kun je in elk geval proberen om de schijf te defragmenteren. En hoe vol staat de schijf?

Kan het zijn dat er problemen zijn met je windows, dwz duurt het alleen lang om een map te openen of heb je het echt bij elke applicatie?

[ Voor 36% gewijzigd door Jape op 15-11-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen kabelfouten of bad sectors; schijf lijkt mij prima in orde. De oorzaak van je problemen moet je dus hoogstwaarschijnlijk elders zoeken.
Pagina: 1