Harman/Kardon AVR 235 instellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Beste tweakers,

Ik sinds kort een Harman/kardon AVR 235 receiver met een 5.1 Infinity setje staan.

Er komt prima geluid uit alleen er zijn veel verschillende soorten instellingen voor surround.
Ik heb ze staan in een relatief kleine zolderkamer van ongeveer 4 bij 4 meter.

De surround instellingen waar ik uit kan kiezen
  • Logic 7
  • Pro Logic II
  • dts
  • VMax
  • DSP
Ik vind het moeilijk om te kiezen op welke manier de speakers het best toch hun recht komen, de handleiding helpt mij ook niet..

Groet

(indien mijn topic niet volledig genoeg hoor ik het graag, dan pas ik het aan!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:46

FeaR

In GoT we trust

Lees anders onderstaande lijst eens door:Dan krijg je een beetje het idee wat de diverse opties doen. Want Dolby Digital en DTS kan je niet zomaar kiezen, dat is namelijk een vaste track op de DVD. Dingen als Pro Logic II en DTS Neo: 6 kan je wel uit kiezen aangezien dat softwarematig wordt geregeld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Als er Dolby Digital of DTS (= echt surround, film effecten, ...) in de source aanwezig is, zou ik die gebruiken :p, maar daar switcht je receiver automatisch naar.Verder hebben de HK versterkers meestal een 5.1/7.1 Stereo setting, die is naar mijn mening het beste, bij de andere hoor je het stereo effect niet (zo goed) meer.

Het nadeel is wel dat de center bij deze instelling een soort mono geluid geeft, dat vaak te overheersend is ten opzichte van de front/rear speakers wat weer het stereo effect vermindert. Zelf heb ik dit opgelost door de center op -10db in te stellen :p

[ Voor 4% gewijzigd door Pixel Punk op 17-11-2011 11:54 ]