Touchpad van laptop werkt niet meer goed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaurdian
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-04 16:14
Hee mensen!

Ik heb net mijn laptop terug van het Packard Bell reparatiecentrum, maar ik kwam er achter dat mijn muis (touchpad) niet meer goed functioneert. Voor ik de laptop opstuurde werkte deze nog wel. Ik kan nog wel de muis aansturen, maar geen van de multitouch gebaren doen het meer. Als ik het menu van elan smartpad open zie ik ook veel minder opties dan normaal (zie bijlages).
Ik heb natuurlijk gekeken wat ze hebben gedaan bij het reparatie centrum, en ze hebben een nieuwe cover erop gezet (alleen cosmetisch) en de bios geupdate (terwijl ik al de nieuwste versie van de bios had). Het lijkt me dat het iets met de bios te maken kan hebben, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Ik heb al de drivers gedeïnstalleerd en opnieuw geinstalleerd, maar dat werkte niet. Als ik dit op de verkeerde plek post spijt me dat, maar dit leek me het meest toepasselijk.

Met vriendelijke groet,

Gaurdian

Bij mij:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/tha_brute/th_touchpad.png
Afbeeldingslocatie: http://www.emc.com.tw/eng/images_ef/Q4_pic.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:40
Mij lijkt het dat je een andere(oudere?) versie van Elan Smart-Pad geïnstalleerd hebt. Heb je al andere versies van dat programma's geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaurdian
Ik heb de versie gebruikt die te downloaden is op de packard bell support site, dat is dezelfde als die die ik eerst had. Wat het misschien zou kunnen zijn is dat mijn touchpad herkend wordt als een model met oudere hardware. Elan heeft namelijk ook een touchpad met in principe alleen klik functionaliteit. Weet iemand hoe ik dat kan checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Met Speccy kan je je hardware checken, maar eigenlijk verwacht ik niet dat deze ook informatie geeft over je touchpad en versie, maar het is te proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaurdian
ELAN PS/2 Port Input Device
Apparaat soort Muis
Apparaat naam ELAN PS/2 Port Input Device
Locatie Aangesloten op de PS/2-muispoort
Stuurprogramma
Datum 10-12-2010
Versie 7.0.5.16
Bestand C:\Windows\system32\DRIVERS\ETD.sys
Bestand C:\Program Files\Elantech\ETDCtrl.exe
Bestand C:\Program Files\Elantech\ETDCtrlHelper.exe
Bestand C:\Program Files\Elantech\ETDApix.dll
Bestand C:\Program Files\Elantech\ETDCmds.dll
Bestand C:\Program Files\Elantech\ETDMag.exe
Bestand C:\Program Files\Elantech\ETDUninst.dll
Bestand C:\Program Files\Elantech\ETDUn_inst.exe
Bestand C:\Program Files\Elantech\ETDMcpl.dll
Bestand C:\Program Files\Elantech\ETDApi.dll
Bestand C:\Program Files\Elantech\ETDFavorite.dll
Bestand C:\Program Files\Elantech\ETDApi32.dll
Bestand C:\Windows\system32\ETDUI.cpl
Bestand C:\Windows\system32\DRIVERS\i8042prt.sys
Bestand C:\Windows\system32\DRIVERS\mouclass.sys
toon volledige bericht
Oftewel, niets wat ik nog niet wist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Versie 7.0.5.16
Is dat de versie van dat programma?
Of van het stuurprogramma van de touchpad?
Je zou ook buiten de site van Packard Bell kunnen kijken naar andere versies van Elan Smart-Pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaurdian
Van wat ik opmaak uit de verhalen die ik lees van andere mensen op internet is dat de versie van het programma. Heb ik ook geprobeerd, maar ze zijn lastig te vinden en het helpt niets. Misschien dat het niets uitmaakt, maar het icoontje dat normaal oplicht als je het touchpad aanraakt licht nou ook niet op (deze Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/tha_brute/touchpad2.png).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
dat icoontje moet een blauw(of andere kleur) stipje geven als je er op drukt met je vinger. Gebeurd dit niet is er sowieso iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaurdian
Dat dacht ik ook al, maar ik heb geen idee waar het aan kan liggen. De muis zelf doet het dus wel, maar de multitouch gestures niet. Zou het kunnen dat dat programma de muis inputs niet binnenkrijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Als de opties niet in het programma zitten werkt het sowieso niet verwacht ik. Maar aangezien het gewerkt heeft denk ik dat het softwarematig is. Wat je ook kan proberen: (moet je wel een andere muis aansluiten):

Ga naar apparaatbeheer
Rechtermuisknop op je touchpad
Installatie ongedaan maken
En dan klik je bovenin met de rechtermuisknop op je computernaam (in apparaatbeheer) en kies je Zoeken naar gewijzigde apparaten. Hierna zal hij ook weer de drivers installeren, misschien is het ook makkelijk om dat programma even te verwijderen. Wel slim om even een systeemherstelpunt te maken, voor het geval dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaurdian
Ik het net geprobeerd, maar dat heeft totaal geen effect. Als mijn laptop opnieuw moet worden opgestart na de installatie van de driver blijft 'ie hangen op afsluiten... Normaal doet ie dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-04 19:12
Hele grote kans dat de touchpad gebasseerd is op een apparaat van synaptics, drivers: http://www.synaptics.com/resources/drivers

Hiermee willen sommige functies wel eens terug komen/zelfs meer opties beschikbaar maken.

[ Voor 5% gewijzigd door hellboy123 op 15-11-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of alps

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaurdian
Ik weet zeker dat ik eerst elan had, maar ik heb nu die driver van synaptics geinstalleerd en het werkt weer! Een even kijken of die alps meer functies heeft :P Alvast hartstikke bedankt iedereen!
Pagina: 1