LG D2342P - verkeerder brillen meegeleverd?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 01:32
Ik heb een paar dagen geleden een LG D2342P passieve 3D monitor gekocht, maar ik heb er een probleem mee. Of specifieker; met de bijgeleverde brilletjes. Ik vermoed dat de bijgeleverde brillen niet de juiste polarisatie hebben voor de monitor.

Ik heb wat 3D media geprobeerd (PS3, afbeeldingen en films), maar wanneer ik recht naar de monitor kijk (dus bril horizontaal) dan is er flink wat crosstalk zichtbaar. Deze is bij hoge contrastverschillen ook nog eens paars. Dit leidt HEEL ERG af en verminderd het 3D effect. Nu blijkt dat wanneer ik mijn hoofd 45 linksom draai dat de crosstalk aanzienlijk verminderd en dat ook de paarse kleur verdwijnt.

Zowel de bijgeleverde bril en de clip on glazen, evenals een 3D bril van reald die ik nog had liggen van de bioscoop geprobeerd. Allemaal geven ze hetzelfde effect.

Nu heb ik wat meer zitten lezen over de 3D techniek en het blijkt zo te zijn dat ook voor circulair polarization (waar deze monitor en brillen gebruik van maken) er een ideale draaiing ten opzichte van het scherm is waarbij de techniek het beste werkt. Dit schijnt voor de combinatie van deze monitor met de bijgeleverde (en bioscoop reald) brillen dus 45 graden naar links te zijn. De bijgevelerde glazen hebben de volgende typeaanduiding: LG FPG-200F.

Vanochtend even geprobeerd de LG helpdesk te bellen, maar daar kreeg ik een 1e lijns medewerker te spreken die dit verhaal nog nooit eerder gehoord had en ook eigenlijk niet veel inhoudelijk wist over de verschillende 3D technieken. Hij kon me alleen adviseren met de monitor terug naar de leverancier te gaan.
Dit ga ik dan ook maar doen. Maar ik was toch benieuwd of er hier iemand is die dit bekend in de oren klinkt en/of een mogelijke oplossing weet. Want waarom zou LG glazen leveren bij hun monitor die daar niet speciaal voor afgestemd zijn? Of heb ik gewoon pech gehad en een verkeerde set glazen gekregen.
Want om de bril nou kapot te gaan knippen en met 45 graden gedraaide galzen weer opnieuw in elkaar te gaan zitten zetten zie ik ook niet zitten. Het zou toch optimaal moeten werken out of the box.

(overigens schijnt het zo te zijn dat de LG televisies inderdaad een andere draaiing hebben tov de monitoren. Wellicht dat ze maar 1 soort brilletjes maken?)

[ Voor 7% gewijzigd door Arson op 15-11-2011 14:58 ]

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozenkai
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-11-2016
het schijnt dat je monitor 15 graden moet kantelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
dozenkai schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:11:
het schijnt dat je monitor 15 graden moet kantelen
Dat klopt ook wel, maar dat is naar achteren of naar voren. Mijn probleem is dat ik mijn monitor eigenlijk 45 graden naar rechts moet kantelen om mijn ogen horizontaal te houden. Of mijn hoofd naar links natuurlijk. In ieder geval kan ik voor het beste resultaat dus niet recht voor de monitor zitten.

• Arson
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedal
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 13:15

cedal

Jaja.

Probeer LG te spammen op twitter en als ze facebook hebben ook facebook.
Via (open) social media zijn bedrijven eerder geneigd het probleem sneller op te lossen omdat het eerder om hun imago gaat.

Ik heb ze ook al even getweet.

[ Voor 7% gewijzigd door cedal op 04-12-2011 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30

KneoK

Not in a million lightyears

Als je veel crosstalk hebt dan zijn waarschijnlijk je instellingen verkeerd en heeft het niets met de brillen te maken. Bij side by side materiaal heb je verschillende opties. Even simpel gezegd, het kan zijn dat de bron het plaatje voor het linker oog aan de linkerkant laat zien en het plaatje voor het rechteroog aan de rechterkant. Dit kan echter ook omgekeerd zijn, dus plaatje voor links zit rechts, plaatje voor rechts zit links.

Het vreemde is dat de LG monitor standaard op R/L staat maar het meeste materiaal L/R is. Zet in je 3D opties dus gewoon de 3D MODE op SIDE BY SIDE en zet de tweede optie L/R CHANGE op L-R en dan zou het in orde moeten zijn.

Je zult ook even moeten kijken vanaf welke hoogte je zit te kijken. De horizontale hotspot is een stuk groter dan de verticale. Als je recht voor de monitor zit dan zul je met je ogen ongeveer naar het midden of zelfs iets daaronder moeten kijken, de monitor dan een paar graden kantelen helpt inderdaad ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:43
Ik heb helaas hetzelfde probleem als bovengenoemd. Heeft iemand hier inmiddels meer ervaring mee? ik heb vanalles geprobeerd mbt kijkhoeken etc. maar dat werkt niet. Het lijkt erop dat hij vals licht doorlaat (als ik 1 oog dicht knijp, zie ik dubbel en als ik bijde ogen open heb zie ik hetgeen wat de toppic starter omschrijft).
Ook zien de hoeken van het scherm met 3D toepassingen er een beetje blur uit.

Voor de duidelijkheid:

Mijn PC staat in 3D modus met behulp van tridef software.
-ik zie 3D, maar zwaar verstoord.
-Ik heb verschillende beeldscherminstellingen geprobeerd waaronder L-R omdraaien (zonder gewenst resultaat)
-mijn setup :
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB€ 104,45€ 104,45
1Samsung Spinpoint M7 HM500JI, 500GB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 65,50€ 65,50
1LG D2342P€ 179,-€ 179,-
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,23€ 14,23
1Corsair Carbide 500R Black€ 93,-€ 93,-
1Corsair Hydro Series H100€ 89,50€ 89,50
1Logitech G500€ 39,99€ 39,99
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 184,20€ 184,20
1XFX PRO850W€ 86,40€ 86,40
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 105,66€ 105,66
1Kingston KHX1600C9D3K2/8GX€ 46,90€ 46,90
2Sapphire HD6950€ 0,-€ 0,-
1Asus P8Z68-V€ 149,90€ 149,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.158,73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:43
Inmiddels zie ik op internet dat LG inderdaat verkeerde brillen heeft geleverd en dat het probleem bekend is... http://www.mtbs3d.com/phpbb/viewtopic.php?f=43&t=14402
Nu maar de RMA prosedures in...

EDIT: Inmiddels zelf contact met LG opgenomen.
LG erkent dat er inderdaat verkeerde brillen zijn geleverd vanuit de fabriek en heeft toegezegt vandaag nog nieuwe brillen op te sturen.

[ Voor 48% gewijzigd door 0xygen op 03-05-2012 09:33 ]

Verwijderd

Ik heb deze monitor nu ongeveer anderhalve maand en heb ook de verkeerde brillen, LG cinema 3D, moet je nou gewoon met de helpdesk contact opnemen?

Verwijderd

ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de goede nu binnen na direct gechat te hebben met LG, wat mij betreft topservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je gebruikt een verkeerde hdmi kabel

ik heb dat probleem ook gehad

heb nu een hdmi highspeed met ethernet en een doorvoor van 2160P

en dan werkt het prima bij mij

suc6 ermee
Pagina: 1