Hosting-ondersteuning gezocht voor .ro domein

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjogro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2022
Hoi ik heb een .ro domein geregistreerd via RoTLD. Ik ben nu eigenaar van het domein maar heb geen hosting. Het enige wat ik kan instellen zijn DNS servers. Kan iemand me helpen aan een hosting die ik hier aan kan koppelen?
Voor een ander domein ben ik klant van mijndomein.nl (goedkoop) maar hun helpdesk liet weten dat zij me niet kunnen helpen omdat ze '.ro domeinen niet ondersteunen'.

Ik heb het .ro domein genomen om aan een zo kort mogelijke url te komen op basis van m'n username: sjog.ro
Op dit domein wil ik een wordpress site met portfolio voor illustratiewerk gaan hosten.

Tips, advies en technische toelichting welkom! Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

kan je niet zelf een site hosten en je DNS forwarden naar je eigen IP of denk ik dan te simpel?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Neem een accountje bij bijvoorbeeld www.dualdev.nl, point je DNS naar hun servers (a record) en klaar ben je :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjogro
Wow! Dat was snel! _/-\o_

Ik ben niet heel erg technisch onderlegd, begrijp ik dat ik als Nameserver gewoon een andere domeinnaam op kan geven en hij dan daarnaartoe doorstuurt?

Deze instellingen kan ik doen:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/jr4qva.png

@Gunner: Ik draai geen eigen server op mijn IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 20:30

GateKeaper

#1 Procastinator

Je hebt gelijk, dat mag inderdaad niet.

[ Voor 85% gewijzigd door IEF op 20-11-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En zijn enorm veel hostingbedrijven die gewoon los van het domein hosting ondersteunen, zolang jij je DNS servers goed insteld (dus op je hoster), zou dat geen problemen geven.

Het gros nederlandse hostingbedrijven die dat niet doen, willen meestal helemaal geen '3rde partij domein registratie', maar alles via dat bedrijf zelf. (zgn domein in eigen beheer).

Je moet van je provider/hosting de nameservers doorkrijgen die jij daar moet invullen. Stel dat T.net ook hoster zou zijn, zouden dat dus bijvoorbeeld:
ns1.tweakers.net
ns2.tweakers.net
kunnen zijn, vanaf dat moment kan jij bij je controlpanel volledige DNS instellingen aanpassen bij tweakers.net.
DennusB schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:55:
Neem een accountje bij bijvoorbeeld www.dualdev.nl, point je DNS naar hun servers (a record) en klaar ben je :)
Hij heeft enkel een domein, zelfs geen nameserver support ;)

[ Voor 46% gewijzigd door SinergyX op 15-11-2011 15:11 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjogro
@GateKeaper: Ik heb DM aangezet, ben benieuwd naar je tips.

@SinergyX: Ik heb naast het .ro domein twee andere domeinnamen.

- Één is puur een domeinnaam registratie via mijndomein.nl
- De ander is domeinnaam + hosting via one.com

Als ik via een Lookup utility mijn one.com domeinnaam opgeef, dan krijg ik ns01.one.com en ns02.one.com. Dit zijn de nameservers van One.com als ik het goedbegrijp?

Als ik deze adressen in een browser laad, leiden ze niet tot mijn one.com domein. Hoe weet dan mijn .ro domein mijn site te vinden als ik slechts deze nameservers opgeef?

Ik snap zeg maar niet hoe de koppeling gemaakt wordt.

Moet ik dan daarna bij One.com iets instellen? En zo ja, wat dan? Of kan dat alleen als zij ".ro domeinen ondersteunen", zoals mijndomein.nl bijvoorbeeld niet doet, en one.com denk ik ook niet..... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 17:21

Foamy

Fulltime prutser

De nameservers van je domein geven aan welke servers de zonefile voor jouw domein hebben (zie het als een telefoonboek). Als je je eigen nameservers opgeeft zul je dus ook op deze nameservers je domein moeten instellen.

Je zult dus ergens een dienst moeten afnemen die dit mogelijk maakt voor je. Hierna kun je de domeinnaam overal naartoe verwijzen waar je maar wilt.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjogro
@Foamy: Dank voor de uitleg, ik begin een helder beeld te krijgen van hoe het werkt. Ik heb inmiddels verder zitten zoeken en begrijp dat deze 'dienst' een "A zone record" heet.
Dus domeinnaamregistratie staat in feite los van hosting. Maar omdat je het allebei nodig hebt om een website werkend te krijgen bundelen de meeste bedrijven deze twee diensten tot één service.

Is er een specifieke term voor het hosting met een reeds geregistreerd domein?
Dat zou het zoeken naar een geschikte host namelijk erg vergemakkelijken.

[ Voor 17% gewijzigd door sjogro op 15-11-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je hebt eigelijk 3 elementen nodig:
- domein
- dns
- hosting

DNS heb je altijd nodig, hiermee kan je ook MX records (email) maken. Hosting is optioneel, zelf gebruik ik 1 domein via zoneedit om IP-adressen aan subdomeinen te koppelen. thuis.mijndomein.nl is bijvoorbeeld mijn thuis IP (handig voor VPN), of ts.mijndomein.nl is bijvoorbeeld de teamspeak server.

In jouw geval, heb je dus enkel stap 1. Diverse hostingbedrijven bieden dus de overige 2 opties, soms als totaal pakket, anderen hebben daar een speciaal 'dns pakket' voor. Ik heb diverse hosts bekeken, maar die hebben niet standaard .ro domein ondersteuning, wil niet zeggen dat ze het niet kunnen natuurlijk.

In je voorbeeld van one.com, klopt het inderdaad dat de 2 nameservers van jouw domein dus one.com is, dus One.com handelt zowel jouw hosting als je dns af.

Een A record zet zegmaar jouw domeinnaam om naar een IP. Bij dat IP adres (wat dus jouw hosting is) wordt het domein opgevraagt door je browser/computer/netwerk, als je daar bent geregistreerd krijg je dus netjes een website te zien.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 15-11-2011 20:10 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-06 18:10
Begrijp ook goed dat het geen bal uitmaakt of het nou een .ro domein of een ander domein is. De extensie is eigenlijk totaal niet relevant, zolang je maar nameservers instelt werkt het gewoon.

In Nederland werkt het net even wat anders, daarom zal je op wat onbegrip stuiten: In Nederland registreer je normaal gesproken niet zelf je naam bij SIDN, de beheerder van .nl maar bij .ro kan dat schijnbaar wel. Dus dat is even apart maar technisch gezien is het niet ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

.com of .org kan je ook al jaren op je eigen naam zetten, daar doen ze ook nooit moeilijk over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor de duidelijkheid had je ook op de website het volgende kunnen lezen:
7. For registered active domain names there must be an operational primary and an operational secondary Domain Name System (DNS) name server. Both name servers need permanent IP connectivity to the Internet (for queries and zone transfers) in order that they can be easily checked for operational status and database accuracy at any time by ROTLD registry.

8. At the end of each month a periodic zone check is done for all the domains to collect errors, host count and other domain statistics. ROTLD kindly ask to allow zone transfer for the machines from 192.162.16.0/24 IP address class.
Dit houdt dus in dat je 1 bedrijf of 2 iemanden met een vast IP een DNSZone moet laten aanmaken die ook zonetransfers toelaat vanaf het IP adres van .ro addressen.
Pagina: 1