ik wil in onze organisatie iPads gaan uitgeven.
eerst als test aan 1 user en na evaluatie aan meerdere mensen.
nu moet ik het beheer op mij gaan nemen en wil ik natuurlijk alles zelf onder controle willen houden.
na enig speur en test werk al aardig wat werkend gekregen zoals ik dat zou willen.
- mail, agenda en contact personen
- vpn via onze watchguard firewall
- file van netwerk openen
- office documenten werken
- pdf openen
- printen
- diverse beheer tools ( Vsphere, RDP, VNC, teamviewer etc )
nu kwam ik Apple Configuration Utillty tegen: http://www.apple.com/support/iphone/enterprise/
deze geinstalleerd en mee bezig gegaan.
ik kan daarin een profiel maken voor de iPad met vooringestelde instellingen.
deze op een iPad gezet en de vragen beantwoord die je dan krijgt.
dit werkt perfect, ( als voorbeeld, in het profiel kan je zelfs de App store uit schakelen, icoontje is weg op het apparaat en user kan er niet meer bij )
nu ben ik al 2 dagen op zoek of ik in dat profiel ook apps kan mee instaleren?
dit doe ik nu door op een iPad alle apps op te zetten en daarna het profiel er op te zetten.
maar ik zou graag een complete package te maken.
want in de toekomst wil ik als mensen een app request bij mij doen ik deze in een profiel te kunnen stoppen, dit te mailen en zodat de user deze vanuit de mail kan installeren.
heeft iemand hier ervaring mee?
eerst als test aan 1 user en na evaluatie aan meerdere mensen.
nu moet ik het beheer op mij gaan nemen en wil ik natuurlijk alles zelf onder controle willen houden.
na enig speur en test werk al aardig wat werkend gekregen zoals ik dat zou willen.
- mail, agenda en contact personen
- vpn via onze watchguard firewall
- file van netwerk openen
- office documenten werken
- pdf openen
- printen
- diverse beheer tools ( Vsphere, RDP, VNC, teamviewer etc )
nu kwam ik Apple Configuration Utillty tegen: http://www.apple.com/support/iphone/enterprise/
deze geinstalleerd en mee bezig gegaan.
ik kan daarin een profiel maken voor de iPad met vooringestelde instellingen.
deze op een iPad gezet en de vragen beantwoord die je dan krijgt.
dit werkt perfect, ( als voorbeeld, in het profiel kan je zelfs de App store uit schakelen, icoontje is weg op het apparaat en user kan er niet meer bij )
nu ben ik al 2 dagen op zoek of ik in dat profiel ook apps kan mee instaleren?
dit doe ik nu door op een iPad alle apps op te zetten en daarna het profiel er op te zetten.
maar ik zou graag een complete package te maken.
want in de toekomst wil ik als mensen een app request bij mij doen ik deze in een profiel te kunnen stoppen, dit te mailen en zodat de user deze vanuit de mail kan installeren.
heeft iemand hier ervaring mee?
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!