[iPad] configuration utility

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 16:54
ik wil in onze organisatie iPads gaan uitgeven.

eerst als test aan 1 user en na evaluatie aan meerdere mensen.

nu moet ik het beheer op mij gaan nemen en wil ik natuurlijk alles zelf onder controle willen houden.

na enig speur en test werk al aardig wat werkend gekregen zoals ik dat zou willen.
- mail, agenda en contact personen
- vpn via onze watchguard firewall
- file van netwerk openen
- office documenten werken
- pdf openen
- printen
- diverse beheer tools ( Vsphere, RDP, VNC, teamviewer etc )

nu kwam ik Apple Configuration Utillty tegen: http://www.apple.com/support/iphone/enterprise/

deze geinstalleerd en mee bezig gegaan.
ik kan daarin een profiel maken voor de iPad met vooringestelde instellingen.
deze op een iPad gezet en de vragen beantwoord die je dan krijgt.

dit werkt perfect, ( als voorbeeld, in het profiel kan je zelfs de App store uit schakelen, icoontje is weg op het apparaat en user kan er niet meer bij )

nu ben ik al 2 dagen op zoek of ik in dat profiel ook apps kan mee instaleren?
dit doe ik nu door op een iPad alle apps op te zetten en daarna het profiel er op te zetten.

maar ik zou graag een complete package te maken.
want in de toekomst wil ik als mensen een app request bij mij doen ik deze in een profiel te kunnen stoppen, dit te mailen en zodat de user deze vanuit de mail kan installeren.

heeft iemand hier ervaring mee?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik niet echt een antwoord op je vraag heb.

Let wel op dat je users niet al te handig zijn met dit soort dingen.
Ik heb het al een keer gehad dat ze thuis doodleuk los de firmware downloaden en deze even herstellen met Itunes.

Al je instellingen om zeep en ze downloaden bij de vleet in de appstore.
Ik heb daar nog niet echt een oplossing voor gevonden, het is gewoon een heads up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:50:
Ik moet zeggen dat ik niet echt een antwoord op je vraag heb.

Let wel op dat je users niet al te handig zijn met dit soort dingen.
Ik heb het al een keer gehad dat ze thuis doodleuk los de firmware downloaden en deze even herstellen met Itunes.

Al je instellingen om zeep en ze downloaden bij de vleet in de appstore.
Ik heb daar nog niet echt een oplossing voor gevonden, het is gewoon een heads up.
yes weer 1 voor op het lijstje: beveiliging.
geen kabeltje mee leveren alleen een 220v oplader waar de kabel aan vast zit.

het mooie is dat ze dan zelf een iTunes account moeten gaan opzetten en dat zie ik mijn doelgroep nog zo niet doen, laat staan dat ze iTunes geinstalleerd hebben of gaan doen ( wat ze niet kunnen op bedrijfs laptops ) maar wellicht wel op hun thuis pc.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10 16:54
dan pakken ze de kabel van hun ipod, iphone of die van hun kids/partners ;)

Er is altijd wel een handige harry in de familie die er "verstand" van heeft..... :'(

I have the body of a god, shame it's a buddha......

• onskip
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 10:44
Ik ben op dit moment met hetzelfde bezig. Van een leverancier krijg ik een MDM tool doorgestuurd. Ik zal deze hier dan wel even delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onskip
Wat je zou kunnen doen is :

- Download de benodigde Apps uit de Appstore op de PC/Mac waar de Iphone Config Utility op staat
- Voeg de Apps toe aan de Config Utility (apps staan in de Itunes map)

Als je nu het iOS device aan de PC/Mac hangt kun je de betreffende apps met 1 klik installeren.

Wat anders een oplossing is, is om alle devices te voorzien van hetzelfde appstore account. Als je bij de instellingen aangeeft dat nieuw aangeschafte apps automatisch gedownload moeten worden worden dan zullen de apps die je met het betreffende app-store account op de PC/Mac aanschaft, automatisch op het iOS device verschijnen.

Via onze leverancier heeft Apple aangegeven dat een aangeschafte app op 10 devices met hetzelfde appstore account geplaats kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
onskip schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:04:
Wat je zou kunnen doen is :

- Download de benodigde Apps uit de Appstore op de PC/Mac waar de Iphone Config Utility op staat
- Voeg de Apps toe aan de Config Utility (apps staan in de Itunes map)

Als je nu het iOS device aan de PC/Mac hangt kun je de betreffende apps met 1 klik installeren.

Wat anders een oplossing is, is om alle devices te voorzien van hetzelfde appstore account. Als je bij de instellingen aangeeft dat nieuw aangeschafte apps automatisch gedownload moeten worden worden dan zullen de apps die je met het betreffende app-store account op de PC/Mac aanschaft, automatisch op het iOS device verschijnen.

Via onze leverancier heeft Apple aangegeven dat een aangeschafte app op 10 devices met hetzelfde appstore account geplaats kan worden.
hmm dat had ik zonder dit gelezen te hebben ook al gedaan, wat er dan gebeurd bij mij is het volgende:

de apps worden netjes op de betreffende iPad gezet, icoontjes zijn aanwezig maar als ik ze aanklik maken ze de "beweging" van openen maar er gebeurd daarna niets, geen van de op die manier geinstalleerde apps zijn bruikbaar.

ik zit nu te denken, dat ik het nog eens moet proberen maar ook het bijbehorende iTunes account moet definieeren op het device.

( ik heb alle apps uit mijn lokale iTunes bibliotheek gehaald en naar de configuration utility gesleept ''geimporteerd" en dan zijn ze ook aanwezig en kan ik ze gebruiken )

[ Voor 6% gewijzigd door talin op 25-11-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:26

RKD

Hier heb ik ook al eens mee gespeeld, ik dacht dat je wanneer je als bedrijf een developer license hebt je dan wel het eea kon doen. Daar is de optie ook voor bedoeld als ik me het goed herinner.

Het bewegen maar verder niet openen betekent idd dat de beveiliging niet goed zit, niet goed gekoppeld aan een account.

[ Voor 23% gewijzigd door RKD op 25-11-2011 11:47 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onskip
talin schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:44:
[...]

hmm dat had ik zonder dit gelezen te hebben ook al gedaan, wat er dan gebeurd bij mij is het volgende:

de apps worden netjes op de betreffende iPad gezet, icoontjes zijn aanwezig maar als ik ze aanklik maken ze de "beweging" van openen maar er gebeurd daarna niets, geen van de op die manier geinstalleerde apps zijn bruikbaar.

ik zit nu te denken, dat ik het nog eens moet proberen maar ook het bijbehorende iTunes account moet definieeren op het device.

( ik heb alle apps uit mijn lokale iTunes bibliotheek gehaald en naar de configuration utility gesleept ''geimporteerd" en dan zijn ze ook aanwezig en kan ik ze gebruiken )
Als je via de appstore een nieuwe app aanschaft, mag ook gratis zijn, en deze opstart, dan moet je daarna de "bewegende" apps kunnen openen.

Op dit moment hebben we 9 iphones binnen ons bedrijf. 2x een 3GS, 3x een 4 en 4x een 4S.
Ik heb in de config utility 3 profielen aangemaakt. Deze rol ik over de iphones uit.
Alle iphones hebben hetzelfde appstore account, maar een persoonlijk icloud account.
Ik geef aan dat downloads niet automatisch op de iphone verschijnen. Zo kunnen de gebruikers dus zelf kiezen welke apps zij op hun iphone zetten. Ze kunnen helaas wel betaalde apps kopen, maar daar zitten we gewoon scherp bovenop.
Tot nu toe werkt dit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSP
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-04 20:30

GSP

Hoi, ik ben ee recente gebruiker van de iPad. Ik ben er erg tevreden mee maar heb een probleem met file beheer. Als ik documenten open in dropbox of anders, plaatst mijn iPad dit in haar eigen omgeving. Ik weet echter niet hoe ik deze terugplaats. Sterker nog, eigenlijk wil ik dat als ik documenten ophaal, ik deze bij het saven, deze op dezelfde plek, bijv. Dropbox, weer terugplaats. Ik heb dit nog niet geprobeerd met documenten vanuit een netwerk, maar verwacht dat dit op dezelfde manier (niet?!) werkt. Dit weerhoudt mij om de iPad zakelijk te gebruiken omdat ik hiermee versieproblemen krig.
Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:30
Je vraag heeft niets te maken met de vraag van de TS. Ik zou je willen vragen om niet zo'n oud topic te openen, maar evt. een nieuw topic te openen als je zelf wat voor onderzoek hebt gedaan.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:04
Wij hebben 20 iphones4 en 4 iPads2. Onze mensen mogen niet jailbreaken, verder wensen we ze veel plezier met de apparatuur en zijn er geen regels.

Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
LaptopSmurf schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 21:41:
Wij hebben 20 iphones4 en 4 iPads2. Onze mensen mogen niet jailbreaken, verder wensen we ze veel plezier met de apparatuur en zijn er geen regels.

Werkt prima.
ok, dan een aantal vraagjes.

- heb je werkmail op deze apparaten?
- heb je een vpn verbinding op deze apparaten?
- hoe heb je al deze apparaten uitgerold? met de hand?
- stel iemand heeft een instellingen probleem hoe support je deze dan?
- wat is de policy als iemand een apparaat kwijt word of gestolen word?

oftewel, hoe voorkom je dat de bedrijfsdata op straat kan komen te liggen of in verkeerde handen?
en hoe help je iemand met de melding: ik krijg geen mail meer binnen o.i.d. ?

Pagina: 1