1 internet verbinding 2 netwerken

Pagina: 1
Acties:

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 08:05
Zoals de titel al aangeeft wil ik graag 2 verschillende netwerken hebben die samen 1 internet verbinding delen.
Het gaat er hierbij om dat we sinds kort een nieuwe buurvrouw hebben die even tijdelijk gebruik gaat maken van ons draadloze netwerk, dit tot zei haar internet geregeld heeft.

Nu mag ze best gebruik maken van het internet, maar ik wil absoluut niet dat ze de computers op ons prive netwerk kan benaderen.

Ik heb 1 adsl modem/router die ik graag wil gebruiken voor het prive netwerk en een wireless router die ik wil gebruiken om haar een draadloos signaal te geven.

Is dit uberhaubt mogelijk wanneer wij zelf de adsl modem blijven gebruiken?

Ik heb nu alle pc's in ons privenetwerk met het adsl modem verbonden. Vanuit de modem loopt er een kabel naar de WAN poort van de router. Router krijgt een ip adres van het modem (192.168.1.X). Modem geeft vervolgens middels een dhcpdraadloos een ip door aan pc van de buurvrouw (10.0.0.X)

Met deze opstellingen zal de buurvrouw juist wel ons netwerk kunnen zien waarbij wij het hare niet.

Is er dus een mogelijkheid om dit zo in te stellen dat dit andersom is? Zonder mijn apparatuur op de router aan te sluiten en haar haar gebruik te laten maken van de modem...

Waarom ik direct vanaf de modem internet wil is omdat deze gigabit poorten heeft, er een telefoon op zit aangesloten en de router heeft dit dus niet.

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Je hebt een modem/router met VLAN ondersteuning nodig. Bijvoorbeeld verschillende Drayteks hebben dat. Zoek dus even op VLAN, dat is wat je wilt denk ik.

BOINC stats

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Of een guest mode op je router, dat is er wellicht ook.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:42

Fiber

Beaches are for storming.

Er zijn ook Routers die standaard een gast netwerk hebben. Dat is ideaal voor dit soort situaties.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-01 17:58
DD-WRT biedt volgens mij ook de mogelijkheid om VLAN's op te zetten. Weet niet welke router je hebt maar wellicht kan je daar DD-WRT op draaien

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 17:03
edit: niet goed gelezen

[ Voor 84% gewijzigd door Borne op 15-11-2011 15:11 ]

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 08:05
Modem router is van Telfort: Zyxel P-2812HNU-F1 en de router is een Linksys WRT610N.

Ik kan wel iets vinden in de P-2812HNU-F1 over VLAN, maar daar staat alleen hetvolgende bij:

VLAN
Enable VLAN : Enter 802.1P Priority [0-7] : 1 Enter 802.1Q VLAN ID [1-4094] : 34

Om nu een nieuwe modem router te kopen voor die paar weken dat ze er gebruik van maakt gaat me iets te ver :P

Bedankt voor de hulp voorzover iig. Denk dat ik het netwerk maar ga omzetten naar de router en haar de modem laat gebruiken voor de wireless..

EDIT:
Voordat ik dat ga doen zal ik eerst eens DD-WRT op de 610N zetten en kijken wat ik daarmee voor elkaar kan krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Exxus op 15-11-2011 15:54 ]

Pagina: 1