• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-02 10:07
Enkele dagen geleden ben ik een probleem beginnen te ondervinden met mijn Sapphire hd5870. Ik starte gewoon mijn pc op en onmiddellijk hoorde ik een luidruchtig geluid. Ik dacht eerst dat er ergens iets tegen een fan sleepte maar toen ik op zoek ging naar het probleem merkte ik dat het de fan van mijn grafische kaart was.

Ik heb dus gekeken of er daar niks sleepte ofzo maar was niet het geval. Maar toen ik op de fan drukte om deze te stoppen en toen hij weer op snelheid kwam was het geluid weg. Ik dus mooi mij pc weer dichtgedaan maar de volgende dag had ik het probleem terug. :(
Toen heb ik maar besloten om de kaart eruit te halen en eens van dichterbij te gaan kijken, er was niks te zien, en heb dan ook maar de kaart volledig opengemaakt en de fan verwijdert maar ik kon nergens zien dat het ergens sleepte ofzo.

Nu heb ik het probleem nog altijd en het wordt met de dag erger jammer genoeg. Is het nu gewoon de fan die versleten is? En zo ja wat kan ik dan het beste doen want garantie zal ik wel niet meer hebben op een 2 jaar oude kaart...

Ik heb er ook een filmpje van gemaakt zodat het wat duidelijker is.

[YouTube: http://youtu.be/QFwOPbigoT4]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:31
Het lager van de fan is wrs versleten.
Je kunt de speling voelen als de fan stilstaat.
Soms (als de onbalans niet te groot is)kan een drupje WD40 oid het probleem een tijdje verhelpen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• glennvho
Er zit inderdaad wel heel veel speling op dat is waar. En heb al geprobeerd om wat olie eraan te doen maar mocht niet helpen.

Het beste zal dus een nieuwe koeling zijn denk ik aangezien ik niet zo weten waar ik zo een ventilator moet vinden voor deze kaart. Ik heb al zitten kijken naar deze: pricewatch: Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II & ook naar deze pricewatch: Arctic Cooling Accelero Xtreme 5870

Wat is eigenlijk het verschil tussen die 2 want ze zien er op het eerste zicht hetzelfde uit?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:31
De koelcapaciteit van de plusII is wat hoger, en daarbij worden (als ik het goed zie)er heatsinks bijgeleverd voor het geheugen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• glennvho
Heb zelf ook even zitten zoeken en bij de plus II worden er inderdaad heel wat meer heatsinks voor geheugen enzo meegeleverd. Maar bij de 5870 variant zitten er ook genoeg heatsinks voor het geheugen dus ga mooi voor deze gaan aangezien deze veel goedkoper is! :)

Verwijderd

zelfde probleem met mijn 6870 hawk heb je nog garantie? dan rmaen

• glennvho
Nee garantie heb ik niet meer, de kaart is al 2 jaar oud. Ik heb mij deze cooler besteld: pricewatch: Arctic Cooling Accelero Xtreme 5870

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:00
Een leuke cooler, ik heb hetzelfde probleem maar ga voor de Zalman VF3000A. Hier zit standaard een goede VRM cooler bij. Die wordt nogal eens vergeten.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Pagina: 1