Ik heb een XFX GTS 250 1GB kaart in mijn machine zitten.
Deze maakt een aardige herrie, zelfs idle is ie behoorlijk luidruchtig.
Nu ben ik gaan kijken voor andere koeling hiervoor en ben uitgekomen op een passieve koeling van Arctic.
Namelijk de Accelero S1 Rev. 2
Ik had hem haast besteld totdat ik er achter kwam dat je voor mijn kaart (GTS 250) een extra module nodig hebt namelijk de "Turbo Module".
Opgezocht wat het precies is en blijkt een plastic houder te zijn met 2x fans.
Dat betekent dat mijn GFX kaart in dat geval toch niet passief gekoeld is.
Op de site van Arctic staat bij de GTS 250: * Additional Accessory is required for installation
In hoeverre is deze extra "Turbo Module" echt vereist?
En als hij idd wel vereist is het dan niet slimmer om b.v. de Accelero TWIN TURBO Pro te nemen, aangezien deze al voorzien is van 2 fans?
Ik wil een zo stil mogelijke computer en op dit moment is de GFX kaart de bottleneck.
Maar wat is nu wijsheid qua koeler?
Deze maakt een aardige herrie, zelfs idle is ie behoorlijk luidruchtig.
Nu ben ik gaan kijken voor andere koeling hiervoor en ben uitgekomen op een passieve koeling van Arctic.
Namelijk de Accelero S1 Rev. 2
Ik had hem haast besteld totdat ik er achter kwam dat je voor mijn kaart (GTS 250) een extra module nodig hebt namelijk de "Turbo Module".
Opgezocht wat het precies is en blijkt een plastic houder te zijn met 2x fans.
Dat betekent dat mijn GFX kaart in dat geval toch niet passief gekoeld is.
Op de site van Arctic staat bij de GTS 250: * Additional Accessory is required for installation
In hoeverre is deze extra "Turbo Module" echt vereist?
En als hij idd wel vereist is het dan niet slimmer om b.v. de Accelero TWIN TURBO Pro te nemen, aangezien deze al voorzien is van 2 fans?
Ik wil een zo stil mogelijke computer en op dit moment is de GFX kaart de bottleneck.
Maar wat is nu wijsheid qua koeler?
Zorg dan wel voor goede airflow in je kast zodat het ram ook gekoeld wordt.