GTS 250 - andere cooling

Pagina: 1
Acties:

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 14:12
Ik heb een XFX GTS 250 1GB kaart in mijn machine zitten.
Deze maakt een aardige herrie, zelfs idle is ie behoorlijk luidruchtig.

Nu ben ik gaan kijken voor andere koeling hiervoor en ben uitgekomen op een passieve koeling van Arctic.
Namelijk de Accelero S1 Rev. 2
Ik had hem haast besteld totdat ik er achter kwam dat je voor mijn kaart (GTS 250) een extra module nodig hebt namelijk de "Turbo Module".
Opgezocht wat het precies is en blijkt een plastic houder te zijn met 2x fans.
Dat betekent dat mijn GFX kaart in dat geval toch niet passief gekoeld is.

Op de site van Arctic staat bij de GTS 250: * Additional Accessory is required for installation
In hoeverre is deze extra "Turbo Module" echt vereist?
En als hij idd wel vereist is het dan niet slimmer om b.v. de Accelero TWIN TURBO Pro te nemen, aangezien deze al voorzien is van 2 fans?

Ik wil een zo stil mogelijke computer en op dit moment is de GFX kaart de bottleneck.
Maar wat is nu wijsheid qua koeler?

• CybrWire
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-12-2025
De GPU coolers van Artic zijn zeeeeeeer stil in vergelijking tot de stock/vendor coolers. Daarbij zijn ze ook nog koeler!

• WRT54G
Thanks voor de reply! Dat is al een hele geruststelling.
Alleen wat is nu de meerwaarde van de Accelero S1 Rev. 2 t.o.v. de Accelero Twin Turbo Pro als ik voor mijn GTS 250 op de S1 toch nog fans moet bevestigen?

Of is dat helemaal niet nodig?
Ik zit nu in dubio welke geschikt is voor mij.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:23
Doordat de GTS 250 wat meer hitte produceert adviseert Arctic om dus actief te koelen. Dat wil niet zeggen dat het strikt noodzakelijk is. In een goed geventileerde kast met een voor de videokoeler gunstige luchtstroom is het misschien goed mogelijk om passief te koelen. Echter zijn 2 stille fans op lage rmp altijd goed voor de temperaturen.

Persoonlijk zou ik die twin turbo inclusief fans gewoon nemen. Kun je altijd nog de fans modden zodat het geheel mooi stil is.

• WRT54G
Thanks voor je antwoord!

Ik was er eindelijk uit dat het de TT Pro zou gaan worden totdat ik mijn mobo (GA-EP45-UD3LR) nog eens goed ging bekijken.
De bovenste sata poorten zitten met de stock cooler er al bijna tegen aan.
Dat betekent dat ik zeer weinig speling over heb... Ik ben bang dat de TT Pro dus niet gaat passen...

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 17:26
Scythe musashi of Ice Gelid Vision V2 of Thermalright HR-03. Allemaal goed opties voor jouw kaart. Musashi is alleen wat moeilijk aan te komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Gizzy op 16-11-2011 13:14 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

• WRT54G
Ze zijn allemaal wel erg dik, denk niet dat ik dat ga redden icm mijn sata poorten... :(

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 17:26
HR-03 gaat naar de achterkant van je kaart. Aan de voorklant blijft deze juist heel dun.

Zo zou je hem dus kunnen monteren:

Afbeeldingslocatie: http://i181.photobucket.com/albums/x298/Mikepain_pics/Picture106.jpg Zorg dan wel voor goede airflow in je kast zodat het ram ook gekoeld wordt.

[ Voor 56% gewijzigd door Gizzy op 16-11-2011 14:15 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

• WRT54G
Thanks! Ziet er goed uit.
Pagina: 1