Speedxs Telefoontoets Keuzemenu (DTMF). Help!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,
Vorige week werkte ineens de telefoontoetsen voor keuzemenu (DTMF) tijdens VOIP tel gesprekken niet meer op diverse telnrs, althans de nummerkeuze wordt niet meer herkend.

Inmiddels e.e.a. uitgeprobeerd: Ander tel toestel; paperclip modemreset fabriekswaarden; modem firmware + Configwiz NL V7 opnieuw laden; via telnet DTMF gecontroleerd en opnieuw commando gegeven: voice config digit relay=auto en ook =rfc2833. (Speedxs zegt dat hun DTMF instelling is auto of rfc2833)

Van de slecht bereikbare provider Speedx begrepen dat de helpdesk opgeheven is (er wordt ook geen storingsnummer meer gegeven) en gehoord dat het 1,5 jr oude VOIP-modem (Thomson / Speedtouch TG784) dan wel defect zou zijn!? Maar alles werkt verder goed, behalve DTFM. Ik zou wel een ander modem met minder faciliteiten opgestuurd kunnen krijgen voor €65.
Hoe kan men nu weten dat het modem stuk is zonder storingen uit te lezen, testen te laten doen of de modem-storingslogs in te kijken?

Ik heb sterk de indruk dat SPEEDXS geen ondersteuning wil bieden op het door hun geleverde modem en mij daarom een nieuw modem wil verkopen OF zonder mededeling hun DTMF systeemcodes veranderd heeft.

Wie weet raad en wat zijn de ervaringen momenteel met Speedxs en modem TG784 ?

vr groet,

Piet

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 14:27 ]