• CybrWire
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-12 13:23
Hallo,

Ik heb een Hama 2x1 HDMI switch voor mijn Samsung BX2450 monitor.
Hierop gebruik ik een xbox en mijn PC. De monitor heeft 2 uitgangen, maar de sourceknop is moeilijk te vinden in het donker er hij wisselt ook over de onnodige VGA uitgang.

Anyway, als ik mijn computer opstart en de HDMI switch niet aan heb staan op de computer, dan zal mijn computer geen beeld uitzenden totdat ik hem opnieuw opstart.

Enige manier om de DVI output te forceren?

Ik gebruik een Asus EN560GTX Ti.

Bijvoorbaat dank ^^

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12 12:32
Graag wat meer duidelijkheid scheppen:
1. Het is een hdmi switch maar je wilt DVI forcen? Graag uitleg
2. Wat heb je zelf al geprobeerd/getest, niet dat wij oplossingen gaan genereren die jij al als false hebt bevonden
3. Misschien een plaatje tekenen met verloopjes en kabels?

Carpe Diem

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-12 00:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mwah, de uitleg is imho redelijk duidelijk. CybrWire heeft zijn HDMI-switch uit staan waardoor denkt dat er geen monitor op de DVI/HDMI aansluitign zit en automatisch terugvalt op de VGA aansluiting (ondanks dat daar ook niks op zit). Om de output toch op HDMI/DVI te krijgen moet CybrWire de computer opnieuw opstarten terwijl de switch aan staat.

Zijn vraag is nu: Hoe kan hij/zij er voor zorgen dat herstarten niet nodig is en dat de computer nooit terugvalt op VGA

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-12 19:33
Wanneer je Windows toets + P gebruikt laat je hem schakelen tussen aangesloten displays. Wanneer je een andere display selecteert zou hij opnieuw een HDCP handshake doen. Ik zou dat eens testen*.

*Wel even tellen hoe vaak je op de toetsencombo moet drukken terwijl je nog beeld hebt

• CybrWire
Aghum, bijna vergeten... allereerst bedankt voor jullie snelle reacties :)

Op een rijtje:
1. Het is een desktop PC, met Windows 7 Home Premium x64
2. Ik wil geen gebruik maken van de knoppen op het Samsung BX2450 scherm (zeer frustrerend en onhandig)
3. Ik heb 2 apparaten welke ik aan 1 scherm wil aansluiten
4. Ik maak gebruik van http://www.hama.co.uk/00042553/hama-hdmi-switcher-2x1

Probleem:
5. Als PC opstart met HDMI switch naar Xbox, herkent de PC de output niet. Wel start de pc volledig op (te zien op mijn G510 schermpje)
6. WLK+P (meerdere malen gebashed) werkt niet :-(
7. Nvidia control panel geeft niets hierover aan
8. Andere zoekresultaten over dit probleem betreffen alleen maar laptops. Niets over switches :(

schema: http://i42.tinypic.com/o5xg9i.jpg

Edit: Ik denk dat het een eufi/bios probleem is. Bij bij POST geeft hij al geen beeld :x (na het switchen)...
Ik gebruik een P67 Sabertooth B3, met bios versie 1904

[ Voor 14% gewijzigd door CybrWire op 15-11-2011 15:07 ]

• CybrWire
Bump :-(

• alucard.erbacam
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 14:54
op mijn samsung p2450 kan ik in menu zeggen dat hij niet over de andere uitgangen moet switchen:

menu->setup and reset->auto source op manual zetten. (ff naar beneden scrollen staat helmaal onderaan niet op scherm 1 :)
Nu blijft hij dus mooi staan op de uitgang waar ik hem op instel.
Mocht jou samsung dat ook hebben kan het je iig van het switchen afhelpen.

• CybrWire
alucard.erbacam schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:11:
op mijn samsung p2450 kan ik in menu zeggen dat hij niet over de andere uitgangen moet switchen:

menu->setup and reset->auto source op manual zetten. (ff naar beneden scrollen staat helmaal onderaan niet op scherm 1 :)
Nu blijft hij dus mooi staan op de uitgang waar ik hem op instel.
Mocht jou samsung dat ook hebben kan het je iig van het switchen afhelpen.
Helaas, met deze optie gaat hij langzaam alle sources af (met 1~2 seconden) per source. Aangezien ik snel wil switchen voor games is dit niet erg handig :-(
Pagina: 1