Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nshrnvgl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 10:22
Beste Tweakers,

Ik ga binnenkort een nieuwe pc samenstellen, maar ben van plan alvast een videokaart te kopen voor in mijn oude pc en over een maandje of drie de rest van het systeem aan te schaffen. Ik vroeg mij af of een HD6xxx (6870) kaart van AMD zou werken op mijn moederbord, de ASRock Conroexfire eSata2? De bios is van de laatste versie, waarin support voor de 5xxx serie is toegevoegd volgens ASRock. Als dit niet werkt, zou een nVidia kaartje dan evt. mogelijk zijn?

Nieuwe hardware:
HD6850 evt. 6950.
Nieuwe voeding van ca. 600W (nog niet besloten)
2 GB geheugen: 2 reepjes DDR2

Huidige hardware
350W voeding
ASRock Conroexfire eSata2
x1900xt 256
core2duo E6400 @ 2,4 GHz
2 GB DDR2

PS. Ik vraag me tevens af of het niet beter is om te wachten tot de kerst, omdat de prijzen dan waarschijnlijk zakken, ook vanwege een aankomende introductie van nieuwe high-end Radeon kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:31

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat is toevallig, ik heb een tijdje geleden een HD6790 in datzelfde moederbord laten zakken (met een 380W voeding zonder pci-e connectors).

Eerst even de nieuwste BIOS erin (voor de zekerheid), en gaan met de brandweer. Benchmarks komen niet echt hoog (ivm de E6400 die erin zit) maar een hele hoop games lopen nu heerlijk vloeiend.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:06
Moederbord kan het waarschijnlijk wel hebben, maar ik weet niet of je voeding krachtig genoeg is. Helemaal omdat je geen merk noemt.

Als ik jou was zou ik op zn minst een 450 wat A-merk voeding nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nshrnvgl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 10:22
Bedankt voor de reacties, natuurlijk schaf ik ook meteen een nieuwe voeding aan, met de huidige durf ik niet eens een spelletje te spelen, die heb ik gelukkig gratis van een vriend gekregen nadat mijn oude voeding de geest heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:06
deze word veel aangeraden hier: pricewatch: XFX Pro 550W

Die kan het spul makkelijk trekken en kun je meenemen naar je nieuwe configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

Je videokaart upgraden naar een HD6850 als voorloper op een volledige systeemupgrade (met de nieuwe videokaart is je systeem nogal... uit balans) is prima te doen. Maar zoals hierboven al aangegeven, bespaar niet op de voeding. Een fatsoenlijke voeding gaat veel langer mee dan de overige onderdelen binnen je pc. Bovendien heb je kans dat je met een slechte voeding, overige onderdelen in je kast sloopt.

-_-

Pagina: 1