automatisch invulvelde offerte/overeenkomst/pakbon

Pagina: 1
Acties:
  • 571 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLruben
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08-2024
hallo allemaal,

ik ben een 1ste jaar ict MBO4 student en in het kader van deze opleiding zit ik AWS op stage, nou moet ik van mn stage bedrijf een database maken en die koppelen aan een offerte zodat alleen nog maar het klanten nummer hoeft worden ingevuld en de producten natuurlijk dmv een dropdownmenutje (niet zeker of dat 1 woord is). nou heb ik niet heel veel kennis van excel en andere onderdelen van office en vroeg ik me af of jullie mij opweg konden helpen.

Alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLruben
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08-2024
haha zie net dat ik de titel verkeerd geschreven shame to me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sorry, maar met een vraag die zo open is kunnen we niets. Dit topic ga ik dan ook sluiten. Open als je zelf een opzet hebt maar vastloopt gerust een nieuw topic maar het is wel de bedoeling om zelf op weg te gaan.

Ik zal je een beetje op weg helpen maar dan zal je zelf een eerste opzet moeten doen - of klagen bij je docenten en/of stage-bedrijf omdat je niet hebt geleerd wat je blijkbaar aan parate kennis nodig hebt op stage. (Al is de kans als eerstejaars groter dat het stagebedrijf niet weet wat je weet, en/of het juist de bedoeling is dat je zelf de tools leert kennen - waar deze vraag stellen dus een prima begin is :) )

• Lees eerst een boek of twee. Ouderwets op papier
• Lees tutorials zoals op Microsoft.com, eerste Google-hit voor mij was http://office.microsoft.c...th-excel-HA010264081.aspx
• Als Access: snap eerst een voorbeelddatabase zoals Noorderwind
• Bekijk diverse andere voorbeelden, zo zal je op Google zien dat verschillende mensen Noorderwind gewoon als basis hebben gebruikt voor facturatie etc.
• Mail merge in Word
• Zorg dat je goed weet wat de klant echt wil hebben voor je gaat 'bouwen'

Hier op het forum kom je ook wel verschillende gelijksoortige discussies tegen, maar ik zou dus beginnen me de basics. Mocht je toch vooral meteen het diepe in willen/moeten duiken: doe jezelf en tzt eindgebruikers een lol en ga er van uit dat je je eerste probeersel over een dag weg gooit, de echte wordt daar beter van :)

Dat zou je al erg op weg moeten helpen, zoals gezegd: open gerust een nieuw topic als je op weg bent maar vast loopt op een meer specifieke vraag. Succes! :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.