Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Resolutie issue Windows 7 & Samsung TV/Monitor

Pagina: 1
Acties:

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 08:56
Het probleem:De computer heb ik op de televisie aangesloten, om files te kijken/internetten & om Battlefield 3 te spelen.
Het is een Full HD tv. dus de resolutie moet gewoon op 1920x1080 kunnen (1080P) echter als ik hem dus op deze resolutie zet zit de "start" knop buiten het scherm. Ik ben hier gisteren 2 uur mee bezig geweest, maar geen oplossing kunnen vinden. Ik kan hem op 1000i of 1000p zetten ipv 1080i/p maar dan is het beeld erg vervormd en werkt het gewoon niet lekker.

De televisie:Samsung UE40C6000 (40 inch LED TV Samsung)

Specificaties:- ASUS P6P667
- Intel i5 2400K
- 8GB RAM
- Kingston SSD 64GB
- ATi/AMD 5770 1GB

Onderstussen de volgende drivers geprobeerd.
- ATi 10.11 preview 3 drivers (Geen resultaat)
- ATi 10.11 (Geen resultaat)
- ATi 10.10 (Geen resultaat)
- ATi 10.09 (Geen resultaat)
- Kan geen drivers vinden voor de TV (Windows installeerd een standaard PnP beeldscherm) (Mijn vorig scherm (samsung 206BW werden de digitale drivers gevonden & geinstalleerd)

Heeft iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn?

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:37
Je moet hiervoor in de AMD Vision Engine Control Center de HDTV/Scaling options aanpassen, ik heb hetzelfde met m'n 32 inch LED TV (Samsung UE32D6750) op HDMI.

Zie ook: http://superuser.com/ques...n-catalyst-control-center.
Vorkie schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:11:
Let op, als je deze Scaling aanzet werkt, indien je 3D kijkt op je TV via je PC, de 3D functie niet in PowerDVD 11.
Heb ik geen problemen mee de 3D functie werkt bij mij in PowerDVD 11 (met laatste update) wel (alleen moet voor 3d de scaling iets kleiner eigenlijk).

[ Voor 44% gewijzigd door Starke op 15-11-2011 11:15 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Let op, als je deze Scaling aanzet werkt, indien je 3D kijkt op je TV via je PC, de 3D functie niet in PowerDVD 11.

• da_PSI
Starke schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:10:
Je moet hiervoor in de AMD Vision Engine Control Center de HDTV/Scaling options aanpassen, ik heb hetzelfde met m'n 32 inch LED TV (Samsung UE32D6750) op HDMI.

[...]

Heb ik geen problemen mee de 3D functie werkt bij mij in PowerDVD 11 (met laatste update) wel (alleen moet voor 3d de scaling iets kleiner eigenlijk).
Ahh, oke. Dit had ik zelf nog niet gevonden. Miss een domme vraag, wat mij ook opviel was dat mijn muis meer aan het vliegen was (beetje zweferig) heeft dat er ook mee te maken? (of kan het er mee te maken hebben)

• Starke
Zweverige muis/vliegende muis is een beetje een rare specificatie van een probleem, vliegende muis zou ik zelf bij denken dat ie sneller beweegt dan normaal ofzo? Lijkt me gewoon een simple aanpassing in je muis software (indien gaming muis/muis die eigen software levert) of in je configuratiescherm. Ik had hier in ieder geval geen last van dus weet niet of ik de geschikte candidaat ben om je hiermee te helpen (zelf gebruik ik een Razer Naga die al op max acceleration en max dpi staat dus of het sneller beweegt met scaling kom ik niet echt achter of die sneller dan wel zweveriger/vliegend beweegt).

[ Voor 6% gewijzigd door Starke op 15-11-2011 12:29 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-11 20:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Is het niet veel handiger om gewoon in het menu van de tv 1:1 pixelmapping aan te zetten zodat de tv geen overscan aanpassing meer toepast? De naam van de optie kan per tv verschillen, als je door de picture modes heen scrollt zul je de juiste instelling wel tegenkomen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Starke
Question Mark schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:40:
[...]
Is het niet veel handiger om gewoon in het menu van de tv 1:1 pixelmapping aan te zetten zodat de tv geen overscan aanpassing meer toepast? De naam van de optie kan per tv verschillen, als je door de picture modes heen scrollt zul je de juiste instelling wel tegenkomen.
Nu je het zegt lees ik in de handleiding dat er een optie Screen Fit wat lijkt te doen wat je aangeeft (waarschijnlijk is dit op alle Samsungs TV's hetzelfde):
Samsung Manual:
❑ Changing the Picture Size
MENU → Picture → Screen Adjustment → ENTER
■■ Screen Adjustment
●● Picture Size: Your cable box/satellite receiver may have its own set of screen
sizes as well. However, we highly recommend you use 16:9 mode most of the
time.
–– Auto Wide: Automatically adjusts the picture size to the 16:9 aspect ratio.
–– 16:9: Adjusts the picture size to 16:9 for DVDs or wide broadcasting.
–– Wide Zoom: Magnifies the picture size more than 4:3.
Adjusts the Position by using u, d buttons.
–– Zoom: Magnifies the 16:9 wide pictures vertically to fit the screen size.
Adjusts the Position or Zoom by using u, d button.
–– 4:3: The default setting for a movie or normal broadcasting.
Do not watch in 4:3 format for a long time. Traces of borders
displayed on the left, right and centre of the screen may cause image
retention(screen burn) which are not covered by the warranty.
–– Screen Fit: Displays the full image without any cut-off when HDMI (720p /
1080i / 1080p) or Component (1080i / 1080p) signals are inputted.
–– Smart View 1: Reduces the 16:9 picture by 50%.
–– Smart View 2: Reduces the 16:9 picture by 25%.
Smart View 1 is enabled only in HDMI mode.
Smart View 2 is enabled only in HDMI or DTV mode.
The picture size can vary depending on the input resolution when
content is played using Videos under Media contents or Smart Hub.
Ga het thuis is achterhalen of dit ook echt werkt en zoja weer wat geleerd (o.a. always RTFM xD) en zal even posten of dit werkt. In ieder geval bedankt voor dit bericht zodat ik ook werkelijk even achter de handleiding aan ben gegaan.

Aanvulling Screen Fit zorgt er inderdaad voor dat je niet scaling options hoeft te gebruiken (en deze dus elke keer opnieuw moet instellen als je Catalyst update) wel ziet het zonder scaling er wat minder mooi uit dan met, dus ik blijf gewoon scaling gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Starke op 15-11-2011 17:34 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-11 20:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

"Screen fit" is inderdaad de optie die je zoekt. Ik kon even niet op de naam komen, maar op mijn Samsung plasma zit deze optie ook. Deze optie zorgt er inderdaad voor dat alle content 1:1 weergegeven wordt op je display.

Al gebruik ik zelf deze optie niet, omdat met het inschakelen hiermee de pixel-shift burnin protection van mijn plasma scherm disabled wordt. Ik maak daarom gebruik van een custom resolutie, voor een LCD maakt dit echter niets uit :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• da_PSI
Thnx voor de replies. Vanavond ben ik thuis en ga ik het even proberen. Laat het weten of het opgelost is.

• kamelotepica
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:28
Probeer dit eerst .
Druk op source op je tv afstands bediening daarna op tools als je op de juiste hdmi ingang sta.
Doe dan naam wijzigen en zet hem op pc .
Als goed is moet hij dan normaal beeld geven anders dvi proberen.

• Starke
da_PSI schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:57:
Thnx voor de replies. Vanavond ben ik thuis en ga ik het even proberen. Laat het weten of het opgelost is.
Dat zweverige muis komt misschien door het vinkje wat in de guide die ik gaf aanstaat, deze hoeft voor scaling niet aan te staan. Verder blijf ik zoals ik aangaf scaling gebruiken omdat Screen Fit er niet geweldig uit ziet bij mij.
kamelotepica schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:16:
Probeer dit eerst .
Druk op source op je tv afstands bediening daarna op tools als je op de juiste hdmi ingang sta.
Je bedoeld laat ik m'n TV die HDMI heeft aansluiten met een VGA kabel want dat geeft beter beeld, sorry hoor maar *snort* _/-\o_. Ja kwa screensize staat deze zonder aanpassingen goed maar dan heb je weer refresh rate ipv een minder belastend beeld voor je gestel (wat je met DVI/HDMI hebt).

[ Voor 42% gewijzigd door Starke op 15-11-2011 19:40 ]

• kamelotepica
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:28
Je bedoeld laat ik m'n TV die HDMI heeft aansluiten met een VGA kabel want dat geeft beter beeld, sorry hoor maar *snort* _/-\o_. Ja kwa screensize staat deze zonder aanpassingen goed maar dan heb je weer refresh rate ipv een minder belastend beeld voor je gestel (wat je met DVI/HDMI hebt).
Sorry snap niet helemaal wat je bedoelt .
Maar ik bedoel NIET dat je hem op een vga kabel of dvi kabel moet aansluiten .
Dit is een optie in je tv .
Mijn Samsung tv's hebben het zelfde probleem als ik het via hdmi aansluit.
Als ik via de samsung de hdmi port de naam pc of dvi geeft dan scaled hij hem wel goed.
Dus het is NIET een vga aansluiting gebruiken gewoon hdmi alleen de naam verandere.

• Starke
kamelotepica schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:53:
[...]

Sorry snap niet helemaal wat je bedoelt .
Maar ik bedoel NIET dat je hem op een vga kabel of dvi kabel moet aansluiten .
Dit is een optie in je tv .
Mijn Samsung tv's hebben het zelfde probleem als ik het via hdmi aansluit.
Als ik via de samsung de hdmi port de naam pc of dvi geeft dan scaled hij hem wel goed.
Dus het is NIET een vga aansluiting gebruiken gewoon hdmi alleen de naam verandere.
My bad dan, maar alsnog dit is hetzelfde als de optie aanzetten van screen fit (of het lijkt erop), bij beide is de beeldkwaliteit (bij mijzelf) slechter dan het gebruik van scaling opties. Het zal wel aan mij liggen. Eigenlijk is dit erger dan wat Screen Fit doet, screen fit ziet het beeld er gewoon wat apart uit (letters die er een beetje abnormaal uitzien e.d.). Dit zorgt bij mij dat het lijkt alsof je naar een oude huge ass monitor kijkt (VGA) met dikke overscan. Ik had hoop dat het verbetering zou geven tov de Screen Fit optie maar helaas.

[ Voor 19% gewijzigd door Starke op 15-11-2011 21:44 ]

• da_PSI
kamelotepica schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:16:
Probeer dit eerst .
Heb dit geprobeerd, dit werkt helaas niet.

[...]

Heb deze geprobeerd, en deze werkt. Hou het bij deze. Thnx _/-\o_
Pagina: 1