[WSS3] Top bar menu rechten probleem.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem is wat lastig uit te leggen maar ik doe mijn best. Ik hoop dat het op de goede plek staat.

Ik ben gevraagd om een Sharepoint in te richten, voorheen deed ik dat in simpele opzetten. Bij dit scenario komt er wat meer bij kijken omdat overal strak rechten op moeten worden gezet. Dit heb ik gedaan, ik heb groepen in AD gemaakt, users hier aan toegevoegd en per Sharepoint site rechten per groep uitgedeeld.

Heeft een groep geen rechten op een site, dan staat deze ook niet in de top menu bar. Dit is erg handig omdat het nogal wat sites zijn en dit niet op een 1280x1024 monitor past.

Nu zie ik echter dat als ik ontwerprechten geef aan een groep ze spontaan alle top menu bar items weer zien als ze op de site zitten waar ze ontwerprechten op hebben. Dit is ook wel logisch gezien ze de top menu bar voor die site met die rechten ook aan mogen passen.

Nu heb ik gekeken naar het aanpassen van de rechten onder de noemer "Ontwerpen" maar ik kom niets tegen. Ook de mensen enkel bijdrage recht geven is eigenlijk niet genoeg.

Welk recht moet ik de groep ontnemen zodat de top menu bar niet meer aangepast kan worden en dit dus niet allemaal opeens zichtbaar is?

Het betreft:
- Sharepoint Services 3.0
- IE8 en 9 clients in een Windows Server 2003 domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 09:47

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Kijk hier eens, misschien dat er ergens een reactie is dat je kan helpen Top link bar security trimming not consistent

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.