ASRock ION 152B XBMC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oedsdemeer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-05 06:48
Ik ben sinds enige tijd in het bezit van een http://tweakers.net/price...-(zwart)ASRock ION 3D152D en heb daar een live cd van XBMC Dharma 10.1 met Unubuntu 10.10 op geinstalleerd het is een nightly build die geoptimaliseerd is voor ION systemen.

Het werkt allemaal perfect alleen ik maak mij af en toe zorgen over de temperatuur van mn GPU. Deze zit meestal rond de 70 graden, maar heeft af en toe uitschieters naar bijna 80 graden. Is dit normaal voor een GPU? Ik heb niet het idee dat hij zo hard moet werken, maar hij zit natuurlijk wel in een klein doosje. Ook heb ik mijn systeem netjes weg gewerkt in het TV-meubel, daardoor kan het misschien IETS minder goed zijn warmte kwijt kan.

Welke temperaturen zijn voor zo'n systeem toelaatbaar?

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 20:52
Voor een GPU is 80 graden niet zo heel schadelijk. Het geheel zit inderdaad in een klein doosje, dus kan wat lastiger zijn warmte kwijt. Mocht het zo zijn dat het apparaat te leiden heeft onder de iets hogere temperatuur, dan heb je nog altijd garantie (het voordeel van kant-en-klare systemen) aangezien je zelf niet verantwoordelijk bent voor het lage koelvermogen.