Breedband vraagt om PPPOE, account niet aanwezig van upc?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423535

Topicstarter
hallo,

Na ongeveer een uur gesprekstijd met UPC klantenservice (10c p/m) ben ik niks wijzer geworden.
Als ik namelijk met een ethernet kabel mijn laptop (windows 7) verbind met de modem van UPC vraagt mijn laptop om een PPPOE account bij het selecteren van een nieuwe verbinding. Er staat bij dit PPPOE inlog scherm dat ik de door de provider opgegeven gebruikersnaam en wachtwoord moet gebruiken .Mevrouw van de klantenservice heeft echter nog nooit gehoord van PPPOE?.

Met de laptop(vista) van mijn vriendin werkt het wel direct en hoeft er geen PPPOE instelling te worden gebruikt. Hoe kan ik er voor zorgen dat wanneer ik de kabel in mijn laptop stop dar ik ook gelijk internet heb?

Bij voorbaad dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

de modem moet dat doen.

heb je een modem met maar 1 netwerkaansluiting? goede kans dat de modem de andere laptop heeft onthouden en alleen wil verbinden met die. probleem de modem eens te resetten en hang dan de laptop er eens aan. goede kans dat het feest nu omgedraad is.
zo ja: koop maar een losse router, dan kom je hier het beste omheen.

men hoeft geen dingen in te stellen op de computer, kabel erin en het moet werken.

[ Voor 11% gewijzigd door flippy op 15-11-2011 02:53 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ik gebruik een powerline adaptor van sweex. Hier lukte het al niet mee dus probeerde toen direct via de upc modem en toen vroeg hij ook al om een PPPOE instelling. Ook heb ik de modem gereset.

Als ik namelijk in het netwerk centrum een nieuwe verbinding wil maken, dan kan ik kiezen tussen:
- draadloos
- breedband(PPPOE)

dus me laptop vraagt er hoe dan ook naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Je heb het hier over een kabelmodem toch? Als ik me niet vergis is dat hele PPPoE gebeuren alleen van toepassing bij ADSL. Heb je ooit gebruik gemaakt van een ADSL-verbinding op je laptop? Zo ja, dan moet je er even voor zorgen dat alle oude ADSL-verbindingsgegevens uit je netwerkinstellingen verdwijnen. Als het goed is kan je dan gewoon de kabel erin prikken en via UPC het net op (let op dat je er voor zorgt dat je automatisch een IP krijgt toegewezen).

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:51
Wow, gast rustig aan. Om hier nu meteen de naam van de medewerker te posten gaat wel iets te ver. Als je die kan weghalen, zou het wel wat netter zijn.

Het probleem wat je hebt is volgens mij echt heel simpel.
Je netwerk adapter staat uit. Doe het volgende:
gooi dit eens in je adresbalk.
Control Panel\Network and Internet\Network Connections
Zie je dan een netwerkadapter staan -> Ja? lees verder. Nee? Dan kan hij uit zijn geschakeld in het bios, of in devicemanager. Zie je in devicemanager een uitroepteken, dan moet je even drivers installeren.
en Staat hij op enabled? Ja? *doe dan even ipconfig /all* en post wat er staat. Nee? Aanzetten! :D

[ Voor 6% gewijzigd door Biersteker op 15-11-2011 03:49 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 14-DA-E9-20-9A-F7
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::3ca7:be43:acd4:59dc%11(voorkeur)
Automatisch geconf.IPv4-adres . . : 169.254.89.220(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 236247785
DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-15-AA-02-68-14-DA-E9-20-9A-F7

DNS-servers . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
fec0:0:0:ffff::2%1
fec0:0:0:ffff::3%1
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

in devicemanager heb ik hem aangezet, alleen nog steeds geen netwerktoegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Die instellingen kloppen niet. Je zou meer iets in de richting van:
IP Address : 62.xxx.xxx.xxx
Subnet Mask : 255.255.255.0
Default Gateway : 62.163.149.1
Primary DNS Server : 62.179.104.196
Secondary DNS Server : 213.46.228.196
dat moeten hebben.
-
Op volgorde zou ik dit doen:
windowstoets+r
cmd <enter>
ipconfig /release <enter>
ipconfig /renew. <enter>

trouwens rechtsklikken op het Local Area Network icoontje en diagnose wil ook wel eens helpen.

Mocht dit niet werken, dan staat er waarschijnlijk een foute instelling bij je netwerk adapter. Dit los je op door, rechtsklikken op je Local Area Connection, dan naar properties/eigenschappen. Internet Protecol Version 4 aanklikken, dan weer properties. En dan Obtain Ip settings en DNS settings op automatic zetten.

[ Voor 36% gewijzigd door Biersteker op 15-11-2011 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Hij krijgt een Apipa adres. Dit kan komen doordat, zoals Flippy al zegt, het modem je laptop, of beter gezegd het MAC address van je netwerkkaart, niet accepteert. Vroeger had UPC namelijk een soort beveiliging ingebouwd dat het modem alleen maar communiceerde met het eerst geleerde MAC address. Je moest dan UPC bellen om het MAC address weer los te koppelen. Reset ff je modem (zit vaak een knopje op) ...kan een kwartiertje duren en doe ook ff wat Biersteker zegt. Als dat niet werkt....pc opnieuw opstarten.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
temp00 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 03:38:
Hij krijgt een Apipa adres. Dit kan komen doordat, zoals Flippy al zegt, het modem je laptop, of beter gezegd het MAC address van je netwerkkaart, niet accepteert. Vroeger had UPC namelijk een soort beveiliging ingebouwd dat het modem alleen maar communiceerde met het eerst geleerde MAC address. Je moest dan UPC bellen om het MAC address weer los te koppelen. Reset ff je modem (zit vaak een knopje op) ...kan een kwartiertje duren en doe ook ff wat Biersteker zegt. Als dat niet werkt....pc opnieuw opstarten.
Denk niet dat dat het geval is, dan zou de laptop van zijn vriendin niet werken, of dat moet toevallig de laptop zijn waarmee het modem is ingesteld. Voor zover ik weet zijn ze bij upc van de MAC adres filters afgestapt omdat toch iedereen een optie, clone mac adress in zijn router had. (Heb zelf ook dit soort gekke adressen wel eens gezien door een kapotte kabel, maar laten we daar maar niet van uit gaan.)

Trouwens, de gouden tip is als je geen internet hebt: Modem resetten en pc opnieuw opstarten :). *zie SouthPark* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
IT comedy central: did try to turn it off and on again:P

Er heeft zich een fout voorgedaan bij het vrijgeven van deze interface: Loopback
Pseudo-Interface 1 (Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

eerst lukte het wel, realese en renew, maar toen ik het weer deed (probleem niet opgelost) zij hij het bovenstaande

voor de duidelijkheid, ik heb wel draadloos internet, alleen dit haalt hij boven niet goed, vandaar de aansluiting met kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Tsja, dat is weer zo'n typische windows melding.

Probeer nog eens
ipconfig /release
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew

Alleen dan in een dosvenster met adminrechten. (Start / Accessories / Command Prompt <rechtsklikken en dan uitvoeren als admin.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:27
Misschien iets heel doms maar is het een dial up connection ? Ga naar extra => internet opties => tabblad verbindingen en zet een puntje bij "nooit een verbinding kiezen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robb3rt
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 07:49
is het ondertussen al opgelost? als het goed is loopt er gewoon een dhcp server van upc dus moet je een ip krijgen,

werk zelf ook met upc en heb achter mijn modem een firewall zitten (pfSesne) werkt er goed en krijg gewoon een ip..

je hoeft geen account in te voeren, je moet je router op dhcp zetten, en anders is ie gewoon niet geschikt..

Topicstarter
@ Borne

Er stond inderdaad een breedband verbinding in en die heb ik verwijdert. Het probleem op de een of andere manier is dat hij niet automatisch de lan verbinding herkende. Dit gaf mij als reactie om via netwerkcentrum een nieuwe verbinding te maken( breedband) en hier vroeg hij om een PPPOE account.
Hij herkent nu echter wel de lan verbinding :s en hoef dus geen nieuwe verbinding op te slaan
Pagina: 1