Toon posts:

Is de BP6 een stabiel bord?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuw moederbord te kopen voor mijn Celeron 466. Nu vraag ik me af, is de BP6 een stabiel bord. Ik heb eerder wel eens gehoord dat ze dus redelijk onstabiel zijn. Uiteraard wil ik binnenkort een 2e Celeron erin zetten. Maar vooralsnog even met eentje (geen geld).

Iemand positieve/negatieve ervaringen met de BP6?

Alvast bedank!

(als die search functie nou nog had gewerkt..... had ik 't ook op kunnen zoeken....)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Persoonlijk heb ik absoluut geen last van instabiliteit van het moederbord. De vastlopers van de afgelopen maanden zijn op 1 hand te tellen, en eigenlijk altijd mijn eigen schuld geweest:

Pomp van waterkoeling een keer vergeten aan te zetten. Komt zonder circulerend water toch in windows, kan mail ophalen, dan blauw scherm. :)

32 Mb geheugen erin (meer niet) om even te testen, na open van 20xword, 20xIE5, en nog wat rommel ook een lockup. Met 384 Mb geen probleem.....

Verder heb ik eigenlijk nooit een crash gehad. Draai trouwens 366@550 bij 2.0 volt, temp ongeveer 30 graden.

• Pathfinder
  • Laatst online: 16:17

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Als je wilt kun je dit lezen:
http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/001267.html
en de link die daarin staat naar mijn post op bp6.com

Het is een hoop leeswerk, dus hier mijn advies: koop nu (nog) niet een BP6, er is waarschijnlijk op dit moment een bad batch in omloop. Misschien kun je overwegen te wachten op de MSI 6321 (wat ik heb besloten te doen).

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik denk om kort te zijn:

Er zijn veel mensen met problemen, maar zeker ook zo veel mensen bij wie alles als een zonnetje draait (zoals ik)

• uenk
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Als je 'm standaard laat lopen, zal er weinig fout gaan, maar als je 'm gaat overclocken zal je om de koeling moeten denken. Bij mij lopen de 2 366MHz'tjes op 550Mhz met standaard cpu-koeling. Draai Win2K en altijd stabiel.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dankjewel voor jullie reacties. Het ziet ernaaruit dat ik toch maar wat anders ga doen. Ik laat dit systeem wel doordraaien, totdat de 1,2GHz athlon betaalbaar is (ja, dat duurt nog wel ff) ;). En dan vervang ik de hele zooi (behalve m'n trusty G400tje) :)

• Femme
  • Laatst online: 12:21

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

BP6 draaide bij mij ook probleemloos.

Verwijderd

mijn mobo heeft 2 dagen condens lopen kweken, daarna ff met de fohn erop en hij doet het nog steeds (gelukkig) en altijd stabiel geweest (nu ook nog :)).
Pagina: 1