Vraag met betrekking tot nationaal en internationaal bellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 431987

Topicstarter
Geachte leden van Tweakers! Ik zit met een heel groot probleem en daar heb ik snel hulp bij nodig. Binnenkort komt er een vriendin uit Polen naar Nederland toe, maar om alles goed te laten verlopen moet ik haar kunnen bereiken op het moment dat ze in Nederland aan is gekomen. Ik weet hoe ik haar moet bellen door gebruik te maken van het landnummer, maar het probleem is dat ik haar ook op haar mobiel moet kunnen bereiken op het moment dat ze in Nederland is. Hieronder een voorbeeld:

Mijn nummer is: 06-11122234 (als ze mij vanuit Polen zou willen bereiken zou ze +31611122234 moeten bellen)
Haar nummer is: (0?)655577888 (als ik naar haar nummer in Polen wil bellen zou dit worden: 00 48 655577888)

LET OP: Bij haar nummer heb ik er geen 0 voor staan, omdat ik die ook niet heb gekregen toen ik haar nummer kreeg. Moet hier een 0 voor op het moment dat ik hou zou bellen op haar Poolse mobiele nummer als ze in Nederland is??

De vraag is nu dus hoe ik haar moet bereiken op het moment dat ze in Nederland is. De tweede vraag is of dit een gigantische hoeveelheid aan kosten met zich mee brengt op het moment dat ik haar dus bel als ze in Nederland is.

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 431987 op 14-11-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Zeg haar op schiphol een prepay simmetje te kopen en je meteen een sms te sturen zodat je het nummer hebt?

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik kan hier met Google prima een aantal antwoorden op vinden, en daarnaast kun je de kosten voor internationaal bellen gewoon bij je telecomprovider opzoeken. Op GoT verwachten we dat je eerst zelf rondzoekt voordat je post. Dus, vertel eens wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen, en waarom je er niet uit komt. Zie ook Het algemeen beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RoD, het probleem is niet het internationaal bellen, het probleem is dat ik haar op haar Poolse mobiele nummer moet kunnen bereiken op het moment dat ze in Nederland aangekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:23

Fiber

Beaches are for storming.

00 48 655577888 is goed maar dat wordt inderdaad een vrij duur gesprekje. Voor 1 kort belletje geeft dat natuurlijk niet maar als je haar vaker in Nederland wil bellen dan kun je inderdaad beter een Nederlandse sim-kaart kopen of een Nederlands pre-paid mobieltje.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Nederlands prepay simmetje werkt prima, en zal in ieder geval haar kosten besparen (en jou). En anders, hoe moeilijk is het op moment van aankomst even de paar mogelijkheden uit te proberen voor het goede nummer?

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat puur en alleen om het met elkaar in contact komen. Ik moet natuurlijk weten waar ze is bij een grote omgeving als Schiphol. Ik moet weten waar ze is, daarna hoef ik haar niet meer telefonisch te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

huh afspreken bij meeting point :?

gewoon ophalen bij de uitgang staat duidelijk aangegeven waar ze uit moet komen hoor,
ik gok dat je nog nooit iemand hebt afgehaald ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
Zolang je elk nummer altijd opslaat met +31 of +48 etc (of 0031 of 0048) maakt het geen drol uit in welk land je verbind. Ik sla elk nummer -altijd- op MET de landcode sinds ik geen zin heb als ik de grens ben overgestoken ik ineens nummers moet wijzigen voordat ik kan bellen.

Als je in Nederland bent en je belt naar +31612345678 dan werkt dit net zo goed als 0612345678 sinds de landcode is: Nederland, dus hij belt direct naar het land toe ;) Tis niet alsof je dan ineens roaming kosten moet betalen omdat je naar je eigen land belt ;) Zelfde als 020 draaien voor een nummer dat ook in Amsterdam is (ipv gewoon het nummer direct).

Vreemd vind ik wel dat de 06 weglaten van een mobiel nummer als je belt vanaf mobiel niet werkt...

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je moet gewoon precies hetzelfde nummer bellen als je altijd gebruikte. Het maakt helemaal niks uit of zij nu hier of in Polen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:16
fish schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:36:
+1. Dat ding is rood met wit en redelijk groot, eigenlijk niet te missen op de Schiphol Plaza. Overigens is daar 'meeting point' ook voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Een buitenlands nummer moet je altijd bellen met een buitenlands toegangsnummer ervoor, en dan de nul (of 1, in sommige landen) pleite maken.

Die nul (of 1) is namelijk iets voor het lokale telefoonsysteem, zodat het weet dat jij een volledig nummer gaat draaien en niet een lokaal nummer.

Vergelijk:
020-2345678
2345678
+31202345678

Een Nederlandse telefooncentrale weet, als jij een nul indrukt, dat het volgende een netnummer is. Vul je een 2 tot en met 9 in, dan is 't een lokaal nummer. (1 is ook exit, o.a. wegens 112; werkt overigens alleen bij regionale netnummers).

Wanneer je vanuit het buitenland belt, moet je altijd het volledige nummer draaien en valt die nul weg.

In het geval van mobiele telefonie maakt 't verder geen donder uit of de telefoon die je bereikt zich in hetzelfde land bevindt; het gesprek gaat via Polen.

Overigens; sommige telefoonnetwerken geven buitenlandse SIMs een tijdelijk binnenlands nummer zodat ze tegen normale tarieven binnenlands gebeld kunnen worden. Helaas zijn de netwerken hier daar te cheap voor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:23

Fiber

Beaches are for storming.

Daar hebben ze inderdaad de meeting point voor uitgevonden...

Afbeeldingslocatie: http://www.schipholtranfers.nl/attachments/Image/meetingpoint.gif

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:36:

gewoon ophalen bij de uitgang staat duidelijk aangegeven waar ze uit moet komen hoor,
ik gok dat je nog nooit iemand hebt afgehaald ?
Klopt, ik heb hier totaal geen ervaring mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 431987 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:59:
[...]

Weten jullie van elkaar hoe je eruit ziet? :P

Ik doe altijd gewoon opwachten bij de uitgang van de bagagehal.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:16
CyBeR schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 01:12:
[...]

Weten jullie van elkaar hoe je eruit ziet? :P

Ik doe altijd gewoon opwachten bij de uitgang van de bagagehal.
En anders heb je bordjes natuurlijk :) Een A4'tje of kartonnen plaatje is meestal wel voldoende. En anders zou je natuurlijk ook nog kunnen sms'n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 431987 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:59:
[...]

je loopt die toko in,
je zoek een scherm arrivals
zoek op aankomsttijd. loop naar deur nummmer * toe en daar wachten.
er kan behoorlijk wat tijd zitten tussen geland zijn en de deur uitkomen he soms wel anderhalf uur als je pech hebt

En als je elkaar echt niet kan vinden als ze de deur uitloopt spreek je af zij naar het meeting point gaat en je ff een belletje/sms geeft. ce'st ca
CyBeR schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:47:
...

Overigens; sommige telefoonnetwerken geven buitenlandse SIMs een tijdelijk binnenlands nummer zodat ze tegen normale tarieven binnenlands gebeld kunnen worden. Helaas zijn de netwerken hier daar te cheap voor.
telesur had dacht wel zoiets 1 sim voor hier en suriname

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 15-11-2011 01:55 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is nu allemaal een stuk duidelijker. Bedankt voor alle informatie!
Pagina: 1