Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 14:34
Goedendag,

Zoals de titel al aangeeft vraag ik me af wat beter is om te gebruiken.
Creative X-Fi XtremeMusic of onbord ASRock Z68 Extreme3 Gen3?
Misschien niet zo zeer qua cpu belasting maar echt qua geluid.

Speakers: Creative GigaWorks ProGamer G500 5:1
Headset: Sennheiser PC 350 G4me

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Rare vraag, waarom zou een geluidskaart het minder doen dan het onboard geluid van je mobo :P. Of je echt een verschil gaat merken is een hele andere vraag. In ieder geval, als je 'm al het, daar op aansluiten, als je 'm nog niet hebt lijkt het me wel handig te vermelden waarvoor je hem (vooral) zou gaan gebruiken (muziek, games, films, ...), want misschien is die daar helemaal niet voor geschikt.

[ Voor 21% gewijzigd door Pixel Punk op 15-11-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 14:34
Ik gebruik hem voor alle 3 muziek games en film's. X-fi kaart is al best oud en die moederborden zijn vrij nieuw. Heb geen idee hoe zich dat ontwikkeld heeft in loop der jaren. en ik heb hem al in mijn bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
Op je mobo zit een Realtek ALC892 Audio Codec chip. Zoek daar eens testresultaten van op en vergelijk die met de Creative. Ik denk dat de Creative geen enkel voordeel biedt tov de Realtek die toch al behoorlijk goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Daarnaast denk ik dat je vooral met die speakerset en headphones er weinig van gaat merken. Pas als je in een duurder segment komt, of wanneer je softwarematige aanpassingen wilt maken aan het geluid (wat bijv. kan met de Creative) ga je er wat van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
als ik zo eens de product pagina van de kaart oppervlakkig doorneem zie ik dat er een audioprocessor op de kaart aanwezig is, maar ik zie nergens iets van EAX oid (omgevings efecten voor games). Wel zie ik upmix mogelijkheden en crystalizer (wat volgens mij gewoon een of ander EQ is), menig audioliefhebber gaat je zeggen dat je dat dus niet wilt, door het upmixen ben je vaak het stereo effect kwijt (en afhankelijk van de gebruikte techniek ook kwaliteit) en door de Crystalizer er op los te laten ga je het geluid vervormen naar iets anders dan dat de artiets voor je in petto had.

Gewoon allebei uit proberen als je de kaart toch al hebt, hoor je dan geen verschil, dan maakt het toch niet uit :P Dan kan je net zo goed, ongeacht de kwaliteit van het geluid, voor de kaart gaan want dan heb je misschien nog iets aan de audioprocessor.
Pagina: 1