Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC deels overbouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben van plan om mijn Acer AX5810 desktop deels over te bouwen naar een nieuwe case met nieuwe videokaart. mobo en proccessor enz. hoop ik nog langer te kunnen gebruiken. Is dit überhaupt wel mogelijk of ga ik dan tegen problemen aan lopen? Case die ik neem wordt waarschijnlijk Cooler Master HAF 912 plus en de grafische kaart EVGA 460GTX SC.

Dit is de eerste keer dat ik een nieuwe pc ga bouwen/ombouwen, dus ben wel bang dat het mis zou gaan.

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-10 11:32
Ik zou in elk geval goed opletten welke onderdelen je wilt houden, en welke je überhaupt kunt houden. Geheugen is 3 balkjes van 2GB neem ik aan? Kun je evt. nog 1 reepje bijkopen van dezelfde snelheid dan heb je met 8GB mooi dualchannel en ruim voldoende werkgeheugen.

Ik zou persoonlijk een complete nieuwe pc als basis nemen, en onderdelen wegstrepen die je wilt behouden. Harde schijf, geheugen, DVD brander en cardreader zijn denk ik de enige onderdelen die het waard zijn om mee te nemen naar je volgende pc.

Over het in elkaar zetten zelf: Als je niemand in je omgeving hebt die je ermee kan helpen, let heel goed op bij het uit elkaar halen van je oude pc hoe alle onderdelen in elkaar steken, en wat voor bevestiging ze hebben op je moederbord en in je kast. Ik zou voor een eerste keer wel aanraden om het samen met iemand anders te doen die het al eens gedaan heeft, maar met logisch nadenken kom je er ook.