Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Soort van teamviewer VPN oplossing gezocht

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Hoi :)

Ik gebruik sinds een tijdje naar volle tevredenheid Teamviewer 6.nogwat om de desktop op mijn werk dwars door alle firewalls heen over te nemen. Met teamviewer kan ik op die manier ook een VPN sessie opzetten, maar die sessie beperkt me dan tot mijn eigen desktop. En ik wil ook de rest van het netwerk op.
Weet iemand of Teamviewer inmiddels die mogelijkheid biedt (en zo ja, hoe dan?) of dat er een andere Teamviewer-achtige oplossing is die dit wel bied? Heb al het e.e.a gezocht, en een hoop bieden VPN, maarmet alleen de VPN zoekterm ben ik er niet. En "VPN thru firewalls" is een te logische zoekterm voor wat ik wil - vrijwle iedere VPN gaat namelijk door een FW heen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
* The Eagle neemt een aanloopt en trapt zijn topic omhoog :Y)

Anyone? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

VPN naar je werk-desktop icm SSH tunnel?

Maar VPN is iets dat ik heel erg zou opnemen met de beheerders van je werk. Teamviewer is een ding om al dan niet oogluikend toe te staan, VPN is heel wat anders :P

offtopic:
Je krijgt al betere resultaten als je "VPN through firewalls" fatsoenlijk spelt. * F_J_K runs

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Hoe bedoel je die SSH tunnel precies? Tunnel van mijn eigen desktop naar mijn eigen desktop :?

Teamviewer draait op mijn werkdesktop en op mijn (werk)laptop. Laptop van de zaak, maar zonder corp image en unsupported door onze ICT afdeling omdat ik W7 64 bits nodig had (8GB RAM) en zij alleen W7 32 bits images supporten / uitleveren. En ja, is gewoon door ze besteld en uitgeleverd; ze weten dat ik dat heb. But I'm on my own here.
Doordat ie geen corp image heeft kan ik niet op onze CAG (iets met certificaten oid) en de VPN daarvan niet gebruiken. Onze ICT afdeling is helaas zo stug als een loden deur (wordt ook zo'n beetje door heel het bedrijf als incompetent ervaren) en weigeren me te helpen, want: unsupported config. Dat zeggen ze letterlijk tegen me. Dus nog lekker behulpzaam ook. |:(

Anyways, met TV kan ik remote desktop dwars door onze firewall mijn werkstation en de gehele infra op. Mijn lappie is snel en kan alles, maar mist de connectivity met de infra. Met TV kan ik vanaf laptop via VPN naar mijn werkstation, maar alleen maar het lokale werkstation en niet verder. Aangezien ik ook servers beheer en soms flink wat GB's over moet kunnen trekken zou een VPN naar de hele infra ideaal zijn.
Vandaar ook de vraag :)