Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:32
Ik heb een probleem met onze iPad. De microfoon doet het namelijk niet.

Met iOS 5.0 deed hij het na een tijdje ineens niet meer, toen geupdate naar 5.0.1 en het was verholpen, maar nu doet hij het ineens weer niet. Ik heb het geprobeerd met Talking Tom Cat en Skype maar in beiden geen microfoon...

We streamen muziek naar een Bluetooth ontvanger die aan onze home cinema set hangt, ik dacht dat het daar aan lag, omdat hij dat als headset ofzo ziet. Dus bij instellingen Bluetooth uitgezet, maar nogsteeds werkt het niet.

Ik kwam op internet ook tegen dat je de volume slider in iTunes volledig open moet zetten, maar die staat al op vol volume, en nogsteeds niks. Ook al meerdere keren opnieuw opgestart maar niks helpt.

Ik ben een beetje de wanhoop nabij, want ik begin haast te twijfelen of het niet een hardwarematig defect is.

Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 14-11-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Heb je 'm niet gemute (via de knop boven de volumeknoppen) [en als je dat als rotatielock hebt ingesteld > haal multitask bar omhoog en swipe naar rechts (zodat links in beeld komt met de ipod controls, daarnaast staat de mute knop)].

Anders gewoon van je garantie gebruik maken. Als je 'm in een winkel hebt gekocht via die winkel en niet via Apple!!! Als je 'm stomgenoeg bij Apple hebt gekocht, dan gewoon Apple opbellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Niet gemute, en de volume slider bij die multitask bar staat ook vol open. Microfoon doet het nogsteeds niet. Mute knop zie ik niet bij die ipod controls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Als je naar Instellingen gaat en dan Algemeen, Geluiden, staat daar de volumebalk aan onder "Beltoon en meldingen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Helaas, die staat vol open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Ok, ik dacht laatst dat mijn geluid het ook niet meer deed. Toen zag ik dus dat die volumebalk helemaal naar links stond en dus hoorde ik geen vergrendelklik en andere geluiden.

Ik vond op het forum van Apple een hoop berichten van mensen met hetzelfde probleem sinds iOS 5.

Als je zoekt via Google op 'ipad 2 iOS 5.0 mute' dan vind je een hoop Apple discussies m.b.t. geen geluid hebben na iOS 5 en/of 5.0.1 updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Het probleem speelt wel echt sinds iOS 5. Tenzij het natuurlijk een hardware defect is, dan is het toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Inmiddels nogsteeds geen werkende microfoon. Hij heeft het heel even gedaan, maar daarna was het weer stil.

Ik kan de iPad wel naar de Apple Store brengen, maar ik denk toch dat het in de software zit. En een restore doen heb ik ook niet zoveel zin in, is weer zoveel werk met instellingen van apps enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:39
* Thinkpads en Apple gaat ook niet samen he :-)

Ik denk aan een hardware probleem. Maar heb je nog garantie ? dan zou ik hem gewoon onder garantie opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 17:07
Wat je ook eens zou kunnen proberen is de instellingen veranderen van de "mute-toets"
Het wil namelijk weleens voorkomen dat je deze instelt om rotatie te blokkeren, maar dat hij dan blijft hangen op mute.

Dus even de knop weer instellen als mute-knop, uitzetten en weer aanzetten, dan de instelling weer terugzetten naar rotatievergrendeling.

Hoop dat het helpt!

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zal het proberen, maar ligt het daar wel aan? Geluid afspelen (muziek, apps, agenda herinnering etc.) doet hij namelijk wel, maar de microfoon werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Net iPad leeggegooid en "Talking Tom Cat" en "Skype" geinstalleerd. Zelfs met een compleet lege iPad (fabrieksinstellingen) is de microfoon zo dood als een pier.

Morgen maar even langs een Apple winkel.

Enige nadeel is dat we de iPad bij onze CV ketel hebben gekregen via Essent, en dat we dus geen aankoopbon hebben. Hoe gaat dit als hij moet worden opgestuurd voor reparatie onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb de iPad naar iCentre gebracht, en daar hebben ze hem ingenomen ter 'reparatie'. Ik heb reparatie tussen aanhalingstekens, omdat de man achter de balie zei dat hij niet gerepareerd wordt, maar dat we een nieuwe krijg. Verwachting is dat het een week duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik zou dan meteen Apple hebben gebeld als je 'm toch niet in een winkel had gekocht. Die zouden 'm komen ophalen en mogelijk al direct een nieuwe afleveren.
Pagina: 1