Heb net een nieuw pc-tje samengesteld, maar soms freezet het ding volledig.
De momenten waarop het gebeurt lijken random (Soms kan het na 5 uur zijn, maar laatst was het al na 20 minuten).
spullen:
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Sony Optiarc AD-7710H Zwart
Silverstone Sugo SG05BB-450
Intel Core i5 2500K Boxed
Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9
Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCI-E
Gigabyte GA-H67N-USB3-B3
Wat gebeurt er:
- pc loopt door (fans ed)
- muis en tobo reageren niet
- geluid blijft hangen
- backlight toetsenbord gaat uit
- aan uit knop werkt niet meer
Dat van de aan en uitknop vind ik zo raar, die gooit toch gewoon de spanning eraf of heb ik dat nou niet begrepen? Als ik hem vervolgens met de voeding af zet kan ik hem wel weer gewoon aanzetten met de aan/uit knop.
Niet overclocked, stock cpu cooler, geheugen loopt op 1333 7-7-7-20, ik draai Win 7 Ultimate 64bit.
Prime95 loopt nu 2 uur, wordt zo'n 80 graden max. Idle zo'n 35-40 graden.
Event Viewer geeft niks aan en ik krijg ook geen waarschuwing dat Windows heet moeten herstellen van een ernstige fout ofzo (alleen bij het booten, maar dat is natuurlijk omdat ik hem met de hand uit zet).
Hoe begin ik met troubleshooten? Als prime klaar is met zijn martelgang. Hoe test ik het moederbord bv, dat kan toch helemaal niet?
Iemand ideeen?
Bedankt alvast
De momenten waarop het gebeurt lijken random (Soms kan het na 5 uur zijn, maar laatst was het al na 20 minuten).
spullen:
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Sony Optiarc AD-7710H Zwart
Silverstone Sugo SG05BB-450
Intel Core i5 2500K Boxed
Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9
Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCI-E
Gigabyte GA-H67N-USB3-B3
Wat gebeurt er:
- pc loopt door (fans ed)
- muis en tobo reageren niet
- geluid blijft hangen
- backlight toetsenbord gaat uit
- aan uit knop werkt niet meer
Dat van de aan en uitknop vind ik zo raar, die gooit toch gewoon de spanning eraf of heb ik dat nou niet begrepen? Als ik hem vervolgens met de voeding af zet kan ik hem wel weer gewoon aanzetten met de aan/uit knop.
Niet overclocked, stock cpu cooler, geheugen loopt op 1333 7-7-7-20, ik draai Win 7 Ultimate 64bit.
Prime95 loopt nu 2 uur, wordt zo'n 80 graden max. Idle zo'n 35-40 graden.
Event Viewer geeft niks aan en ik krijg ook geen waarschuwing dat Windows heet moeten herstellen van een ernstige fout ofzo (alleen bij het booten, maar dat is natuurlijk omdat ik hem met de hand uit zet).
Hoe begin ik met troubleshooten? Als prime klaar is met zijn martelgang. Hoe test ik het moederbord bv, dat kan toch helemaal niet?
Iemand ideeen?
Bedankt alvast