Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05-2022
Enorme edit: Om de relevante informatie voor geinteresseerden meteen zichtbaar te maken

Ik heb nu enkele dagen mijn Yiynova MSP19 binnen. Dit is een 19" Cintiq clone voor 392€ (inc. 75 euro verzendkosten :P)

Na langer testen geef ik hem voor nu een 8-

http://www.waltop.com/download.asp <- gebruik deze drivers(6.25MB) en voorkom 3 uur aan zoekwerk en gestuntel met je systeem ;).

Afbeeldingslocatie: http://www.saleinchbuyhd.com/images_products/New-Yiynova-19-Tablet-LCD-Monitor-MSP19-with-Adjustable-VESA-Stand.jpg

na bijna 2 jaar met een tablet pc te hebben gewerkt (2 verschillende), zou ik nooit meer anders willen tekenen dan digitaal. Rechtstreeks op het scherm te kunnen tekenen en de drukgevoeligheid en alles meteen digitaal werkt super bevrijdend. Alles gaat een stuk sneller en je hebt eigenlijk behalve je geest en de hardware van je machine geen beperkingen.

Maar omdat ik me vaak beperkt voelde door de 12" en in de toekomst graag op een krachtigere machine wil werken dan wat laptops mij kunnen bieden, wilde ik toch graag een groter scherm.

Voor mensen die bekend zijn met Cintiq, zullen ook bekend zijn met de enorme prijzen. 12" met een prijs van 900 euro of 21" voor 2000 euro, zijn niet bepaald bedragen die je ff uitgeeft. Omdat ik bekend ben met Wacom producten "en" de concurrentie ben ik dus ook gaan kijken voor alternatieven op dit gebied.

Ik heb hem nu en na het installeren van de drivers bij waltop, werkt het precies zoals ik hoopte.

http://www.waltop.com/download.asp <- gebruik deze drivers(6.25MB) Ik bespaar jullie het verhaal hoe je anders aan het klungelen bent.

Maar laten we de goede en slechte punten na wat dagen spelen eens opstellen:

plus:
-19"
-Niet eens 1/3de van de prijs van een 21" cintiq(heb het voor 484€, inclusief verzending, btw en importbelasting)
-Stevige bouw
-Lekkere grip (voelt net zo goed als een cintiq pen)
-Ziet er mooi uit
-Glasplaat (krasbestendig)
-Goede drukgevoeligheid (voelt niet anders aan dan mijn wacom penabled scherm)
-Cursor volgt natuurlijk, geen opvallende lag (niet anders dan mijn wacom penabled scherm)

min:
-Slechte drivers meegeleverd(gebruik deze niet om lagging en slechte drukgevoeligheid te vermijden, waltop drivers zijn super). Ook hebben ze er uniblue bij zitten, maar daar moet je voor betalen en helpt niet.
-Glasplaat(laat het tekenen iets minder natuurlijk aanvoelen dan de andere tablets)
-Geen tilting or turning zoals bij de cintiqs (alhoewel ik die nooit heb gebruikt)
-Pen gebruikt een aaa batterij(wel een aan en uit knop bovenop de pen, zoals bij een echte)

Ik heb nu gemerkt dat YIYNOVA, VISBOARD, AIPTEK, P-Active en nog wat andere merken allemaal hetzelfde apparaat verkopen en mocht je interesse hebben dan moet je vooral op de prijs letten. Rond de 400 euro zou je klaar moeten zijn (even geen btw en importkosten meegerekend). Een bezoeker van budgetgaming heeft mijn vermoeden besvestigt door een Visboard te kopen bij Correct (voor 399 euro) en die nu perfect werkt met de waltop drivers (de mazzelaar, 84€ minder kwijt, geen 4 weken hoeven te wachten en gewoon in een winkel gehaald).

Ik krijg het scherm niet goed werkend op mijn tablet pc, de drivers van wacom maken teveel ruzie met die van de yiynova. Niet dat ik het vreemd vond, maar wilde het even proberen.

Huidige score 8-

Als ik een scherm gratis mocht krijgen, dan zou ik zeker voor Wacom Cintiq kiezen, laat ik daar geen doekjes om winden. Dus kun je het geld makkelijk missen en/of ben je afhankelijk van tilt en turn, dan is Wacom the way to go.

[ Voor 57% gewijzigd door AYCE op 10-12-2011 10:14 ]

www.heinyreimes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Ik ben best benieuwd naar een review, maar ik ben bang dat als ik je verhaal zo lees jou standaarden wat lager liggen dan de mijne, ik heb een hoop tablets gehad, van trust en medion tot aan de meer onbekende merken, maar geen enkele komt ook maar in de buurt van wacom.

Maar ik ben benieuwd, de prijs is in ieder geval leuker dan die van een cintiq.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
Ik ben benieuwd op wat voor standaarden jij je baseert dat jij denkt dat die van mij lager liggen dan die van jou.

Ik heb in het verleden wenskaarten gemaakt voor Hallmark met 30 cent penpotloden van de Zeeman en op goedkoop printpapier geschetst. Waar ik ervoor met Rotring en apart Schoelerhammer(of zoiets) papier werkte. Dus sindsdien geloof ik niet meer zo in de prijskwaliteitsverhoudingen van veel werkmateriaal. Niet dat het "geen" invloed heeft, maar de echte winst is uiteindelijk tussen de oren te halen. Maar we zijn niet onbekend met elkaars werk ;). Je kent tenslotte mijn kinderkamerbehang nog wel. Waar ik leuk op cartoony, leun jij meer op comic. Ik wil me daar wel meer in gaan verschuiven, misschien dat ik dan tegen wat limitaties van het materiaal aan kom. Ikzelf verwacht dat voornamelijk kennis en ervaring op dat gebied mijn echte uitdagingen zijn.

Ik houd me erbij dat het grootste verschil in resultaat niet in de tablets ligt maar in de skills van de gebruiker. Wel geloof ik direct dat de Wacom Cintiq beter is. Maar zeg je eerlijk dat met het testen van de Wacom 21UX (Mediamarkt Utrecht) ik niet veel verschil merkte met mijn tablet pc (Wacom penabled).

Dit is ook juist een punt waar veel jonge creatievelingen dan onnodig belemmerd worden, door de enorme roep van mensen dat het Wacom is of anders niets en zij het blind aannemen. Dus niet snel van de voordelen kunnen genieten van digitaal werken omdat ze zich financieel te veel in een hoe voelen gedreven.

Wel zeg ik dat voor mensen bij wie het kantelen en draaien van de pen belangrijk is om de kwasten mee aan te sturen je enkel voor Wacom kan gaan.

Mocht het scherm toch niets zijn en/of wel belangrijke minpunten kennen, dan zal ik het zeker vertellen. Anders is mijn mening niets waard :P.

[ Voor 48% gewijzigd door AYCE op 15-11-2011 12:06 ]

www.heinyreimes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:36

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bij (goedkope) niet-Wacom tablets (Medion, Trust) viel mij vooral op dat de pen nogal "wobbly" was, ik kon niet heel nauwkeurig kleine dingen tekenen omdat de cursor dan niet alle bewegingen nauwkeurig volgde. Bij Wacom, zelfs de goedkope varianten, heb ik dat niet.

Ben heel benieuwd naar je ervaringen en je review!

[ Voor 9% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-11-2011 11:49 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:49:
Bij (goedkope) niet-Wacom tablets (Medion, Trust) viel mij vooral op dat de pen nogal "wobbly" was, ik kon niet heel nauwkeurig kleine dingen tekenen omdat de cursor dan niet alle bewegingen nauwkeurig volgde. Bij Wacom, zelfs de goedkope varianten, heb ik dat niet.

Ben heel benieuwd naar je ervaringen en je review!
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-4bBdBNan9QQ/TZcJsTBiPcI/AAAAAAAABj0/Ea-x0zBeCy8/s1600/IMG_0124.JPG

Dit is de pen waarmee ik voor mijn tablet pc mee werkte... En heb niet de ervaringen die jij omschrijft meegemaakt. Misschien heb ik geluk gehad met dat ene product(wat ook goede reviews kreeg). Tegelijkertijd had ik op mijn werk een Wacom Intuos, maar ik kon toen de prijsverschillen niet uitleggen.

Misschien had ik geluk met dit ene product, want mijn tablet van Dynalink die ik vele jaren ervoor probeerde, schrok me enorm af, wat me zelfs jarenlang anti tablet had gemaakt. Ik denk dat ik inderdaad toen ook dat wobbly gevoel als probleem had. Dus dat dat Medion Tablet mijn vertrouwen herstelde moet wel iets betekenen denk ik. Maar inderdaad kunnen andere Medion Tablets minder goed zijn, aangezien ze niet altijd bij dezelfde fabrieken shoppen voor hun producten.

Daar tegenover stel ik wel dat de Visboard die ik heb mogen testen, een pen had die fijn in de hand lag en het scherm voelde goed aan. Enkel de drivers gaven me niet de kans de drukgevoeligheid te testen.

Maar vandaar dat ik ook absoluut van plan ben zo objectief mogelijk te zijn in mijn review. Als ik liever op mijn tablet penabled laptop blijf werken, dan moet ik tenslotte toch wel zelf een logische conclusie trekken :P.

[ Voor 18% gewijzigd door AYCE op 15-11-2011 12:10 ]

www.heinyreimes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Da's exact de Medion waar ik ervaring mee heb. :) Misschien had ik een rotte appel uit die serie of misschien had jij geluk, of we doen gewoon verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
Ik ga hem boven ff onder het stof vandaan halen en met de pen vergelijken die ik nu in mijn hand heb ;) (wacom pen voor tablet pc)

*edit*

Ik vind hem vooral lomp vergeleken met het wacom pennetje(die wel dunner is dan andere wacom pennetjes), stoor me nu wel aan het scheurtje(niet het sterkste kunststof). Maar het wobly vind ik erg meevallen, maar is wel iets meer dan die op de wacom pen.

Dus ik kan me zeker wel iets voorstellen betreffende je opmerking, maar ik kan er zelf gewoon goed mee werken en kan niet zeggen dat het mijn werk echt beïnvloed.

Voor mij weegt het relatieve comfort niet op tegen de prijs. Maar het kwaliteits gevoel is duidelijk wel aanwezig.

[ Voor 67% gewijzigd door AYCE op 15-11-2011 14:07 ]

www.heinyreimes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

AYCE schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:00:
Ik ga hem boven ff onder het stof vandaan halen en met de pen vergelijken die ik nu in mijn hand heb ;) (wacom pen voor tablet pc)

*edit*

Ik vind hem vooral lomp vergeleken met het wacom pennetje(die wel dunner is dan andere wacom pennetjes), stoor me nu wel aan het scheurtje(niet het sterkste kunststof). Maar het wobly vind ik erg meevallen, maar is wel iets meer dan die op de wacom pen.

Dus ik kan me zeker wel iets voorstellen betreffende je opmerking, maar ik kan er zelf gewoon goed mee werken en kan niet zeggen dat het mijn werk echt beïnvloed.

Voor mij weegt het relatieve comfort niet op tegen de prijs. Maar het kwaliteits gevoel is duidelijk wel aanwezig.
Ik heb nog een leuke test voor je: trek eens een lijntekening over en ga dan een paar keer over dezelfde lijn. Bij een wacom komen die lijntjes mooi boven elkaar te liggen, bij de Medion kreeg ik dat niet voor elkaar en kreeg ik allemaal parallelle en kruisende lijnen door onnauwkeurigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
Is wat lastig, aangezien de wacom op een penabled laptop draait en ik gemerkt heb dat er fouten optreden als ik verschillende drivers over elkaar heen zet. Dus ik kan het wel op twee verschillende pc's testen, maar een 1 op 1 vergelijking is dan niet zo makkelijk gemaakt.

Maar ik wil wel een vergelijking maken zodra ik mijn huidige opdracht heb afgerond (ben nu een kinderboek aan het inkten) ;). En ja dat gebeurt natuurlijk op mijn tablet pc ;).

www.heinyreimes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

AYCE schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:36:
Ik ben benieuwd op wat voor standaarden jij je baseert dat jij denkt dat die van mij lager liggen dan die van jou.

Ik heb in het verleden wenskaarten gemaakt voor Hallmark met 30 cent penpotloden van de Zeeman en op goedkoop printpapier geschetst. Waar ik ervoor met Rotring en apart Schoelerhammer(of zoiets) papier werkte. Dus sindsdien geloof ik niet meer zo in de prijskwaliteitsverhoudingen van veel werkmateriaal. Niet dat het "geen" invloed heeft, maar de echte winst is uiteindelijk tussen de oren te halen. Maar we zijn niet onbekend met elkaars werk ;). Je kent tenslotte mijn kinderkamerbehang nog wel. Waar ik leuk op cartoony, leun jij meer op comic. Ik wil me daar wel meer in gaan verschuiven, misschien dat ik dan tegen wat limitaties van het materiaal aan kom. Ikzelf verwacht dat voornamelijk kennis en ervaring op dat gebied mijn echte uitdagingen zijn.

Ik houd me erbij dat het grootste verschil in resultaat niet in de tablets ligt maar in de skills van de gebruiker. Wel geloof ik direct dat de Wacom Cintiq beter is. Maar zeg je eerlijk dat met het testen van de Wacom 21UX (Mediamarkt Utrecht) ik niet veel verschil merkte met mijn tablet pc (Wacom penabled).

Dit is ook juist een punt waar veel jonge creatievelingen dan onnodig belemmerd worden, door de enorme roep van mensen dat het Wacom is of anders niets en zij het blind aannemen. Dus niet snel van de voordelen kunnen genieten van digitaal werken omdat ze zich financieel te veel in een hoe voelen gedreven.

Wel zeg ik dat voor mensen bij wie het kantelen en draaien van de pen belangrijk is om de kwasten mee aan te sturen je enkel voor Wacom kan gaan.

Mocht het scherm toch niets zijn en/of wel belangrijke minpunten kennen, dan zal ik het zeker vertellen. Anders is mijn mening niets waard :P.
Ik vind een potlood en een cintiq nogal een groot verschil, bij een tablet ben je afhankelijk van de techniek, een potlood is een potlood, sommige zijn wellicht van betere kwaliteit, maar het blijft grafiet en daar veranderd een betere grip oid weinig aan, terwijl een tablet dat de input niet lekker registreert funest is voor een fijne workflow.

Maar ieder moet het voor zichzelf weten natuurlijk, wat voor jou werkt werkt wellicht niet voor mij en andersom, wat dat betreft is er idd niet echt een goed of fout.

Desondanks ga ik nooit meer terug naar iets anders dan wacom, daar heb ik persoonlijk de hoge prijzen best voor over :)

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
DapperKonijntje schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:41:
[...]

Ik vind een potlood en een cintiq nogal een groot verschil, bij een tablet ben je afhankelijk van de techniek, een potlood is een potlood, sommige zijn wellicht van betere kwaliteit, maar het blijft grafiet en daar veranderd een betere grip oid weinig aan, terwijl een tablet dat de input niet lekker registreert funest is voor een fijne workflow.

Maar ieder moet het voor zichzelf weten natuurlijk, wat voor jou werkt werkt wellicht niet voor mij en andersom, wat dat betreft is er idd niet echt een goed of fout.

Desondanks ga ik nooit meer terug naar iets anders dan wacom, daar heb ik persoonlijk de hoge prijzen best voor over :)
Grappig dat je zo makkelijk over een potlood praat, ik deed altijd hetzelfde maar 15-20 jaar geleden waren de mensen met hun dure pennen en potloden net zo overtuigt als nu de digitale artiesten over Wacom dat de "enorme" prijsverschillen ook "enorm" uitmaakte voor het eindresultaat.

Maar ik hamer dan ook op het onderscheid in het gebruik van kantelen en roteren van de pen wat voor realistischere borstel emulatie zorgt wat buiten Wacom niet te vinden is. Werk je daarmee, dan is de zaak gesloten. Ik werk er niet mee en verwacht er ook niet snel mee te kunnen gaan experimenteren. Maar voornamelijk daar kun je praten over techniek, de rest echt niet. Dat is puur kennis/ervaring toepassen.

Wat er verder dan overblijft is precisie, zo min mogelijk lag en drukgevoeligheid.

Drukgevoeligheid is met minstens 36 druk niveaus al snel geen probleem meer. Met de Cintiq en Yiynova hebben we het minstens over 1024.

Lag, daarbij heb ik zelfs met dit tablet pctje en een ander die ouder is wel wat vlieg- en kunstwerk moeten uitvoeren om de lag er uit te halen. En dat terwijl het beide wacom penabled schermen zijn. Een probleem waar ik ook over gelezen heb met Cintiqs, maar is in ieder geval op te lossen ;). Dit is eigenlijk mijn grootste zorgen kindje met die Yiynova en best nerveus over ben.

Komen we uit op precisie dan hebben we het zeker over iets ongelooflijk essentieels, daar heb ik tenslotte ook in de eerste plaats mijn tabletpc voor gekocht. Ik wilde tekenen waar ik mijn punt van de pen had, maar daar ben ik zover wel van overtuigt dat dat goed gaat zitten met die Yiynova. Tenslotte zat het ook goed "genoeg" met die Medion. Maar zoals knoeikoei al terecht opmerkte zal ik zeker even moeten testen of ik daar nu nog hetzelfde over denk. Als beginnend digitale artiest sta ik er 100% achter dat het in ieder geval een mooie inkomer is.

Ik zal er echt geen doekjes om winden als het apparaat niet deugt en mocht het in mijn beleving positief uitpakken dan ben ik ook bereid mensen die nieuwsgierig zijn het te laten testen ;). Als het minstens zo goed is als dat ik verwacht, dan maakt het digitaal werken zoveel betaalbaarder voor zoveel meer mensen.

Wat in mijn beleving voor mij een veel grotere impact maakt dan het merk pen, zijn de mogelijkheden. Tekenen op een scherm van een redelijke kwaliteit zal in mijn beleving altijd vele malen meer helpen bij een betere workflow en vrijheid dan het allerbeste tablet. Maar daar ga ik nu achterkomen, aangezien ik een tablet pc, niet bepaald als el cheapo kan opnoemen (enkel klein met 12").

[ Voor 7% gewijzigd door AYCE op 15-11-2011 16:46 ]

www.heinyreimes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:18
Iedere niet Wacom tablet die ik heb gezien ging binnen enkele maanden kapot. Kende iemand die bleef ze kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
edit: niets van deze info is nog relevant en enkel verwarrend...

[ Voor 152% gewijzigd door AYCE op 10-12-2011 09:33 ]

www.heinyreimes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
Grote edit:

Ik heb hem nu en na het installeren van de drivers bij waltop, werkt het precies zoals ik hoopte.

http://www.waltop.com/download.asp <- gebruik deze drivers(6.25MB) Ik bespaar jullie het verhaal hoe je anders aan het klungelen bent.

Maar laten we de goede en slechte punten na wat dagen spelen eens opstellen:

plus:
-19"
-Niet eens 1 derde van de prijs van een 21" cintiq(heb het voor 484€, inclusief verzending, btw en importbelasting)
-Stevige bouw
-Lekkere grip (voelt net zo goed als een cintiq pen)
-Ziet er mooi uit
-Glasplaat (krasbestendig)
-Goede drukgevoeligheid (voelt niet anders aan dan mijn wacom penabled scherm)
-Cursor volgt natuurlijk, geen opvallende lag (niet anders dan mijn wacom penabled scherm)

min:
-Slechte drivers meegeleverd(gebruik deze niet om lagging en slechte drukgevoeligheid te vermijden, waltop drivers zijn super). Ook hebben ze er uniblue bij zitten, maar daar moet je voor betalen en helpt niet.
-Glasplaat(laat het tekenen iets minder natuurlijk aanvoelen dan de andere tablets)
-Geen tilting or turning zoals bij de cintiqs (alhoewel ik die nooit heb gebruikt)
-Pen gebruikt een aaa batterij(wel een aan en uit knop bovenop de pen, zoals bij een echte)

Ik heb nu gemerkt dat YIYNOVA, VISBOARD, AIPTEK en nog wat andere merken allemaal hetzelfde apparaat verkopen en mocht je interesse hebben dan moet je vooral op de prijs letten. Rond de 400 euro zou je klaar moeten zijn (even geen btw en importkosten meegerekend). Een bezoeker van budgetgaming heeft mijn vermoeden besvestigt door een Visboard te kopen bij Correct (voor 399 euro) en die nu perfect werkt met de waltop drivers (de mazzelaar, 84€ minder kwijt, geen 4 weken hoeven te wachten en gewoon in een winkel gehaald).

Ik krijg het scherm niet goed werkend op mijn tablet pc, de drivers van wacom maken teveel ruzie met die van de yiynova. Niet dat ik het vreemd vond, maar wilde het even proberen.

Huidige score 8-

[ Voor 106% gewijzigd door AYCE op 10-12-2011 09:49 ]

www.heinyreimes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Het is dat ik dit topic nogal laat zie, maar dit riekt gewoon naar een uitgebreide productreview. En die had je volgens mij ook prima in de Pricewatch kunnen doen. Doe dat alsjeblieft de volgende keer ook, dan houden we discussies en eenzijdige reviews uit elkaar. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
Als je het eerder had gelezen, dan zag je dat het een andere discussie was.... Maar omdat de bevindingen zo verspreid waren en veel niet relevant meer was had ik de eerst post aangepast... Maar ja ik moet inderdaad "ook" een review plaatsen. Dat stond in eerste instantie ook in de eerste post ;).

Enkel een vraagje, ik kan toch enkel een review plaatsen op producten die in de database bestaan? Of kan ik zelf ook een product toevoegen?

[ Voor 7% gewijzigd door AYCE op 12-12-2011 10:01 ]

www.heinyreimes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
Hele periode het scherm niet hoeven aan te raken, omdat ik nog veel op mijn tablet pc werk. Maar aangezien ik mijn adapter op het werk liet liggen moet is wel even met dit scherm werken.

Als eerste schrok ik toch wel toen ik plots last had van een bug die ik ook van anderen weet waar ze wel eens last van hebben. Spontaan horizontale lijnen die in het beeld schieten tijdens het tekenen. Overduidelijk dat dit erg kan irriteren. Omdat het scherm het hiervoor wel zonder problemen deed, probeerde ik te kijken wat er verandert was sinds de laatste keer, maar behalve de virusscanner kon ik zo niets bedenken. Voor de zekerheid toch even de pc qua instellingen 2 weken terug gezet en zowaar is alles opgelost.

Je kunt je wel voorstellen dat dit een zorg voor me is in de toekomst als ik eventueel een nieuwe pc zou kopen het scherm is ook meer voor de nabije toekomst en niet perse nu).

Ook zat er plots een klein krasje op, waarschijnlijk doordat de vrouw in huis er iets te lomp mee was tijdens het verplaatsen en alhoewel ik hem niet echt zie als het aan staat, voel ik hem soms wel.

Kortom toch wel wat minpunten die ik graag deel met de andere mensen en me nu wat bedenkingen geeft met het aanraden aan anderen. Voornamelijk is het die bug die me zorgen baart, wel ben ik overtuigt dat er oplossingen voor moeten zijn en een kwestie van weten waar het zit in windows.

Het tekenen zelf gaat gelukkig gewoon goed, het geeft wel een iets andere feel dan mijn tablet pc, maar het is een kwestie van wennen. Voor het eindresultaat in mijn werk heeft het nog niets uit mogen maken.

www.heinyreimes.nl

Pagina: 1