Toon posts:

Fan 100% XFX 6870

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond beste leden,

Ik heb een uur geleden een XFX HD6870 2gb kaart in me pc gebouwd, alleen heb ik een probleem met de Fan. Hij maakt een enorme geluid en het lijkt alsof ie op de volle 100% draait. Ik heb nergens kunnen vinden waar ik de fan snelheid en gpu temp. kan zien (CCC bevat geen Fan optie??).

Ik ben echt radeloos dus hulp is zeer gewenst. Bij voorbaat bedankt _/-\o_

• Gurrif
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-01 14:08
Voor GPU temps kun je GPU-Z gebruiken, om de fansnelheid te veranderen (overigens ook temps te zien) kun je MSI Afterburner downloaden.

Google is je vriend.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Maar normaliter draait een videokaartfan niet zomaar op 100%. Weet je zeker dat de koeler er goed op zit? (de koeler moet warm worden als je 5 minuten furmark draait). Check ook inderdaad de temperatuur van je videochip met GPU-Z.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Gurrif schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:03:
Voor GPU temps kun je GPU-Z gebruiken, om de fansnelheid te veranderen (overigens ook temps te zien) kun je MSI Afterburner downloaden.

Google is je vriend.
Is het zo dat ik software van andere fabrikanten moet gebruiken om me fan op een degelijke stand te houden en wanneer ik dat niet doe het op 100% blijft draaien? In dat geval is dit dan wel een afknapper van xfx ..

EDIT:

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/11/11/14/3mu.png

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/11/11/14/309.png

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 18:09 ]

• M2M

M2M

medicijnman

en nu onder load condities (slinger furmark even aan en laat 5 minuten stabiliseren alvorens je een screenshot maakt).

-_-

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:23:
en nu onder load condities (slinger furmark even aan en laat 5 minuten stabiliseren alvorens je een screenshot maakt).
Is dat wel zo verstandig? Stel datie me kaart beschadigt, dan kan ik al binnen 2uur na aanschaf niet omruilen :?

EDIT
In msi afterburner heb ik m op max 30% gezet het geluid is nu een stuk minder. Alleen loopt de temperatuur al 57graden idle. Wat is een normale tempratuur idle en wanneer ik bijvoorbeeld bf3 speel?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 18:31 ]

• M2M

M2M

medicijnman

Als je kaart beschadigd raakt omdat het ding oververhit raakt is dat niet jouw probleem (sidenote, bij in een case met airflow zonder de fansnelheid aan te passen). Je kunt je garantie dan gewoon claimen. Handmatig de fansnelheid lager zetten is veel minder verstandig. Dan wordt de garantiekwestie natuurlijk een ander verhaal, als je videokaart daadwerkelijk de geest geeft.

edit: je kaart hoort gewoon normaal te werken, onder elke softwarematige load conditie. Of je nu battlefield of furmark draait, je kaart hoort het gewoon te doen. Geeft het de geest tijdens een van die acties, dan heb je dus gewoon garantie.

[ Voor 35% gewijzigd door M2M op 14-11-2011 18:50 ]

-_-

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Mijn fan gaat ook soms bij het opstarten even op 50% draaien, geen idee hoe het komt maar eenmaal in windows gaat ie weer naar normale waarden.

Handmatig op 30% zetten in ieder geval niet doen, dat is wellicht wat te weinig onder full load en dan wordt ie te warm.
57 graden in idle is geen probleem, mijne zit ook rond de 55-60 tijdens het internetten (met 25% fanspeed).
Als ik ga gamen gaat de fan wel vanzelf omhoog naar de 40%, dan wordt ie zo'n 85 graden.

Blijft je fan ten allen tijde op 50% draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal!
Dit is gewoon een ontzettend slechte kaart gekeken naar de koeling. Tijdens idle lijkt het alsof er een vliegtuig in me kamer vliegt..
Gelijk terugsturen dat ding.
Nogmaals Danku zeer!
Pagina: 1