WiFi verbinding 100 m overbruggen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:24
Ik ben gevraagd of het mogelijk is om een internetverbinding over 100 meter te overbruggen om zo twee caravans te voorzien van draadloos internet. Nu weet ik dat er hiervoor range extenders voor uitgevonden zijn, maar ik ben er niet zo in thuis om de juiste te kiezen.

Zouden jullie willen bekijken of het volgende geschikt is? Link naar de 'hotspot set': http://www.wifishop.nl/pr...8dbi-omni-antenne-v20.htm

Situatie:
In het hoofdgebouw (voornamelijk uit hout en stalen spanten gebouwd) is er een ADSL modem aangesloten waarop een router is aangesloten om de draadloze verbinding voor boven mogelijk te maken. Kan de hotspot die in de link vermeld is op het modem aangesloten worden en deze afstand overbruggen? Kunnen de gasten internet ontvangen op hun laptop met ingebouwde wifi ontvanger of is er nog extra apparatuur nodig?

Enkele bomen staan er tussen het hoofdgebouw en de caravans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 23:55

M2M

medicijnman

De mooiste oplossing voor dit issue zijn een stel richtantennes. Zo'n omni directioneel ding geeft overal een beetje signaal af. Een richtantenne niet :) (edit: plus tweede richtantenne voor teruggaand verkeer, zie hieronder :))

En aangezien we hier op tweakers.net zijn, schroeven we natuurlijk het liefst voor 8 euro zelf een cantenna in elkaar. Misschien dat je dan niet eens zulke dure apparatuur nodig hebt. Zeg nu zelf, 280 euro voor een beetje wifi is wel erg overdreven.

[ Voor 8% gewijzigd door M2M op 14-11-2011 16:45 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Over dit soort afstanden kun je beter met richtantennes werken.. Dan wordt het volledige zendvermogen geconcentreerd op een kleinere oppervlakte waardoor het verder komt.. Wel moet er aan de andere kant ook een richtantenne komen om data terug te kunnen sturen, direct met een laptop werkt dit niet zomaar..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:29
Bij de blokker verkopen ze van die parabole zeefjes. (Dumpling zeefjes of iets in die trend.) Stop daar een usb verlengkabel tussen, en een wifi dongeltje. *doe dat 2 keer*. Richt ze uit en het zou moeten werken zolang je line of sight hebt.
http://www.usbwifi.orconhosting.net.nz/

Plus, het ziet er nog vet uit. In de link die ik gaf, staat trouwens ook nog een manier om ze waterproof te maken met een babyfles :S ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Biersteker op 14-11-2011 16:48 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
Bedankt voor de reactie, deze stel ik zeer op prijs!
Als ik gebruik moet maken van een USB kabel, dan moet deze wel erg lang zijn omdat het ongeveer 10 meter is voordat ik buiten ben. Ook staat er dan nog een bijgebouw voor of heeft zo'n richtantenne daar niet zoveel last van?
Wat ik in gedachten had is:
De accesspoint aansluiten op het modem via 50 meter utp kabel en buiten ophangen. Op deze manier hoeft er maar 50 meter overbrugd te worden, zodoende hoop ik op een goed signaal.

Moet ik als ik een richtantenne wil gebruiken dan één richtantenne aansluiten op het modem en twee ontvang antennes installeren?

Edit:
Ik bedenk me net dat er al een UTP kabel ligt over die 50 meter en dat ik een Asus router WL500 ter beschikking heb om het e.e.a. te testen. Nu heb ik wel wat op internet gevonden over het maken van antennes, maar weten jullie ook of er een algeheel stappenplan is om dit te realiseren?

[ Voor 19% gewijzigd door _Uploader_ op 14-11-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:09

Daniel36

vernieuwde formule

Biersteker schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:46:
Bij de blokker verkopen ze van die parabole zeefjes. (Dumpling zeefjes of iets in die trend.) Stop daar een usb verlengkabel tussen, en een wifi dongeltje. *doe dat 2 keer*. Richt ze uit en het zou moeten werken zolang je line of sight hebt.
http://www.usbwifi.orconhosting.net.nz/

Plus, het ziet er nog vet uit. In de link die ik gaf, staat trouwens ook nog een manier om ze waterproof te maken met een babyfles :S ;)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ zeer tweakerwaardig dit advies !

zoek niet verder : Doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Kun je niet de antenne van een AP alleen in zo'n zeefje zetten, met een coaxkabel naar je AP? Dan kun je je AP ergens waterdicht neerzetten/hangen (kastje aan paal ofzo) en aan de andere kant kun je dan hetzelfde doen, maar dan tegelijkertijd een AP ophangen die dan weer het bruikbare WiFi signaal uitzend naar de caravans.
Dus eigenlijk dit:

Adsl-modem -> AP -> vanuit AP een coax kabel naar de antenne in het zeefje op de "zendmast" -> andere zendmast, zelfde zeefje met antenne met coax-kabel naar ander AP (ontvanger) -> andere router/AP die Wifi verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-04 13:43
YouTube: HOW TO MAKE A WIFI EXTENDER

Nog goedkoper en werkt ook nog ;), paar jaar gebruikt om over de 200 meter een link te leggen.
En die zeefantenne werkt trouwens ook prima...

Of het in jou geval gaat werken, ligt ook aan de omgeving.
Probeer in ieder geval vrij zicht te krijgen, normaal glas of hout hoeft geen probleem te zijn.
En 100 meter moet te doen zijn, maar er zijn vaak externe storingsbronnen en obstakels(bijvoorbeeld groen) die voor problemen zorgen.

Draai nu zelf op dit moment een link over zoń 450 meter, met 2 behoorlijke panel antennes.
Dwars over de wijk, binnenshuis opgesteld , natuurlijk wel zo dicht mogelijk bij een raam en op een vliering.
En soms merk je wel, dat er wat meer rommel op deze frequentie zit.
Maar voor mij is het een beetje hobby.. maar misschien geeft dit je hoop... ;)

Dus als het gebouw een beetje vrij staat, moet een hoop mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
Bedankt voor jullie reacties, hier zal vast wel wat tussen staan wat afdoende is! _/-\o_ Ik zal het e.e.a. gaan testen.
Pagina: 1