Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:06
Ik heb hier via Belgacom en Scarlet internet en tv. Ik kreeg daar bij een Sagem modem geleverd. Daar zit dus internet en tv op. Verders heb ik nog een Belkin Router met wifi, TP-Link 200Mbit via het stop contact. En een 5 poorts switchje 100 Mbit.

Nou zit ik met de volgende situatie.

Belgacom Decoder (die heeft netwerk nodig), TV wil ik graag internet op hebben en een Iomga Screenplay Pro HD die ook netwerkaansluiting heeft. Daar in de buurt zit fijne aansluiting daar voor. Tot dusver heb ik Belgacom TV via die TP-Link kunnen over bruggen. Maar dan heb ik daar nog geen netwerk.
De modem kan niet echt verplaatst worden maar wil die afstand ook overbrugt hebben zonder te veel kosten.
Zijn er mogelijkheden om die TV en Internet allebei tegelijk via die TP-link te laten lopen? Ik heb het wel geprobeert maar kom daar niet verder uit. TV doet het dan wel, maar mijn eigen internet niet.
Iemand ideeen mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan beide kanten van de powerline-adapters een switch zetten die door middel van VLAN's twee ethernetsegmenten (netwerk en IPTV) over één kabel kan verzenden. Klinkt duur, maar zal waarschijnlijk wel het beste werken. Nog een powerline-set aanschaffen voor een netwerkaansluiting zou ik niet doen, kost je waarschijnlijk alleen maar performance en een hoop kopzorgen waarom TV en/of internet het zo slecht doet.

Goedkoopste en bij verre de beste oplossing (<15 euro) is natuurlijk twee ethernetkabels trekken :) . Daar zal je later ook nog plezier van hebben mocht je ooit bezig gaan met VoIP of Gigabit ethernet (met snelheden die je nooit over WiFi en/of Powerline zou halen). Zeker voor een NAS is Gigabit ethernet erg goed bruikbaar.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:06
ja was ik al bang voor.. nog een setje powerline halen is dan ook nog een oplossing maar weer minder stopcontacten over dan.. maar ja.. bedankt magnetra.. voor het meedenken.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaiter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 15:45
Hoi, ik zit met een soortgelijk probleem, en heb zowel meerdere Powerline adapters, alsook een oude linksys router die ik kan gebruiken.
Ik heb nu mijn ADSL Telfort router bij de PC staan, dat komt qua bekabeling en performance het beste uit voor mij.
Naar beneden heb ik een verbinding via powerline pa251 adapter, deze zit op de ADSL router LAN 4 en op de 2e adapter (beneden) zit nu een motorola kastje van Telfort voor IPTV.
Nu wil ik bij de TV mijn nieuwe Onky met netwerk radio aansluiten. maar als ik via de linksys de 4 lanpoorten deel, doet alleen de iptv het, de onkyo ziet niks geen netwerk, of krijgt een 169 ip adres.Als ik rechtstreeks op de adapter aansluit gebeurt hetzelfde, en dit geldt ook voor een pc die ik op de adapter aansluit. Hoe configureer ik dit correct? Help! en dank vast!!

Gaiter