Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phthisicus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-07 16:02
Hey,

Ik heb en Probleem met Office 2007.

Ik heb eeen Excel (.XLS) document ontvangen via de mail. Als ik dit document opsla en deze probeer te openen dan krijg ik de volgende melding.

Office-bestandsverificatie heeft een probleem ontdekt tijdens het openen van dit bestand. Het kan gevaarlijk zijn om dit bericht te openen.

Ik weet zeker dat dit bestand niet gevaarlijk is.

Als ik ernaar google kom ik erachter dat dit komt omdat Office Validator dit bestand ziet als mogelijk onveilig.

Ik kan gewoon op ok klikken en dan wel in het document werken, maar de melding is een beetje vervelend elke keer als ik het document open.

Volgens de support website van microsoft moet ik gewoon op ok klikken en dan moet office dit bestand in het vervolg als veilig zien maar dat is niet zo.
Als ik het bestand in office 2010 open en bewerk en sla hem daarna weer op dan zien hioj hem op mij op die computer wel als veilig maar niet op mijn eigen computer met Office 2007.

Mijn vraag is. Hoe kan ik erachter komen waar de fout of beveiligingsprobleem in dit document zit ?

Ik heb een Windows XP SP3 computer met Office 2007. De andere computer met office 2010 is Windows 7 SP1 en Office 2010

ALs er nog meer informatie nodig is hoor ik dat graag !

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Lijkt mij meer iets voor het onderdeel Officesuites en -software. CSA --> OFF

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_w_mol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 09:35
Zitten er VBA-macro's in het document? Die worden per definitie als onveilig beschouwd/gemarkeerd ... Heeft opslaan in .XLSX-format geen soelaas geboden?

Integriteit is altijd het juiste doen, ook als niemand kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phthisicus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-07 16:02
Als ik het document opsla als XMLX dan krijg ik de melding niet meer.

Vind dit overgens wel raar. Het is al heel lang mogelijk om VB in word documenten te bouwen maar nu ziet hij het als onveilig met office validator.

Onder XMLX weer niet. Raar :S

Ik had hier in eerste instantie niet eens aan gedacht. Omdat ik verwacht had dat dit niet het probleem zou moeten zijn.