Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Brander e.d. aansluiten op eSata port

Pagina: 1
Acties:

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Hallo even een vraagje over de benodigdheden om iets via een eSata port aan te sluiten. Ik heb een laptop met zo'n port en wil graag een brander erop aansluiten. Nu is mijn vraagje wat ik daar voor nodig behalve een sata kabel? Ik heb gelezen dat je wel een soort power source nodig hebt. Zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Wxw4z.png

Nu heb ik zo'n setje wat ik wil hebben wel hier gevonden: http://www.ebay.nl/itm/US...in_77&hash=item3f0e6ed1e0
Maar ik vraag me af of zoiets dergelijks niet in een zaak in Nederland te krijgen is. Weet iemand dat? Of heeft iemand toevallig nog zoiets liggen?

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Koop gewoon een USB brander. Je brand echt niet sneller omdat het Esata is

• Maartendc
Ohja vergeten erbij te vermelden. Kon zo'n reactie verwachten. Ik heb een bepaald type brander nodig en dat is geen usb brander.

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Is het iets wat je vaker nodig hebt, of is een eenmalige beun oplossing ook goed genoeg?

Hier iemand die een adapter heeft van stopcontact naar molex. Eronder staat een site waar je hem volgens mij zou moeten kunnen kopen.

En hier staan ze ook op amazon.co.uk, waar je ze misschien ook nog wel kan vinden.
In Nederland heb ik ze nog niet gevonden

[ Voor 83% gewijzigd door TheTMC op 14-11-2011 16:20 ]

• Maartendc
Ja op amazon wilde ik ze eerst bestellen maar die verzenden zulke dingen niet naar Nederland. Dan bestel ik die maar van ebay denk ik maar vroeg me gewoon af of ik het hier niet ergens kon krijgen. Ik zal er af en toe een spel mee branden het is niet voor heel intensief gebruik.

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:13
Je kan toch via USB aansluiten?

• Maartendc
Het is deze brander dus dat gaat niet zomaar simpel via usb:
pricewatch: Lite-On IHAS124B Zwart

• TheTMC
Heb je toevallig niet ook nog een PC, dan kan je eventueel hem gewoon aan een PC voeding aansluiten met stoom, en met de kabel op de laptop.

Nooit geprobeerd, maar zou denk ik wel moeten werken....

EDIT: als je een normale PC had, had je natuurlijk de brander daarin gezet... lekker wakker hiero

[ Voor 20% gewijzigd door TheTMC op 14-11-2011 17:14 ]

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Maartendc schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:08:
Het is deze brander dus dat gaat niet zomaar simpel via usb:
pricewatch: Lite-On IHAS124B Zwart
Lol, toen ik je vraag las wist ik meteen waarom je dit nodig had. Deze post bevestigd het :p

Ik heb zelf een setje om harde schijven extern aan te sluiten. En de voeding hiervan kan ik voor dat doel gebruiken. Kan je het eventueel zelf maken met een oude laptop adapter?

• atlantisx
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07-2021
Dat setje wat je bovenaan de pagina hebt staan heeft iedere pc shop gewoon liggen, en anders de pricewatch :).

• Maartendc
Misschien zoek ik dan verkeerd maar zo'n adapter kan ik niet echt vinden. In feite is het heel simpel volgens een guide:
Method 3 - eSata to Sata cable with AC Power Adapter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RyoQ3.jpg

Maarja waar haal ik zo'n ac power adapter?

Edit: en haha ja croontje het is inderdaad daarvoor :P

[ Voor 9% gewijzigd door Maartendc op 14-11-2011 17:35 ]

Verwijderd

croontje schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:14:
[...]

Lol, toen ik je vraag las wist ik meteen waarom je dit nodig had. Deze post bevestigd het :p

Ik heb zelf een setje om harde schijven extern aan te sluiten. En de voeding hiervan kan ik voor dat doel gebruiken. Kan je het eventueel zelf maken met een oude laptop adapter?
Nu maak je me toch benieuwd, kleine toelichting?

By the way: neem een willekeurige ATX-pc voeding. Het meest rotte cheapass ding is ok. Sluit daar je brander op aan, neem de 24pins ATX aansluiting die naar het moederbord gaat en verbind daarvan de groene kabel (is er maar 1) met een willekeurige zwarte kabel. Tada, je voeding gaat aan en u hebt stroom op de brander!

En dan nog een 2e edit om even te bewijzen dat ik dit niet uit mn duim zuig, even de bron erbij gezocht welke ik destijds had gevonden: http://www.techpowerup.com/articles/other/22

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 18:13 ]

• TheTMC
Jah, daar doelde ik ook ongeveer op.

Anders een behuizing voor een externe sata HDD, waar je zelf je schijf in kan zetten, en dan deze daarop aansluiten. Hoeft ie niet eens erin te passes fysiek gezien.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:48
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:10:
[...]

Nu maak je me toch benieuwd, kleine toelichting?

By the way: neem een willekeurige ATX-pc voeding. Het meest rotte cheapass ding is ok. Sluit daar je brander op aan, neem de 24pins ATX aansluiting die naar het moederbord gaat en verbind daarvan de groene kabel (is er maar 1) met een willekeurige zwarte kabel. Tada, je voeding gaat aan en u hebt stroom op de brander!

En dan nog een 2e edit om even te bewijzen dat ik dit niet uit mn duim zuig, even de bron erbij gezocht welke ik destijds had gevonden: http://www.techpowerup.com/articles/other/22
ik denk dat hij doelt op dat type lite-on brander vaak gebruikt word voor het branden van x360 games

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-11 09:27

M2M

medicijnman

wat je nodig hebt is een 12V en 5V power supply. Op een molex stekkertje kun je ze eenvoudig solderen.

Wat je moet weten is hoeveel power zo'n brander opneemt. Die staan, als ik me niet vergis, op de brander zelf. Vervolgens een geschikte 12V en 5V adapter aanschaffen (of de 5V van een USB connector af trekken als het minder dan 500mA is), de boel aan een molex stekker solderen en een molex --> SATA dingetje halen.

ware het niet dat ik echt niet kan vinden hoeveel power een dvd brander nu maximaal vreet op de 12V en 5V lijnen. Het kan niet veel zijn, zo'n ding wordt namelijk niet heel erg warm.

[ Voor 18% gewijzigd door M2M op 14-11-2011 18:46 ]

-_-

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Bij conrad kun je een set krijgen, tegelijkertijd met een usb->ide/sata converter en de hele mikmak erbij. Voor 25 euro dacht ik kun je vooruit.

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:02
Heb toevallig zo'n setje liggen, hoe ik eraan kom?, zal volgens mij bij een IDE/Sata -> USB adaptertje.

• Maartendc
Bedankt allen :) Voor de mogelijkheden en tevens de uitleg. Even kijken of ik wat kan regelen met marti (check je berichten :)) en anders kijk ik naar de overige mogelijkheden, ik heb er nu genoeg :). Mocht iemand toch een handig pricewatch linkje oid vinden, plaats het gerust :)

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
http://www.dealextreme.co...de-sata-hdd-adapter-37953

13,50 eurie als je er iets mee kan....

Gratis verzenden

[ Voor 7% gewijzigd door fragcompany op 14-11-2011 21:06 ]

Verwijderd

Ik heb zelf ook deze vraag gesteld. En ik heb zelf 2 van deze branders die je hier benoemt.
Je kunt ze gewoon naar USB ombouwen inderdaad mocht je dat niet willen kan je gewoon een externe HDD behuizing gebruiken hiervoor? Tenminste ik dacht dat dat dezelfde grootte was weet niet zeker. En anders kun je de hardware uit zo een behuizing slopen en alsnog op je externe DVD brander zetten.

http://tweakers.net/price...8nzZsl3sNw1pl3PzgVtWC1_UN

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hmm, je kan ook gewoon een externe usb behuizing kopen en dan hoef je je dvdspeler er maar in te bouwen en ben je denk ik uiteindelijk hetzelfde kwijt met minder toestanden.

Hier een voorbeeldje ervan http://www.cdromland.nl/producten/6/1/DVD_ReWriter_Extern

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Externe 5.25" behuizing is wel meest elegante oplossing en idd als je structureel dus enkel deze drive ermee wilt gebruiken verreweg het makkelijkst. Ik heb zelf een keer via het ruiltopic een 230V-Molex adapter geregeld, is erg handig bij het testen, maar is nogal houtje-touwtje voor dagelijks gebruik.

Verder lijkt het me dat we nadrukkelijk *NIET* willen bespreken waarvoor TS deze drive gaat gebruiken. Dat is voor z'n vraag niet relevant en mogelijk tegen policy waardoor ik dit topic moet sluiten als het wel besproken wordt :o

Oslik blyat! Oslik!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:55
pricewatch: Samsung SE-S084D Zwart

is zoiets dan niet makkelijker?

• Maartendc
Bedankt weer voor de vele reacties, zo'n case is misschien op de lange termijn wel iets handiger inderdaad. En oh ja dacht al zoiets, was ook niet relevant voor dit topic maar het is bij mijn weten niet illegaal oid. Maar ehm catch22 als je het topic had gelezen had je gezien dat ik een bepaald merk brander wilde hebben die niet extern te verkrijgen is.
Pagina: 1