Toon posts:

Vraagje videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik had een vraagje voor de fantastische techneuten hier op tweakers. M'n laptop heeft het sinds kort begeven en de videokaart moet vervangen worden. Is dit wel mogelijk op een laptop?

Met vriendelijke groet,

O.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-02 23:41
Met zo'n post kunnen we natuurlijk niks.

1 - Wat voor laptop gaat het om (merk, type)?
2 - Hoe weet je dat de videokaart ook daadwerkelijk kapot is en het niet aan een ander component ligt?

Videokaart vervangen bij laptop is mogelijk, alleen is het meestal wel erg lastig om een passende videokaart te vinden voor de betreffende laptop. Ook de kosten zijn fors hoger dan die van een desktop videokaart.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22

D4NG3R

kiwi

:)

We mogen dan fantastische techneuten zijn. Echt goede kristallenbol-lezers zijn we niet..

Welke laptop gaat het om en weet je zeker dat je videokaart de boosdoener is?

Beetje eigen inzet is trouwens ook gewenst.. Dit is je 2e topic en in je 1e topic ben je hier ook al op gewezen.

[ Voor 36% gewijzigd door D4NG3R op 14-11-2011 15:01 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

In de meeste gevallen is het niet opportuun om een 'videokaart' in een laptop te vervangen. De meeste modellen ondersteunen dit niet, en - zoals hierboven beschreven - de kosten zijn niet mals.
Ik weet niet om wat voor merk/type het gaat, maar vermoedelijk is een nieuwe laptop goedkoper.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals duidelijk mogen zijn kunnen we niets zinnigs zeggen met zo weinig info.

Het is sowieso de bedoeling op GoT dat je eerst zelf op zoek gaat en pas als je er niet uitkomt hier een topic opent. Als je dat grondig aanpakt heb je gelijk de nodige info voor een goed topic.

In dit geval sluit ik dit topic, het lijkt erg voorbarig geopend en zelfs al post je achteraf de info erbij, het is goed mogelijk dat het topic ontspoort wegens slechte start.

Inhoudelijk:
Als je laptop daadwerkelijk een videokaart heeft (ook wel MXM-module genoemd), dan kun je het vervangen. Of het de (hoge) kosten waard is, is een tweede. Als je geen losse MXM-module hebt en je GPU gewoon op het moederbord van je laptop zit, dan is dat niet te vervangen. Wel kan het soms gerepareerd worden door dat moederbord in de oven te leggen, maar gezien je topicstart gok ik dat dat iets verder gaat dan waar je op dit moment toe bereid bent.

Tenslotte is maar de vraag of je "videokaart" echt stuk is, geen (goed) beeld hebben kan meerdere oorzaken hebben. Hier vind je tips waarmee je eea kunt uitsluiten:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.