Aan/uit, reset, hdd led kabel vraagje!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig om bij een vriendin wat pc-tjes in elkaar te zetten en te verwisselen e.d. Opzich verloopt 't allemaal als koek en ei, no problems so far.

Nu is er een kast die ze graag nog wilt gebruiken alleen andere hardware erin. De kast is echter zo oud en/of is van compaq dat de kabeltjes voor het aan/uit, reset en hdd led kabel anders is ingedeeld dan usual. En dit is eigenlijk het enigste wat mij ervan weerhoud de kast te gebruiken. Weten jullie of er een adapter is voor dit soort gevallen of dat ik zelf zou moeten gaan knippen? Vind het nogal zonde om alleen hiervoor een nieuwe kast (ze willen dan anders ook meteen nieuw systeem, wel leuk, maar overbodig) te halen.

FOTO's! klikbaar uiteraard
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2a4xgz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/zsqqro.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/e6vh50.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/vhf87r.jpg

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:55

M2M

medicijnman

ik ben bang dat je moet gaan verknippen. Als het een prefab systeem betreft, zeker eentje die al wat ouder is, is alles custom. Dus ook dit soort connectors. Doormeten of heel goed de printplaat bekijken is dan het advies en vervolgens zelf even kabeltjes knippen.

Of de pinnetjes uit de zwarte connector trekken en herplaatsen op de goede plek. Vervolgens de connector over de pinnetjes op het moederbord plaatsen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Rmg

M2M schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:48:

Of de pinnetjes uit de zwarte connector trekken en herplaatsen op de goede plek. Vervolgens de connector over de pinnetjes op het moederbord plaatsen.
dit is het makkelijkste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste is het dan wel weer in andere houdertjes te schuiven, mocht je ze dan eens los halen.... weet je iig wat wat is (en lijkt mij ook veiliger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 19:33
Ik heb wel losse 1 en 4 pins zwarte connectors, al je nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:29
Ik zou ze uit de zwarte connector hebben getrokken, krimpkousje om het metalen aansluitbusje en dan gewoon op de goede plek in het nieuwe moederbord hebben gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 16:24

SA007

Moderator Tweaking
met ^^

Al zou ik dat niet doen omdat ik een la vol heb met de plastic clipjes die er om die dingen zitten in 1 t/m 6 polig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Paar draadjes verplaatsen, Knippen en netjes vijlen, je hebt toch genoeg ruimte op je connector om daar mooi 3 paren van te maken

anders idd krimpkousje

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 14-11-2011 23:37 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Topicstarter
Mm. Het is dus mogelijk begrijp ik zo links en rechts. Maakt het nog ontzettend veel uit hoe ik plus en min aansluit? Ik dacht dat het weinig uitmaakte zolang de stroomkring maar rond is?

Goed, lostrekken en erop zetten wordt het denk ik. Knippen wordt te lastig. Al vraag ik me af hoe het lostrekken zal gaan. Krimpkousjes heb ik zo niet en het is zonde ze hiervoor aan te schaffen.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 16:24

SA007

Moderator Tweaking
Voor de power/reset schakelaar boeit het niet.

Voor de power/hdd led boeit het in zoverre dat ze het simpelweg niet werken en je de draden moet omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
inderdaad, power/reset zijn schakelaars, maakt niet uit hoe , en als je LED verkeerd aansluit brand die gewoon niet.. opzich niet lastig

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 13:27
Mu.siQ schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:28:
Mm. Het is dus mogelijk begrijp ik zo links en rechts. Maakt het nog ontzettend veel uit hoe ik plus en min aansluit? Ik dacht dat het weinig uitmaakte zolang de stroomkring maar rond is?

Goed, lostrekken en erop zetten wordt het denk ik. Knippen wordt te lastig. Al vraag ik me af hoe het lostrekken zal gaan. Krimpkousjes heb ik zo niet en het is zonde ze hiervoor aan te schaffen.
Ik houd in geval van twijfel altijd aan dat de gekleurde draad de plus is bij de LEDs, en dat gaat goed.

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mu.siQ schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:28:

krimpkousjes voorkomen kortsluiting

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 17:43

StapelPanda

PB0MV

Hier iemand met hetzelfde probleem: http://www.helpmij.nl/for...p/165314-led-button-board
Het is hem uiteindelijk gelukt, Als je het printplaatje los schroeft en een foto van de voorkant (kant met knop en ledjes) hier plaatst zal het een stuk eenvoudiger worden, hierop staan alle printbanen.

[ Voor 39% gewijzigd door StapelPanda op 16-11-2011 10:05 ]

Pagina: 1