[HD6950] 2e DVI aansluiting geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• DNAx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-03-2023
Ik heb zojuist mijn Club 3D HD6950 Coolstream Edition binnen en loop helaas gelijk tegen een probleem aan. Op mijn vorige kaart (HD5770) kon ik zonder problemen 2 monitoren aansluiten via een VGA > DVI verloopstuk en had ik op beiden ook beeld. Na het inbouwen van mijn HD6950 geeft mijn 2e monitor geen beeld meer. Als ik de aansluitingen omdraai geeft mijn andere monitor geen beeld. Verder lijkt de kaart perfect te werken in games en dergelijke..

Verder is er helemaal niets aan mijn systeem veranderd, alleen van kaart gewisseld. Ik heb de oude AMD drivers verwijderd en vervolgens nieuwe geinstalleerd, maar dit doet niets. Ook herkent de CCC maar 1 monitor en lijkt hij nr. 2 niet te zien.

Iemand enig idee of ik hier iets aan kan doen of is mijn videokaart gewoon gaar en moet die terug?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22

D4NG3R

kiwi

:)

Haal je 2e (niet werkende monitor) er eens af en steek de werkende monitor (Inclusief DVI-I -> VGA) adapter in de andere aansluiting.

Ik schat dat maar 1 van de 2 aansluitingen DVI-I is.

Waarom denk ik dit?
Op de site staat dat er 1 DVI Dual link aansluiting op zit. En op het plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.club-3d.com/system/html/dual_link_dvi-f90db28b.jpg
Staat dat deze DVI-I is.

Dikke kans dat de andere dus alleen DVI-D ondersteund.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• DNAx
Dank je wel, wat je zegt klopt helemaal. Ook op de doos staat dat 1 aansluiting DVI-I (dual link) en de andere DVI-D (single link) is.

Volgende vraag, wat houd dit precies in en is het nog mogelijk een 2e monitor aan te sluiten? Ik zie dat DVI-D voor digitaal staat dus ik heb zo'n vermoeden dat mijn oude VGA monitor het niet meer gaat doen?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22

D4NG3R

kiwi

:)

Nope je oude VGA monitor gaat niet werken nee, tenzij jij een duur (Lees €100+) actief verloopstukje gaat kopen. (DVI-D -> VGA)

Wat echte welk kan is een passieve DP->VGA converter. Deze kosten je ~25 euro.

Het probleem waar ik echter tegenaan loop is dat ik geen Mini-DP -> DP verloopje kan vinden zodat je een DP->VGA blokje kan kopen.

De converter van XFX is namelijk Mini-DP -> DVI-D en niet DVI-I.. (Voor zover ik weet dan)

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 14-11-2011 14:04 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• DNAx
Ok, dan moet ik het even doen zonder 2 schermen. Is niet echt een probleem, want het is maar een klein 17" schermpje en die wordt deze week nog vervangen door een 23" monitor die ik voor mijn verjaardag krijg van mijn vriendin :)

In ieder geval bedankt, zo ben ik ook weer geholpen!