VLC ondertiteling grootte veranderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik probeer al sinds een paar weken allerlei manieren te vinden om VLC (op OSX) de ondertiteling anders te laten weergeven. Tot op heden heb ik nog geen werkende oplossing gevonden. Het probleem is dat bij sommige video's de ondertiteling zoveel groter wordt weergeven dan de video dat de ondertiteling soms helemaal over het beeld heen gaat (losse srt's).

Tot op heden geprobeerd:
- Verschillende fontrenderers instellen in VLC opties (uitgebreid)
- Preferences verwijderd
- Font ingebakken (zodat het nog wel een losse stream is, maar geen srt file)

Tot op heden geen succes.

Op allerlei fora waar ik via Google op uit kwam ging het veelal om oude(re) versies van VLC en daar waren slecht weinig / tot oplossingen te vinden. (Die nu in elk geval niet meer werken).

Wie kan mij helpen om die verschrikkelijke ondertiteling (die ik zelf liever uit heb, maar soms kijk je met meerdere mensen) wat kleiner te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKD
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 21:08

GKD

Uhm, je kunt toch gewoon via Preferences en dan subtitles de boel aanpassen?

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/x4vhu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Ja, maar als ik dat doe veranderd er dus helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gebruik je toevallig ook VobSub? Want dan regelt dat programma de subs, en niet VLC. Dan kan je in VLC aanpassen wat je wilt, maar gaat het niet werken.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Nee, ik gebruik puur alleen VLC (in vlc zit overigens ook een opties om alternatieve programma's de ondertiteling te laten afhandelen, zoals vobsub, dit staat uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Aloys schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:50:
Ja, maar als ik dat doe veranderd er dus helemaal niets.
Als je iets aan de ondertiteling veranderd in VLC moet je wel VLC sluiten en opnieuw de film starten, heb je dat steeds gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Ja, het probleem is dat ik dus de grootte niet kan aanpassen, andere font renderer levert wel een andere output en font wisselen lijkt nu ook te werken (alleen met de standaard renderer).

De grootte aanpassen lukt niet. Als ik het font van de subtitels aanpas dan veranderen de meldingen van vlc ook van font (fullscreen volume aanpassen krijgt dan ook een andere tekst).

Edit: Een juistere beschrijving voor mijn topic (titel) zou zijn: VLC ondertiteling grootte veranderen. Het font kan ik namelijk wel veranderen, maar de grootte niet. :) Misschien wil een modje zo vriendelijk zijn dit aan te passen? :>

[ Voor 25% gewijzigd door Aloys op 14-11-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:17
Titel verandert naar "VLC ondertiteling grootte veranderen" :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1