Windows XP blijft constant hangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truusje26
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-05 04:29
Hallo allemaal,

Sinds enige tijd blijft m'n pc (Windows XP Pro SP 3, Intel Core2 Duo 3 GHz, 2 Gb geheugen) hangen. Computer start wel gewoon op, krijg na het XP logo m'n gewone bureaublad te zien en het logo van m'n virusscanner maar daarna doet 'ie helemaal niets meer. Vaak moet ik 'm een keer of 4 resetten en uiteindelijk doet 'ie het dan wel weer, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Heb m'n computer al gescand of virussen, spyware of andere malware maar daar kwam niets uit. Heb de laatste tijd volgens mij ook niets raars gedownload of geïnstalleerd maar heb voor de zekerheid systeemherstel gedaan maar ook dat mocht niet baten.

Heb al zitten Googelen maar ook daar kwam ik niet echt verder. Heb wel een aantal fouten gevonden in m'n Windows logboeken:

Van vandaag (startte pas na 3 x booten door):
* De SSPORT-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

* De StarWind AE Service-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.
(via Google kwam ik erachter dat dit iets met Alcohol 120 te maken heeft, maar dat programma heb ik er helemaal niet op staan). "

Van gisteren (startte ook pas weer na diverse keren rebooten door):
* De Universele Plug en Play-apparaathost-service is afhankelijk van de SSDP Discovery-service-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden.

* DCOM kreeg foutmelding 'Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart. ' bij het starten van de upnphost-service met de argumenten '' om de server
{204810B9-73B2-11D4-BF42-00B0D0118B56} te starten

Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truusje26
Heeft helemaal niemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-10 14:43
Begin eens met het uivoeren van een Memory test. Gaat dat goed dan een HDD test (HDTune) proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truusje26
Heb een geheugentest via Memtest gedaan en die gaf geen fouten. Ook een HDD test via HDTune gaf geen fouten. Bij "Health" stond alles op okay en ook de error scan gaf geen fouten aan. Iemand nog suggesties waar het dan aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielPharos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 17:10
Klinkt alsof er software over elkaar heenloopt bij het opstarten. Trek je internet er eens uit, en zet *alle* opstart-items uit (dus ook je virusscanner). Als hij dan wel goed doorstart, een voor een alle dingen weer aanzetten, en kijken waar het misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt eerst het idee van DanielPharos uitvoeren.
Truusje26 schreef op zondag 27 november 2011 @ 10:42:
Heb een geheugentest via Memtest gedaan en die gaf geen fouten. Ook een HDD test via HDTune gaf geen fouten. Bij "Health" stond alles op okay en ook de error scan gaf geen fouten aan. Iemand nog suggesties waar het dan aan kan liggen?
Zorg voor een verse installatie. Dat is uiteindelijk sneller dan zoeken naar een speld in een hooiberg ;). Middels het gebruikt van een Ubuntu LiveCD: http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download of als je na een paar keer booten wel goed in Windows komt kun je je bestanden veiligstellen door ze weg te schrijven naar DVD/USB/externe HDD. Zorg even dat je daadwerkelijke alle bestanden hebt veiliggesteld die je wilt hebben, je kunt beter wat te veel kopiëren dan te weinig. Schrijf eventueel ook de programma's op die je weer wilt installeren :).
Pagina: 1