Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Ik heb een Club3D Theatron Agrippa, en hierop heb ik een analoge versterker op aangesloten.

Echter het geluid wat er uitkomt, is verschrikkelijk laag qua volume. Windows staat op 100% qua volume, en de versterker staat gewoon iets van 30% open, wat zat moet zijn, en dan hoor ik heel zachtjes muziek.

Steek ik de versterker echter in m'n onboardkaart dan is het volume gewoon prima en heb ik nergens problemen mee. Dus ook als de versterker dan maar op 30% open staat, dan is het vrij hard zelfs.

Ik probeer al een tijdje dingen maar niks is gelukt tot nu toe. Drivers opnieuw installeren deed niks, en de drivers van de Auzentech X-Plosion geven hetzelfde probleem.

De instellingen staan naar mijn weten gewoon goed:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JwyXm.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3m29l.png

Iemand nog een idee/tips waar ik kan kijken?

Weet haast zeker dat het geen driverprobleem is maar een instelling ergens, dit omdat ik de drivers een aantal keer opnieuw heb geïnstalleerd/oudere versies, en zelfs Windows opnieuw heb geïnstalleerd.

Overigens: Windows 7 Ultimate 64-bit

[ Voor 12% gewijzigd door bóòbó op 14-11-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 11:03
is je geluidskaart wel het 'standaard uitvoer apparaat' (oid zit op een engelse windows, dus de exacte term kan anders zijn), en de onboard in het bios uitgeschakeld?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Tens schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:00:
is je geluidskaart wel het 'standaard uitvoer apparaat' (oid zit op een engelse windows, dus de exacte term kan anders zijn), en de onboard in het bios uitgeschakeld?
Jazeker, anders zou er helemaal geen geluid uitkomen.

Onboard aan/uit in de bios maakt geen verschil, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
En als je eens met foobar of wmp iets afspeelt, heb je dan nog steeds last van te zacht geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
n0elite schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:44:
En als je eens met foobar of wmp iets afspeelt, heb je dan nog steeds last van te zacht geluid?
Waar het is maakt niet uit, Windows voert gewoon een te zacht geluid door.

Ook bij ''Afspeelapparaten'' bij het testen van de speakers (zodat je links en rechts belletjes hoort) is veels te zacht, en de onboard kaart is dus prima.