Macbook air 5.1 geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amexxes
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09-2024
Beste,

Ik heb momenteel een Teufel E400 set. Nu wil ik een Macbook Air gaan kopen, is het mogelijk om dit op elkaar aan te sluiten?

Ik had Teufel gemaild, zij hebben mij verteld dat je met een adapter kabel de set kan aansluiten op de laptop maar dan heb je alleen stereo geluid, maar dat zie ik niet zo zitten.

Het is volgens hun blijkbaar ook mogelijk om de jack uitgang middels een adapter een optische uitgang te maken en dan zou ik die kunnen aansluiten op een decoderstation.

Bestaat zo'n adapter, en krijg ik dan gewoon 5.1 geluid?

Wou apple mailen maar daar kan je blijkbaar alleen bellen..

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinningLOSER
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik weet niet wat voor aansluitingen er op die E400 zit, maar als er een Toslink aansluiting op zit, moet je denken zo'n kabel:
http://www.allekabels.nl/...he---Mini-Jack-Kabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heeft de nieuwe Macbook Air nog wel een optische uitgang dan? In de specificaties wordt hier niets over gezegd. Dan zou je naar een externe geluidskaart moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenTheys
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-05 14:47
MBA heeft geen Mini Jack. Enkel 3.5mm stereo uitgang.

Enkele dagen geleden heb ik al eens een mogelijke oplossing gepost om DTS/AC3 signalen uit je MBA te krijgen: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37123553

Andere optie is inderdaad een USB geluidskaart, maar daar ken ik er geen van :)

[ Voor 70% gewijzigd door RubenTheys op 14-11-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 15:59

Shunt

Boe

RubenTheys schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:52:
MBA heeft geen Mini Jack. Enkel 3.5mm stereo uitgang.
Een Mini Jack is een 3.5 plug en dus in dit geval een stereo uitgang. Je zou eventueel kunnen kijken naar een externe geluidskaart van bijvoorbeeld M-audio met een optiche of standaard 5.1 uitgang ofzo.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenTheys
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-05 14:47
Oeps, uiteraard. Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amexxes
Er gaan 3 van zulke kabels naar de pc http://www.teufelaudio.nl...s/y-adapter-pc-p2021.html

Maar de MBA heeft 1 ingang, dus zeiden zij dat ik een decoderstation zou moeten kopen http://www.teufelaudio.nl...coderstation-5-p1824.html

En dan van die decoderstation een optische kabel naar een adapter die weer op de MBA zit.

Volgens mij is die decoderstation ook een externe geluidskaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:48

FeaR

In GoT we trust

amexxes schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:25:
Volgens mij is die decoderstation ook een externe geluidskaart?
Maar wel een redelijk dure. Je kan ook de E400 Digital bestellen, daar zit al een dergelijke oplossing bij voor 100 euro meerprijs. Maar denk dat een losse E400 en een externe geluidskaart van een ander merk goedkoper uit zullen komen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amexxes
Ja het inderdaad niet goedkoop, maar ik heb de E400 al, die had ik eerst aangesloten op mijn pc die ik gister verkocht heb.

Maar met een externe geluidskaart met optisch uit naar mini jack in moet wel lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:48

FeaR

In GoT we trust

Ah, verkeerd gelezen de E400 was reeds in bezit.
Optisch naar mini-jack gaat niet werken. Dan ga je van digtitaal naar analoog over één kabel en dat gaat niet zonder converter er tussen. Een USB geluidskaart zal over het algemeen aan de ene kant USB hebben en aan de andere kant 3 x 3,5mm jack. Vanaf de 3 x 3,5mm jack kan je dan naar de E400. Wel wat van die kabels kopen die je in een vorige post aanhaalde.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amexxes
Dus is heb 2 opties, een converter tussen optisch en mini-jack, en een externe usb kaart.

Wat levert de beste kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
amexxes schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:46:
Dus is heb 2 opties, een converter tussen optisch en mini-jack, en een externe usb kaart.
Je eerst aangedragen optie bestaat niet. Je wil namelijk niet een convertor van optisch (digitaal) naar mini-jack (analoog), maar andersom. En van een 2-kanaals analoog signaal een 5.1-kanaals digitaal signaal maken is, kortgezegd, niet mogelijk.

Verder moet je je realiseren dat de termen mini-jack en 3,5mm hetzelfde zijn, dat duidt de fysieke aansluitvorm. Je hebt ook mini-jack optische kabels... Het is het verschil tussen analoge line-out en (optisch) digitale line-out.

Lang verhaal kort: enige optie is externe geluidskaart, via USB (of Thunderbolt).

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amexxes
Oke bedankt voor je reactie.

Dus dan wordt het een externe geluidskaart waar ik een usb op kan aansluiten die naar een usb gaat op de MBA.En 3x Y adapter PC kabels die naar me subwoofer gaat waar het er uiteindelijk 6 worden.

Heb je msischien een voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik zit met exact het zelfde probleem. Had een laptop+dockinstation met een coaxale spdif uitgang, de Air beschikt niet over een digital out.
Bij mijn zoektocht lijkt het dat er 3 opties zijn:

USB externe geluids kaart.
-hierbij schijnt het toch niet te werken omdat ze of niet door OSX worden ondersteund of dat de (goedkope) kaart geen 5.1 digitaal ondersteunt (wel 2.0). Ik weet nog niet zeker welke de beste opties.

Via wifi naar Airport Express, dit schijnt te kunnen, maar vind ik toch een beetje vergezocht/ lastig.

Via de mDP (Mini Display Port), dit kan makkelijk via HDMI.
-Dit is voor mij geen optie omdat ik mijn scherm via DVI aansluit en een versterker oplossing echt niet binnen mijn budget valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
Ik heb net deze besteld, ik laat wel weten of het werkt komende week, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372126

dat gaat niet werken!
Minimale systeemvereisten
Microsoft® Windows® 7, Windows Vista®, Windows XP (Professional x64 Edition, Service Pack 2 of hoger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
Werkt wel, zonder install what so ever. Staat bij mij gewoon als audio uitgang beschikbaar. DTS en AC3 uitvoer via de optical uitgang, me happy. ;)
Als iemand nou nog een oplossing heeft voor WMV in Plex, want die audio werkt dus niet. :|
Pagina: 1