Met thin client printen vanuit Word 2007

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Ik heb het volgende probleem op het werk:

wanneer ik als een normale gebruiker inlog op een Thinclient en vervolgens een bestand in Word 2007 wil afdrukken, dan worden instellingen die ik op driverniveau toepas, compleet genegeerd. Dus als ik bijvoorbeeld instel dat ik in kleur en dubbelzijdig wil afdrukken, komt er een enkelzijdig printje in Z/W uit. In de driversettings staat dan wel nog steeds dat ik kleur en dubbelzijdig heb ingesteld.

Als ik hetzelfde probeer vanuit Excel, dan werkt alles prima. Als ik Word uitvoer als administrator (domain-admin) of het probleem-account tijdelijk domain-admin maak, kan ik wel in kleur en dubbelzijdig printen. Het lijkt dus een rechtenkwestie en alléén van toepassing op Word. Ik weet alleen niet welke rechten verantwoordelijk zijn voor het al dan niet toestaan van deze instellingen en waarom alleen Word getroffen wordt.

Wie weet er toevallig meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
Ok, als ik eerst de standaardprinter op een andere instel en weer terug, werkt het wél gedurende de sessie van die dag. Bij het opnieuw starten, werkt het weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Andere versie van de printerdriver proberen? Of kijken naar updates voor Word (Office)?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
De laatste driver is geinstalleerd, maar zonder verschil. Servicepack is inderdaad een mogelijkheid. Ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirtkoei
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-09 13:13
Bij afwezigheid van collega Real_MaRsMaN heb ik getest met sp3.
Helaas bied ook dit geen soelaas...
Wel heb ik gezien dat wanneer Word12.pip uit het profile (%username%\AppData\Microsoft\Office) verwijderd wordt het goed gaat maar bij het opnieuw inloggen gaat het dan weer mis. Uiteraard met roaming profiles en ik gooi het pip bestand weg als de gebruiker uitgelogd is en ik heb ik gecontroleerd dat er geen profile resten op de desktopserver achterblijven.