streamen van muziek van NAS naar Android

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste allen,
ik ben me aan het oriënteren op een android tablet die als grootste levensdoel krijgt:
het streamen van muziek van mijn NAS naar m'n hifi installatie.

Mijn NAS is een LACIE networkspace 2.
Deze ondersteund het unpn protocol, maar ik wil hier voor muziek geen gebruik van maken wegens de beperkte sorteermogelijkheden die dit protocol biedt.

Ik zou de NAS graag zien als een map / networkdrive op mijn android zodat een goede audio app (winamp / google music / etc..) deze map als standaard source directory ziet.

De tablet wordt via een standaard 3,5 inch jack op de versterker aangesloten.
Weten jullie of dit mogelijk is?

Een optie is om via google music oid de muziek beschikbaar te krijgen op de android, maar dat is nogal omslachtig, geeft kwaliteitsverlies en maakt me afhankelijk van internet.

Een nice to have is dat ik mijn android telefoon als remote control kan gebruiken.

dank alvast voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipeace
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 11:06
Wat je kan doen is een samba/nfs share mounten op je tablet ergens in een map onder /sdcard zodat hij wordt meegenomen door de scanner. Je kan vervolgens elke muziekspeler gebruiken om de files af te spelen. Voor het mounten van networkshares zijn er apps op de market.

Een android -> android remote ben ik nog niet tegengekomen, wellicht dat iemand anders daarmee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Ik ben hier ook mee bezig, maar dan voor alle media.
Getest op: Galaxy tab 10.1v. (verkocht)
Testen nu: Galaxy Tab pt-1000 (de eerste)
: Galaxy tab 10.1
AMD 4200+ Dcore- 4GB int. 8800gt 2TByte HD over 4 HD, toekomst NAS of HTpc met ext. burobld. toegang.
Doel : Streaming video/music Tegra 3 Tablet (nieuwe jaar) via Tablet dock 1080p naar TV (HDMIdock) hifi of direct kijken op de tablet..

Voor video heb ik VLC Direct gevonden, dit werkt perfect op 1 puntje na, met .VOB (DVD) pakt VLC niet de ondertitels mee. Hij doet het wel met b.v. Divx en .srt en nagenoeg alle formaten.
Het browsen tussen de files gaat ook redelijk goed omdat VLC je padnaam op lan onthoudt.
Voor .VOB. met ondertitels kan ik Daroon player gebruiken (via ES filemanager) maar die kan niet pauzeren of fast foreward met .vob (DVD) files en loopt vaak te bufferen VLC NIET! een bug....
VLC Direct dev's zitten erbovenop, na een mailtje hebben ze wel .vob en subs wel voor elkaar met de volgende update....

Muziek streamen is een groter probleem, ik heb ook dingen geprobeerd zoals winamp remote, mr dat werkt helemaal niet. Het loopt vast op de tablet en sync gaat ook niet je van't het. Ook via unpn/FTP zoals de ts werkt niet lekker,(Sync duurt kweetnie hoelang) ik kan net zo goed browsen via ES explorer.
De metatags(zoalsmap/album) worden met ES niet meegenomen. Da's lekker zoeken met 1 Terrabyte aan muziek over 2 schijven :-(

Voordat ik me de hele middag en weekend in dat Samba verhaal ga storten en ik ga erachter komen dat het niet werkt, kan ik enkele tips gebruiken:
1- Misschien heeft iemand een alom oplossing hiervoor.
2- Welk Android muziek programma werken goed samen met tags (momenteel Player Pro payed, not crkrd)
3 goed programma voor mounten van network shares op android.

@Modestine, wat wil je precies remoten? opzich is alles wel te remoten mbv. wifi of blauwtouw. Android remote's te over op marketplace e.a.
http://www.google.nl/sear...ie=UTF-8&q=android+remote

Eigenlijk zoek ik een alles in 1 oplossing, maar helaas is deze er nog niet door het gebruik van meerdere programma's word het een janboel. :F Het liefste heb ik alles onder 1 of 2 programma's Muziek en films and network share.

TV Versity zou een alles in 1 oplossing zijn met als 1 nadeel dat die begint te bufferen als een malloot als er ondertitels bij zitten. Om die reden heb ik vorig jaar een WDLive aangeschaft omdat xbox en losse ondertitels niet lekker werkte. Muziek gaat nog steeds via WMP Network naar de xbox en dat gaat goed.

Maar ik ga het eens proberen met Samba dit weekend. Muziek/tags(zoeken) via Player pro en movies en subs met VLC Direct.

Suggesties zijn héél erg welkom...

Het is niet mijn bedoeling dit topic te 'kapen' of iets dergelijks, maar het lijkt zoveel op elkaar dat ik het zonde vind hiervoor een nieuw topic te maken. Helemaal omdat deze al een week stilligt. Met anders besluiten wil ik hier ook wel een nieuw topic van maken mvg. Sebas

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:11
Synology Nas + Synology Software op je Android Tablet / Phone en Die aansluiten op je HIFI set en klaar.

NAS / Server > HTPC + Mediaportal Software + Mediaportal Android App > aangesloten op je Hifi set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
Duidelijk Mektheb!

ty, thanks, probeer ik ook ff dit weekend.

Verrek ja, Mediaportal bestaat ook nog? Die was ik helemaal vergeten, die probeer ik ook ff.

[ Voor 5% gewijzigd door BAS80 op 25-11-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:01
NAS/Server > HTPC+Foobar > Hifi: loopt hier al jaren perfect & nu met android remote (app of via web interface).
Video: Upnplay & moboplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:11
Die optie is er inderdaad ook nog..daar ga ik zelf ook maar is mee spelen, maar eerst mijn 12k muziek tagge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
Ik heb het voor elkaar, Freenas op de server ->2player network music player pro. 2player geeft nu ook video weer en opent met Vlc. Dus bestanden browsen muziek en video kan nu met 1 programma. :)

Het sub probleem met enkel .VOB neem ik even voor lief aangezien het om een bug gaat en ik er vanuit ga dat het met de volgende update opgelost is.

2player werkt goed met DNLA en Upnp, als ik zoek naar bv albums pakt hij ook alle albums van bv een bepaalde artiest.
Ook de Xbox360 werkt met freenas en 2player, nu nog een goede remote desktop zoeken voor Android en klaar.

Pagina: 1