Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Driver instalatieprobleem 2 x HD3780x2 op windows 7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halo tweakers.net

Ik krijg met geen mogelijkheid degrafische drivers en het catalyst controlcenter geinstalleerd op mijn computer met windows 7.

De specificaties:

Windows 7 Ultimate x64 (schone instalatie)
MSI X48 Diamond
Intel Core 2 Quad Q6600
4 GB DDR3-1067
2 x ATI RADEON HD3870x2
Creative X-FI Xtreme audio

Als ik de drivers, de nieuwste van de ATI site, probeer te instaleren loopt het instalatieproces op ongeveer 20% vast. De computer / installer bevriest niet, er zijn alleen geen vorderingen meer. Ik heb het meerdere malen geprobeert. Soms verdwijnt het beeld ook in het compleet, en komt het niet meer teug. Een andere keer start de computer oeens uit het niets opnieuw op tijdens het instalatieproces.

Ik heb het geproeerd met en zonder de crossfire brug. Ik heb ook bij de device manager de kaarten steeds ge-uninstalled voordat ik een nieuwe instalatie poging waagde.

Ik ben er nu al heel de avond mee bezig, en ik kom er niet uit. Heeft iemand misschien een suggestie?

Mvg,

Tom Sluiters

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Wordt er geen logje weggeschreven waar wat aan af te leiden is? En lukt het wel om de drivers te installeren als je slechts 1 van de 2 kaarten in je systeem hebt zitten?

Desktop | Server | Laptop

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-11 20:18
Als de installatie bezig is zullen de drivers ergens uncompressed staan, misschien in %temp% - kopieer de drivers naar een andere locatie en wijs die zelf toe vanuit device manager. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
De instalatie is gelukt met 1 kaart in het moederbord. Als ik de 2e erbij zet met de crossfirebridge krijg ik een bluescreen bij het opstarten...

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
En heb je dat met beide kaarten getest? Het zou kunnen dat 1 van de kaarten niet goed is lijkt mij.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, het is gelukt met deze stappen:

1.Start up with only one card in the system
2.Uninstall ATI drivers through the control panel -> add/remove programs
3.Reboot into safe mode (press F8 at boot)
4.Open a command window with admin privileges
5.Run these commands from a command prompt: ◦set devmgr_show_nonpresent_devices=1
◦start devmgmt.msc

6.Enable show hidden devices
7.Uninstall all display adapters listed (present or non-present/hidden - they appear slightly faded); make sure to check the box to remove driver files if possible
8.Uninstall any non-present/hidden "PCI standard PCI-to-PCI bridge" devices from system devices. It may also help to uninstall other non-present hardware, but be careful about software and non plug-and-play devices (don't remove them).
9.Reboot normally
10.Let windows finish finding new hardware
11.Power down and plug in all new hardware
12.Boot and let windows finish finding new hardware
13.Reboot and let windows finish finding new hardware (if it needs to)
14.Install Catalyst 8.3 or higher

Verwijderd

Topicstarter
als ik crossfirex uitzet, en ik reboot de computer, dan start het hele bluescreen probleem ompnieuw

Verwijderd

Topicstarter
Ook dit is opgelost, hier mag een slotje op :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:16:
Ook dit is opgelost, hier mag een slotje op :)
Wellicht wil je nog even toelichten HOE het is opgelost, prettig voor de volgende tweaker met dit probleem! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Simpel, crossfirex ten alle tijden aan laten staan :P

De reden dat ik crossfirex uit zette, is omdat ik met 4 monitoren werk. 3 monitoren op mijn bureau, plus een tv ergens anders in mn kamer. Met de kaarten in crossfirex kan je maar 2 monitoren tegelijk aansluiten. Zonder crossfirex kan je er 4 aansluiten.

Ik heb nu dus een 3e grafische kaart in het systeem gezet (GeForce 8400GS) voor de overige 2 monitoren. Niet echt een oplossng voor het probleem dus, maar voor mij werkt het :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 18:27 ]

Pagina: 1