Toon posts:

'Setup is preparing your computer for first use' freeze

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Tot vandaag werkte ik nog met Windows XP, maar na de zoveelste crash vond ik het tijd om alles te formatteren en dan direct W7 erop te zetten. De installatie zelf verloopt vlekkeloos, maar blijft vervolgens hangen bij: 'Setup is preparing your computer for first use'. Nu heb ik hier iets gevonden dat ik wil proberen, maar Shift + F10 doet het niet... Iemand enig idee wat ik kan doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:27
Als xp zo vaak last had van crashes en win7 nu ook weer niet echt lekker loopt zou je dan is niet gaan kijken naar hardware troubles? Probeer is een (ubuntu) live cd. En draai is wat tests (memtest, harddisk test van fabrikant). En last but not least: je gebruikt een "officiële" windows 7 dvd? Zo nee, ga hem dan is kopen of probeer eerst even een trial dvd van ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Wat ook kan helpen is te booten in Windows via de veilige modus en daar je resolutie te verlagen.. Al zijn de zaakjes die Craven voorstelt geen slecht idee ;)

[ Voor 3% gewijzigd door filenox op 13-11-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ga inderdaad eerst eens alle hardware testen. Dat Windows XP constant crashed is natuurlijk ook niet normaal. De HDD testen en een nachtje Memtest zou ik sowieso doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Inmiddels heb ik zelfs met een 'schone' PC weer last van crashes. Valt me op dat dit enkel gebeurd wanneer ik een spel speel (momenteel bij Skyrim en GTA), dit was voordat ik de PC geformatteerd heb overigens ook het geval. Dacht eerst dat het iets te maken had met de temperatuur, maar die blijft gewoon stabiel. Na de meest recente crash gisteren heb ik even in het logboek gekeken en daar staat de volgende fout:

Bestandsnaam: faultrep.dll
Bron: System error
Categorie: (102)
Gebeurtenis-id: 1003

Verder heb ik de minidump bekeken, maar het ontbreekt me aan kennis om daar info uit te putten. Misschien kan iemand anders een kijkje nemen? Link.

Vanavond ga ik een stresstest (Prime95) en Memtest draaien, in de hoop dat daar iets uitrolt. Mijn voorgevoel zegt dat het waarschijnlijk een hardware dingetje is, aangezien de PC al wat jaren oud is. Het geheugen is overigens 6 maanden geleden nog wel vervangen.