Advies gevraagd mbt aansluiting (TV + PS3 + UPC + HCS)

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een casus waar ik jullie hulp/deskundigheid goed bij kan gebruiken.

Het gaat om het volgende. Ik wil de volgende apparaten op elkaar aansluiten:
- PS3 (wordt gebruikt voor games, dvd, etc);
- TV (moet nog gekocht worden);
- UPC mediabox;
- Home cinema set (moet nog gekocht worden).

Zoals ik hierboven beschrijf kijk ik films, speel ik games en kijk ik ook bijvoorbeeld voetbal via de tv. Ik wil hierbij het beeld, maar ook zeker het geluid goed naar voren laten komen. Hiervoor heb ik eigenlijk 2 vragen:

Vraag 1: Hoe kan ik deze apparaten het beste op elkaar aansluiten zodat ik het beste beeld en geluid heb? (ik wil PS3 geluid maar ook het geluid van de tv via home cinema set). Welk apparaat moet ik via welke bekabeling waarop aansluiten?

Vraag 2: hebben jullie tips voor welke home cinema set hier het beste bij past? Hoeft wat mij betreft geen volledige alles in 1 set te zijn, losse onderdelen aanschaffen is ook prima, als dit beter is.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 22:45
1. Alles via HDMI op een losse receiver aansluiten.
2. Ik gebruik de Pioneer vsx-1021, prima ding. Denon, Marantz etc is ook een prima optie.

Edit: Welkom op het forum :)

Hier wordt wel verwacht dat je zelf ook moeite steekt in het vinden van antwoorden 'wat moet ik kopen' wordt over het algemeen niet gewaardeerd hier. Just a heads up voordat Fear, of een andere mod, je het leven moeilijk maakt :+

[ Voor 49% gewijzigd door j-phone op 13-11-2011 21:49 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt j-phone! Je hebt gelijk hoor, ik heb ook al meerdere keren (oa hier bij Tweakers) zitten zoeken naar informatie hoe ik alles op elkaar aan moet sluiten. Ben zelf ook van mening dat je wel even mag zoeken ;) Ben er alleen niet zo ervaren mee dus wilde graag even wat meer informatie.

Wat betreft de vraag over de aansluitingen was ik zelf ook van plan alles via HDMI aan te sluiten. Moet ik dan UPC + PS3 via de receiver naar mijn tv leiden? Dus eerst alles aansluiten op receiver en dan de receiver aansluiten op tv? Dan moet ik dus een receiver met minimaal 2 HDMI input kanalen. Dat vind ik ook belangrijk om te weten..kan ik de juiste receiver zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Zelf heb ik het wel zo gedaan. Alles via HDMI naar de receiver en dan één kabel naar de televisie. Wat is je budget, dan kunnen we eventueel receivers aanraden.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok top! Mijn budget voor de receiver incl speakers is ongeveer € 700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Gebruik je ook Apple producten, zoals een iPhone of iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die gebruik ik zeker! Ik ben van plan om van Apple de AirPort Express aan te schaffen. Hierdoor kan ik iTunes draadloos linken aan de HCS. Heb je hier zelf ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Ik zit hier behoorlijk in een Apple infrastructuur ;)

Moderne receivers, althans sommige, hebben Airplay aan boord. Daarmee kan je via je thuisnetwerk muziek afspelen via de PC / Mac (itunes in beide gevallen) of een iPad, iPhone of iPad touch. In dat geval heb je geen Airport express nodig. Pioneer biedt ook een App voor de iPhone / iPad waarmee je een receiver kan bedienen. Uit ervaring kan ik je vertellen dat dat heel goed werkt.

Kijk hier eens naar http://www.pioneer.nl/nl/...98/405/VSX-921/index.html, volgens de pricewatch te koop vanaf 419 euro. Kan je het geld wat je uitspaart voor een Airport Express bijleggen voor speakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:15

FeaR

In GoT we trust

j-phone schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:40:
Hier wordt wel verwacht dat je zelf ook moeite steekt in het vinden van antwoorden 'wat moet ik kopen' wordt over het algemeen niet gewaardeerd hier.
Tot op heden mis ik helaas nog steeds eigen inzet en komt het vooral vanaf jouw kant. Dus dit topic gaat dan bij deze alsnog op slot. Mocht TS een nieuw topic willen openen dan is het raadzaam eerst AUD beleid door te lezen, daarin staat waar een dergelijk topic aan moet voldoen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.