Nieuwe reeks komt eraan. Nu videokaart kopen verstandig?

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views

• Thijsku
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-02 14:38
Hallo!

Ik ben al twee week aan het rond zoeken voor een goede samenstelling van een game systeem. Mijn keuze voor een videokaart valt momenteel op een 6870. Ik las laatst echter dat er begin 2012 een nieuwe reeks videokaarten komen. Nu is mijn vraag: Is het verstandig om op dit moment een nieuwe kaart te kopen?

Gaan de prijzen van de 6000 serie bij de 7000 reeks dalen? Of is het gebruikelijk dat er op een bepaald moment (bijv. rond kerst) de prijzen van videokaarten dalen?

Ik hou het nieuws over videokaarten niet erg in de gaten, dus daarom weet ik niet erg wat ik kan verwachten. :)

Alvast bedankt,
Thijs

Verwijderd

heb zelf net een 6850 gekocht ben best tevreden ( voor in me to quad)

mijn ervaring: ik had een 9800gtx kaart ( high end kaart) ooit is gekocht en die blies ik met een software update eruit of de fan stopte geen idee.

Persoonlijk heb ik me nu voor genomen elk jaar het instap model te kopen van een betreffende serie. Omdat dit
1 kosten besparend is.
2. je blijft up to date door jaarlijks 130 euro te betalen.
3. de echte verschillen zie je niet tbh na dat je 1 of 2 GB kaarten gaat gebruiken.
4 mocht een kaart nog redelijk up to date zijn dan zou je ( eventueel 2 de hands) een broertje kunnen kopen.en sli / crossfire draaien met een glimlach op het gezicht

veel succes

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zodra je gaat wachten op een nieuwe serie betaal je de hoofdprijs en de levertijd is nu nog onbekend. Kun je beter nu een goede kaart kopen en later (als je mobo dat ondersteund) er een tweede bij prikken.

39

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-02 15:25
Als er een nieuwe serie uitkomt dan is het altijd zo dat er budget, mid, high kaarten zijn bij de release.
De prijs zal in het begin wel altijd wat hoger liggen dan een oudere serie, maar daar krijg je een krachtige, zuinigere, koelere, stillere video kaart voor terug.

Ik denk dat je beter kan wachten, maar je zal altijd zien dat een maand later video kaarten op de markt komen die nog beter zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er komt altijd een of andere nieuwe reeks aan. Deze vraag is dan ook letterlijk honderden keren eerder gesteld. Het antwoord is ook altijd (muv kalamiteiten zoals verdrievoudigende HDD prijzen ivm overstromingen Thailand) hetzelfde: koop nu wat je nu nodig hebt.

Op GoT is het de bedoeling dat je eerst de moeite neemt om op te zoeken of een vraag misschien eerder beantwoord is voordat je zelf een topic opent. Als je dat niet gedaan hebt is je topic voorbarig, begin daar aub alsnog mee.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.