Toon posts:

i8 waar o waar

Pagina: 1
Acties:
  • 1.157 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Had een paar korte vragen over de i8 processor van Intel. _/-\o_ Ik heb me laten vertellen dat de release date 14 November zou zijn maar op het internet kan ik niets daarover vinden ook niet op Tweakers.net heeft iemand een link of informatie die, hij/zij kan delen met mij ( dit was vraag 1)

vraag 2:
zullen de 3 processor types tegerlijker tijd uit komen?

vraag 3: Is de budget versie van de i8 ook sneller dan een 2600k processor (kortom is het de moeite waard om over te gaan in dit stadium naar de i8. (Ik ben bereid tot 300Euro uit te geven aan een processor; ik zeg dit zodat u een maatstaf heeft om te meten naar i7)

bijvoorbaat dank
Sacha

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Een i8? Dat is vrij simpel: het is een fabeltje.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:49

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Intel Core i8? Misschien over 10 jaar?

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Verwijderd

Topicstarter
dcm360 schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:38:
Een i8? Dat is vrij simpel: het is een fabeltje.
hmmm lekker aardig van www.nformatique.nl dat ze dat zo tegen me zeggen.

Weet u misschien of er iets anders uit komt? heb nl nog 1-2 maandjes om geld te sparen. En zelf wil ik niet met het gevoel eindigen dat er nieuwe technologie uitkomt een maand nadat ik me systeem heb gekocht,

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:43:
[...]

hmmm lekker aardig van mijn informatique.nl dat ze dat zo tegen me zeggen.

Weet u misschien of er iets anders uit komt? heb nl nog 1-2 maandjes om geld te sparen. En zelf wil ik niet met het gevoel eindigen dat er nieuwe technologie uitkomt een maand nadat ik me systeem heb,
Dat is altijd zo... een paar weken later is er altijd iets beters

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

[...]

hmmm lekker aardig van mijn informatique.nl dat ze dat zo tegen me zeggen.

Weet u misschien of er iets anders uit komt? heb nl nog 1-2 maandjes om geld te sparen. En zelf wil ik niet met het gevoel eindigen dat er nieuwe technologie uitkomt een maand nadat ik me systeem heb,
nieuwe lichting Bulldozers, die het misschien wat beter doen dan de eerste lichting.

Ik mag het hopen althans, beetje sneu dat mijn Phenom 2 1100T sneller is dan de hexacore bulldozer....

People as things, that’s where it starts.

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

ehm
de ivy bridge komt uit... (als ik het goed heb)
dure processors high end op socket 2011.
3xxx-serie, maar erg duur. te vergelijken met het huidige 1136-socket. loeiduur.
Ik zou voor algemeen gebruik voor de 2600K gaan en beetje oc naar 3,5Ghz waardoor je een 2700K hebt

oja, de 2011 is wel 300+, maar komt mogelijk pas na februari 2012 goed beschikbaar

[ Voor 13% gewijzigd door F.West98 op 13-11-2011 19:45 ]

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-11-2025
Dat is Sandy Bridge-E (X79 platform/socket 2011), als het goed is liggen deze morgen in de winkels. Ivy Bridge staat gepland voor 2012.

[ Voor 22% gewijzigd door t!n0 op 13-11-2011 19:47 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

t!n0 schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:46:
Dat is Sandy Bridge-E (X79 platform/socket 2011). Ivy Bridge staat gepland voor 2012.
oeps oja :)
sandy bridge-e niet nemen, wacht dan voor ivy bridge... (of neem huidige sandy bridge)

[ Voor 5% gewijzigd door F.West98 op 13-11-2011 19:50 ]

Verwijderd

Misschien is het handig als TS even vertelt waar hij/zij de pc voor gaat gebruiken. Dat leidt vaak tot betere adviezen.

Verwijderd

Topicstarter
Games, download, beheer een website, studie, recreatie, video-game-filmpjes met fraps.

kortom ik wil een dijk van een pc voor +- 1000 Euro zonder videokaart inbegrepen leuke kast dacht zelf aan een thermaltake incl. hotswap (gewoon eye's on the future :)

+-200Euro moederbord inclusief onboard sound
240 GB SSD
kast + voeding 600 watt
+-300Euro processor
8GB of 16gb ramm

Daarbij wil ik me 6850 en me oude schijven overzetten en in de toekomst deze vervangen voor S3 schijf en een misschien leukere videokaart (crossfire met de oude is een optie zeg ik speels) schreef net dat ik een beetje zuur was dat ik mijn oude videokaart een 9800gtx met een driver update naar kliko heb weten te sturen (in een ander topic) om weer 300 euro aan een video kaart te verspijkeren en ook W8 met de nieuwe dx in de nabije toekomst wil ik me degelijk voorbereiden

dit zijn eigenlijk mijn snode plannetjes :)

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 21:15 ]

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:51
Ik zelf ga mijn systeem in 2012 updaten.

Begin 2012 zal Intel met de Ivy bridge serie komen.
Ook Nvidia komt met Kepler in het voorjaar van 2012, ook SSD's zullen in prijs dalen omdat men de productie opschroeft (komt doordat de harde schijf productie stil ligt).

Mij lijkt het de beste tijd om te upgraden.
Ik ga alles in mijn systeem vervangen behalve mijn kast, deze vind ik zo mooi dat ik deze wil houden (is ook niet meer aan te komen)
Afbeeldingslocatie: http://technabob.com/blog/wp-content/uploads/2009/05/dell_xps_630_pc.jpg

Ik ga dus een mobo, processor, RAM, videokaart, voeding en een geluidskaart kopen.
budget: 1500,- en maximaal 2000,- en ik denk hier wel een mooi systeempje van te kunnen bouwen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:47:
Games, download, beheer een website, studie, recreatie, video-game-filmpjes met fraps.

kortom ik wil een dijk van een pc voor +- 1000 Euro zonder videokaart inbegrepen leuke kast dacht zelf aan een thermaltake incl. hotswap (gewoon eye's on the future :)

+-200Euro moederbord inclusief onboard sound
240 GB SSD
kast + voeding 600 watt
+-300Euro processor
8GB of 16gb ramm

Daarbij wil ik me 6850 en me oude schijven overzetten en in de toekomst deze vervangen voor S3 schijf en een misschien leukere videokaart (crossfire met de oude is een optie zeg ik speels) schreef net dat ik een beetje zuur was dat ik mijn oude videokaart een 9800gtx met een driver update naar kliko heb weten te sturen (in een ander topic) om weer 300 euro aan een video kaart te verspijkeren en ook W8 met de nieuwe dx in de nabije toekomst wil ik me degelijk voorbereiden

dit zijn eigenlijk mijn snode plannetjes :)
En? Wat heb je zelf al uitgezocht, gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Zag net een bericht op Tweakers dat plextor SSD's erg goed scoren. dat lijkt me wel wat. ik oog zo op 250gb met oog op dat W7 al rond de 70-80GB draait en ik toch wel een paar spelen erop wil zien werken.)

Case de Thermaltake http://nl.thermaltake.com/products-model.aspx?id=C_00001802

Denk zelf aan de 2600k processor of anders de nieuwe Ivy bridge denk niet dat het voor mijn gebruik veel uit gaat maken.

Moederbord denk ik een ASRock P67 Extreme4 B3, S1155, P67, 4xDDR3, ATX, of de ASRock P67 Extreme6 B3, S1155, P67, 4xDDR3, ATX. Je kan aan de prijs zien dat dit wel iets redelijk high tech is dubbele gpu's staat open en veel usb. ook Sata slots genoeg en volgens mijn gebrekkige pc term kennis zit hier audio op.

Ramm geheugen pas ik aan op het moederbord, het liefst wil ik eens sneller geheugen, merk met Battlefield3 dat ik niet het slechts systeem heb maar wel het langzaamst laad van ons groepje.

Ben er niet helemaal uit met sommige dingen maar dit is de richting die ik op wil gaan, met natuurlijk spreiden van kosten zoveel als ik kan want December is vaak een rot maand.

Heb alleen 2 vraagjes:
1.) Als er geen geluid op me MB zit is het echt een ramp om een 4 jaar oude geluidskaart(was toen een high end kaart) te gebruiken? ik kijk geen films op me pc het is puur even voor dat muziekje als ik onder de douche ga. Persoonlijk gebruik ik liever me headset die heeft fijner geluid. ( kortom kan die kaart mijn systeem negatief belasten) }:O

2.)Die ivy brdge is dat een nieuw type als in 2600k zou dat de 2600L kunnen zijn bij wijze van spreken want hoe herken ik hem in de lijst :P (Ik stel puur me pc samen en voor 40 Euro gaat informatique of Mycom hem bouwen.) 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 23:42 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-02 03:54

Mentalist

[avdD]

[...]

Weet u misschien of er iets anders uit komt? heb nl nog 1-2 maandjes om geld te sparen. En zelf wil ik niet met het gevoel eindigen dat er nieuwe technologie uitkomt een maand nadat ik me systeem heb gekocht,
In maart 2012 komt Ivy Bridge en zover bekend gaat dat ook gewoon volgens planning. Dus als je nog 2 maanden wil sparen en niet wil dat het spul een maand later outdated is dan zit je met nu+3 maanden al in half februari. Dat is dus wel erg dicht tegen Ivy Bridge aan ja.

Ik wacht ook op Ivy Bridge. En wanneer die er is zal ik ook kijken wat AMD op dat moment te bieden heeft. Ik hoef er niet echt voor te sparen, maar koop net als jij liever iets op een moment dat ik niet het idee heb dat het in no-time outdated is.

en ik kick op stilte, en Ivy Bridge zou flink zuiniger moeten zijn

Geduld is een schone zaak.
WilliamP schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:15:
Ik zelf ga mijn systeem in 2012 updaten.

Begin 2012 zal Intel met de Ivy bridge serie komen.
Ook Nvidia komt met Kepler in het voorjaar van 2012, ook SSD's zullen in prijs dalen omdat men de productie opschroeft (komt doordat de harde schijf productie stil ligt).

Mij lijkt het de beste tijd om te upgraden.
Ik ga alles in mijn systeem vervangen behalve mijn kast, deze vind ik zo mooi dat ik deze wil houden (is ook niet meer aan te komen)
[afbeelding]

Ik ga dus een mobo, processor, RAM, videokaart, voeding en een geluidskaart kopen.
budget: 1500,- en maximaal 2000,- en ik denk hier wel een mooi systeempje van te kunnen bouwen ;)
Ik weet niet hoe het nu zit bij Dell, maar vroeger hadden ze leuke gerewirede ATX voedingen en of de kast 100% ATX is zou ik ook voor de zekerheid even checken.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

*LET OP* - Wat moet ik kopen

Verder geldt mbt Core i8 hetzelfde als hierboven: graag voortaan even zelf op zoek gaan voor je een vraag stelt. Dan was je er snel genoeg achtergekomen dat er geen Core i8 te verwachten is de komende tijd, en waar je info over "wat moet ik kopen?" kunt vinden op GoT.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.