Toon posts:

Nieuwe videokaart maakt krassend geluid bij 3D-applicaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Titel verklaart alles. Welke speel ik dan ook speel. Hij maakt zoveeeeel geluid. Een 'krassend' geluid. Dit gebeurt alleen maar bij 3D applicaties.

Kaart: Cool3D HD 6870 x2.

Net zonder problemen aangesloten. Wel heb ik 2x 6pin aangesloten ipv 2x 8pins (want die kreeg ik niet bij, kutmerk). Kan dit het probleem zijn? Oude drivers verwijderd. en nieuwe geïnstalleerd. Dead on Arrival?

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-02 22:02

BLACKfm

O_o

Weet je zeker dat het van de videokaart komt?

Volgens mij praten we hier over een coilwhine en die komen volgens mij veel voor bij voedingen. Maar dat zeg ik dan ook weer alleen op basis van dat mijn vorige pc daar last van had.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Is het niet gewoon de fan die aanloopt? Kaart er uit halen, en kijken of de fan probleemloos draait.

Ey!! Macarena \o/

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-02 11:20

yzx

Euuuhh die 2x8 pins zijn er voor een reden hoor dus sluit maar 2x8 pins aan ipv 2x6pins .... :F

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

probeer even het geluid exact te localiseren. Eventueel de kaart in een ander systeem drukken, want je hebt gewoon garantie. Overigens wordt er van je verwacht dat je een fatsoenlijke recente voeding hebt als je zo'n kaart aanschaft. En die komen tegenwoordig met 2x 8 pins PCI-E power.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:50:
Is het niet gewoon de fan die aanloopt? Kaart er uit halen, en kijken of de fan probleemloos draait.
Nee. Niks staat voor de fan. Kaart staat er helemaal goed en stabiel bij.
yzx schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:51:
Euuuhh die 2x8 pins zijn er voor een reden hoor dus sluit maar 2x8 pins aan ipv 2x6pins .... :F
Klinkt heel makkelijk en leuk, maar ik vind het nogal vervelend als de leverancier dat niet meegeeft. Het is een kaart van 380 euro.

Voeding is een CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU.

Verwijderd

Als het bovenstaande niet werkt zou ik: Als de kaart verder goed werkt en de temperatuur verschillen tussen load and idle niet te ver uit elkaar liggen zou je zeggen dat ie goed koelt maar gewoon niet goed loopt. Wat ik zou doen is de fan gewoon een paar keer goed in / aan drukken en kijken of er speling is mogelijk zit ie niet helemaal recht op de as. Als het niet werkt een DOA aanvragen idd!

Verwijderd

Topicstarter
BLACKfm schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:48:

Volgens mij praten we hier over een coilwhine en die komen volgens mij veel voor bij voedingen. Maar dat zeg ik dan ook weer alleen op basis van dat mijn vorige pc daar last van had.
Waarom ik denk dat het niet mijn voeding is, is omdat er een lampje achter mijn voeding is, en hij brandt als er iets mis is. En hij brandt niet :).

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:11:
[...]

Waarom ik denk dat het niet mijn voeding is, is omdat er een lampje achter mijn voeding is, en hij brandt als er iets mis is. En hij brandt niet :).
Haal je kaart eruit, boot zonder kaart als het geluid er is weet je dat het je voeding is simpel toch?

Ik lees net dit over dat ledje
Also found at the back of the unit is an LED status indicator that changes from red to green when the PSU is powered on.

[ Voor 18% gewijzigd door yzx op 13-11-2011 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
yzx schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:31:
[...]

Haal je kaart eruit, boot zonder kaart als het geluid er is weet je dat het je voeding is simpel toch?

[...]
Nee, Dit lampje gaat pas aan als er een fout/storing met het apparaat is. Als het niet brand is het juist goed
staat op de website van waar ik 'm gekocht heb :).

En ik heb mijn oude videokaart er in zitten. Geen gekras :). Maargoed, nu maar een nieuwe gevraagd.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-02 22:02

BLACKfm

O_o

Tja, maar een coilwhine is niet zozeer een probleem voor de werking. Mijn voeding heb ik zo ruim 2 jaar gebruikt, bijna dagelijks.

Dat ledje is voor een 'power failure' (bron), en zal zeker geen coilwhine als probleem zien.

Maar wellicht gewoon even je pc op je bureau zetten, zijkant open en horen waar het probleem vandaan komt. Check, check, double check. Toen ik voor het eerst de coilwhine opmerkte (sinds ik minecraft speel) bij me eigen pc dacht ik eerst dat het bij de CPU vandaan kwam, maar dat was dus de voeding.

Verwijderd

Topicstarter
BLACKfm schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:50:
Tja, maar een coilwhine is niet zozeer een probleem voor de werking. Mijn voeding heb ik zo ruim 2 jaar gebruikt, bijna dagelijks.

Dat ledje is voor een 'power failure' (bron), en zal zeker geen coilwhine als probleem zien.

Maar wellicht gewoon even je pc op je bureau zetten, zijkant open en horen waar het probleem vandaan komt. Check, check, double check. Toen ik voor het eerst de coilwhine opmerkte (sinds ik minecraft speel) bij me eigen pc dacht ik eerst dat het bij de CPU vandaan kwam, maar dat was dus de voeding.
Het komt echt van mijn kaarten af. En ik ben trouwens van 4x 6pin connectors naar 2x 6pin(moet eigenlijk 8pins) connectors gegaan. In theorie minder stroomverbruik dus.

Radeon HD 4870 Crossfire (2) 480 Watt (oude kaarten)

nieuw:
System in IDLE = 189W
System Wattage with GPU in FULL Stress = 424W

In theorie verbruik ik dus zelfs minder dan mijn oude kaarten ;)

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

je moet ook 2x 8pins gebruiken!

Verwijderd

Topicstarter
Weet je dat zeker ja? Moet dat? Dan ga ik dat morgen mooi eisen.

380 euro, en dan niks meer leveren dan een videokaart :') Kom op zeg.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

ze zijn verplicht je die videokaart te leveren. Meer hoeven ze je niet te geven. Klaar. Ook niet als ie 380 piek kost.

Is het netjes? Nee, dat niet. Maar het mag wel.

Koop dus even 2 molex naar 8 pin GPU dingen ofzo.

People as things, that’s where it starts.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:33
yzx schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:31:
[...]

[...]
Nee zo simpel is het niet. Het zou namelijk kunnen dat het geluid pas ontstaat als er een bepaalde load is.
Ik heb altijd gedacht dat de coilwhine uit m'n 8800GT kwam, maar laatst een nieuw moederbord met onboard graka gekocht en toen had ik opeens ook coilwhine. Bleek dus gewoon al die tijd m'n voeding te zijn geweest. Voeding vervangen en nooit meer wat gehoord!

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:40:
ze zijn verplicht je die videokaart te leveren. Meer hoeven ze je niet te geven. Klaar. Ook niet als ie 380 piek kost.

Is het netjes? Nee, dat niet. Maar het mag wel.

Koop dus even 2 molex naar 8 pin GPU dingen ofzo.
VIJFTIEN euro betalen voor 2 simpele convertertjes? Betalen voor PAKKETpost? :')

Ik heb dus mooi via coolermaster een kabel besteld. Vijf euro inclusief verzendkosten :) Hulde!
Blijkbaar had ik er al één. Maakt nog steeds zo'n herrie. Ik post wel een video. Ik weet echt zeker dat het me grafische kaart is gewoon.

Verwijderd

BLACKfm schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:48:

Heb ik ook gehad met 8800 ultra en gtx280
Ik weet zeker dat het coilwhine is van de videokaart als het hier voor niet gebeurde.
2 keer 8 pins zou ik nog uitproberen maar geef het weining kans dat dat helpt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 18:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kijkt u maar.

YouTube: HD6870 Dual GPU Graphics card weird noise

/edit; Iemand bekent hiermee?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog gezien?

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:56

InFamous

excommunicado

Ik heb het wel is eerder bij een videokaart gehoord, echter als de kaart nieuw is zou ik hem direct terugbrengen en het probleem aan hun voorleggen.

Formerly known as Ragdoll

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:12
Nee hoor niks mis met de kaart 2x 8pins en klaar, raar je voeding dat niet heeft ?.
En ja niet elk merk levert alle spullen bij de kaart.

edit : of heb je nu 2x 8pins gebruikt ?, mocht het dan nog zo zijn is het inderdaad je kaart

[ Voor 25% gewijzigd door Mektheb op 15-11-2011 15:43 ]

• DCG909
  • Laatst online: 14-02 16:22
klinkt als coilwhine (mijn ervaring).

Het feit dat het tijdens spellen gebeurt is, omdat er dan veel energie gevraagd wordt.

Ik heb het tijdens benchen en gamen bij m'n corsair TX850, het is zeker goed te horen, omdat ik een HAF 932 ( een bijna open kast) heb die op m'n bureau staat.

En ik zou geen molex -> pci-e 8 nemen, schijnt niet goed te zijn bij bepaalde voedingen, je moet pci-e -> pci-e 8 hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Nou prima. Ik wacht op 1 extra 8pins.
En dan stuur ik mijn videokaart terug, omdat ik niet van plan ben om een voeding te kopen.

Kan ik dan wel één normale HD6870 halen?
Club 3D Radeon HD 6870 Eyefinity 6 Edition van 239?
En haal ik er een SSD van 120gb bij :)

Heb ik veel meer aan, en als het goed is kan ik nog battlefield 3 op high spelen ook nog, iemand bevestigen?

Intel i7 920
Asus P6T SE
M620 Cooler master 620 watt PSU
2x RAID-0 WD 250gb -> SSD

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:42:
Nou prima. Ik wacht op 1 extra 8pins.
En dan stuur ik mijn videokaart terug, omdat ik niet van plan ben om een voeding te kopen.

Kan ik dan wel één normale HD6870 halen?
Club 3D Radeon HD 6870 Eyefinity 6 Edition van 239?
En haal ik er een SSD van 120gb bij :)

Heb ik veel meer aan, en als het goed is kan ik nog battlefield 3 op high spelen ook nog, iemand bevestigen?

Intel i7 920
Asus P6T SE
M620 Cooler master 620 watt PSU
2x RAID-0 WD 250gb -> SSD
Waarom zoeen dure 6870? :F

Verwijderd

Topicstarter
yzx schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:52:
[...]

Je hebt liever dat ik een 6950 koop? En dat werkt wel met mijn voeding?

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:11:
[...]

Je hebt liever dat ik een 6950 koop? En dat werkt wel met mijn voeding?
Nee een 2gb 6870 is los je geld door de wc spoelen :P voor die prijs heb je een 6950 of voor 100euro minder een gewone 6870

Verwijderd

Topicstarter
yzx schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:13:
[...]

Nee een 2gb 6870 is los je geld door de wc spoelen :P voor die prijs heb je een 6950 of voor 100euro minder een gewone 6870
Prima. Ik denk dat het een 6950 wordt met een SSD'tje. :)

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:10
Of je wacht op je kabeltje....

Verwijderd

Waarom wachten op kabeltjes die toch niks toevoegen behalve een extra ground.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

yzx schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:52:
[...]

inderdaad, meeste kaarten met dezelfde chip zijn even snel mits je ze niet overklokt/standaard overgeklokt aangeleverd krijgt.

en die 2x 8-pins is zeker wel nodig, ik vraag me zelfs af hoe dat ding uberhaupt nog 3d applicaties kan draaien met 2x 6 pins. (de overige 2 pins om 6 naar 8 pins te krijgen zijn wel aarde pins (de - dus)).

en de fabrikant leverd dee stekkers niet aan omdat ze dan vinden dat het systeem waar je de kaart in hangt, de kaart niet waardig is. ze proberen je te pushen om voor die kaart een goede voeding te halen (dus wat professioneler, is ook niet zon slecht idee). doet XFX ook. de enigste die zon stekker meeleveren zijn volgens mij msi club3d en asus.

edit: whoops paar dingen herhaalt, ik dacht dat er maar 1 pagina was. my bad :) ik hoop dat t toch nuttig is.

[ Voor 32% gewijzigd door Fordox op 15-11-2011 23:06 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1