Case gezocht: mobo tray en screwless hdd design

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:37

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Al de hele week ben ik aan het zoeken naar een case die een mobo tray heeft en een hdd systeem zoals de Coolermaster 690 II. Nu ben ik tweedehands aan het kijken naar een oude Cooler Master Wavemaster of Praetorian en wil ik later nog een 690 erbij halen maar ik vind het zo zonde van het geld. Het is de bedoeling dat beiden gebruikt worden om een Powermac G5 om te bouwen. Hebben jullie tips? Wat foto's ter illustratie:

Tray van de Wavemaster:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dvelocity.com/reviews/wavemaster/pics/tray_removed.jpg

HDD Systeem 690 II:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1265580461.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
elke mobotray zou voldoende moeten zijn mits het je mobo ondersteund lijkt me,

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Dat klopt helemaal, echter zoek ik een een moederbord lade in de kast, die bedoeld is om te verwisselen. Dat scheelt een heleboel dremelwerk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O, nu snap ik het, dat je 2 verschillende mobo's snel kan wisselen.
Dan denk ik tog maar dremelen, en zelf een slider maken, en kijken of je een 2de precies hetzelfde mobo kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:50:
O, nu snap ik het, dat je 2 verschillende mobo's snel kan wisselen.
Dan denk ik tog maar dremelen, en zelf een slider maken, en kijken of je een 2de precies hetzelfde mobo kan krijgen
Nee dat is niet wat ik wil. De Powermac G5 kast heeft een aparte achterkant en mainboard tray:

Afbeeldingslocatie: http://reviews.cnet.com/sc/30586664-2-440-front+back-2.gif

Daar wil ik een mainbord tray (lade) in schuiven zoals die van de Cooler Master Wavemaster of Lian LI PC60 zodat ik niet hoef te dremelen voor afstandbusjes in de de Powermac. Ook weet ik dan zeker dat de PCI sloten, I/O shield en schroefgaten goed uitgelijnd zijn.

Daarnaast wil ik voorin de Powermac kast een HDD bay plaatsen zoals deze ook in de Coolermaster 690 zit. Nu kan ik best 2 kasten kopen om deze allebei als "Donor" kast te gebruiken om daarmee 1 Powermac ATX kast te bouwen, maar dat vind ik zonde.

Conclusie: ik zoek een ATX behuizing die een mainboard lade heeft en een systeem waarin 4-6 HDDs passen zonder dat deze geschroefd moeten worden (sledes).

Is het zo wel duidelijk wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O, nu snap ik het, heb ik eerder dan gwn over het powermac gedeelte gelezen?
Ik denk dat het wel een lastige is, ik zal voor je kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
ik denk toch dat zelf standoffs plaatsen het mooiste is, daarbij zijn de enigste kasten die ik ken met een removable mobo tray LIAN LI's .... en dat zijn prijzige kastenals je daar dan lleen de tray en HDD cage van gebruikt is dat zonde..

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Is dit ook een optie?

http://highflow.nl/behuiz...ble-motherboard-tray.html

Wel prijzig, maar dat is het verzagen van een lian-li ook.

Kier is bezig met een Corsair 600T casemod, en ik geloof dat ie de HDD trays niet gebruikt. Die zou je eventueel prima kunnen gebruiken. Ik heb van hem een frontje overgenomen, misschien wil hij je de trays ook wel verkopen.

[ Voor 38% gewijzigd door FiXeL op 14-11-2011 16:58 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:31
Valt wel mee. hoe prijzig imo. 55 euro voor een heel mooie tray en je krijgt nog opties ook (1 x 120mm of 2 x 80mm bijvoorbeeld).

Je kunt ook een case slopen, maar dat vind TS te veel werk. Dan maar ergens anders werken en een tray kopen, toch?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Die van Mountain mods had ik gevonden, echter had ik ook een tray voor EUR 30 gevonden (2e hands). Net heb ik via Cooler Master een Centurion 690II besteld (refurb) en ik ga eerst proberen de mainboard backplate/tray te recyclen in de Apple. Als dat niet lukt koop ik nog een tray erbij.

Jullie hebben gelijk, alle andere opties zijn vrij prijzig (EUR 120 voor een Silverstone bijvoorbeeld). Bedankt voor de moeite allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banus19
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-10 10:30
Heb je al een optie gevonden voor de hdd-bays? Ik ben zelf namelijk ook op zoek naar een losse hdd-cage met een toolless design (voor mijn toekomstige mod).

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Wel ik heb hier een Cooler Master Cm690II Advanced. Het enige wat mist zijn is het zijpanneel, welke ik wou uitsnijden en een window in plaatsen maar nooit heb afgewerkt. De Grills van de case zijn in het rood gespoten, maar ik denk niet dat jou dat wat kan schelen :p

Je mag hem echt hebben voor een spotprijsje van 35€ excl verzending indien je daar interesse in hebt... Hij ligt hier toch maar niks te doen en staat in de weg !

DM me voor meer info en foto's...

I7 960 @ 4.2Ghz-Coolit eco alc c240-2*HD6850 CFX-CM690II-6GB Corsair Vengance ram cl8-2*OCZ SSD in Raid0

Pagina: 1