Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-11 15:41
Er is bekend geworden dat de gemeente Nuth zo de eerste gemeente is waarvoor aanvraag gedaan kan worden voor glasvezel..

Bijgaand het persbericht waarin Reggefiber aankondigt dat Nuth op de nominatie staat voor glasvezel. 1 november wordt hiervoor een vraagbundelingstraject opgestart. 30% van de huishoudens, binnen het aansluitgebied van Nuth, moet een abonnement afnemen bij één van de glasvezelserviceproviders om het project mogelijk te maken. 19 februari 2012 is de peildatum waarop gekeken wordt of Nuth inderdaad een Go krijgt en dus ook aangesloten kan worden op het glasvezelnetwerk van Reggefiber.

Wij kregen hier een foldertje van in de brievenbus van www.eindelijkglasvezel.nl
Voor dit allemaal door kan gaan, moet er een aanvraag zijn van minstens 30%..

Ik ben net op die site www.eindelijkglasvezel.nl geweest en een postcode check gedaan.. en de conclusie blijkt idd dat we hier nou ook glasvezel kunnen gaan aanvragen *godzijdank*

We kunnen hier kiezen uit de volgende providers...

Vodafone
KPN
Lijbrandt
Onsbrabantnet

Ik heb geen ervaring met lijbrandt en onsbrabantnet.. Kpn (telfort) heb ik slechte ervaring mee en kwa mobiel met vodavone is ook niet echt alles. Uiteraard zijn vodafone en kpn wel de goedkoopste, dan lijbrandt en als last onsbrabant net..

Tuurlijk kan ik al die topics over de providers gaan inlezen, maar dat is stof voor zo ongeveer zeker een maand.. En uiteraard ga ik dat zeker nog wel wat van bekijken, maar echt alles lezen is gewoon onmogelijk..

Ik vroeg me af welke van deze providers echt aan te raden zijn.. en eventueel waarop gelet moet worden..

En ik vroeg me af, stel je verhuist zeg maar binnen 6 maanden ofzo wat dan te doen?

Wat wij (ik en vriendin) willen is eigenlijk alleen internet en telefoon afnemen. (misschien TV erbij maar dat is nog niet zeker.)

[ Voor 3% gewijzigd door Robin4 op 13-11-2011 17:41 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik woon in Weert, hier is 31% van de inwoners gelukkig overgestapt. Ik heb een abbo bij Lijbrandt afgesloten omdat die hier de goedkoopste zijn.KPN is gewoon hetzelfde, maar dan 20 euro duurder, dus ik weet niet waar je die info vanaf haalt?
Voor de rest weet ik nog niet hoe alles gaat verlopen, maar als het goed is heb, heb ik binnen een jaar glasvezel...

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ik vind niet echt dat er voldoende providers zijn om tussen te kiezen, maar gezien ik mij er aardig in verdiept heb zal ik eens wat opties voorleggen. Als men naar de glasvezelwinkel gaat voor advies, dan vragen ze in principe het zelfde.

1. Wil je op meer dan 2 tv's televisie kijken? (Dus wil je analoge TV)

Ja, dan valt KPN af, anders blijven alle opties open.

2. Gebruik je het internet voor downloaden en gamen etc.

Zo ja, dan is een snelheid van 50 mbit aan te raden. De prijs van alleen internet en telefoon ligt dan ook redelijk hoog, dus is het eigenlijk aan te raden om TV erbij te nemen om zo kosten te besparen.

Dit zijn eigenlijk de generale dingen waar je na moet kijken. Verder is het gewoon prijzen vergelijken en kiezen wat voor jou het beste uit de bus komt. Ik zou zelf gekozen hebben voor Vodafone omdat die gewoon een erg goede prijs bieden voor wat je krijgt. Ik zelf heb gekozen voor Concepts ICT, die in principe het zelfde aanbied als vodafone, maar die heb je bij jou niet in de lijst staan.

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:10

Yor

Yor1313#2571

Ik zit nu hier op een ziggo lijntje, met 120 Mbit, dus waarom overstappen naar glasvezel?

Ja, mag je zelf 30% mobiliseren, nou, ik heb wel betere dingen te doen met mijn vrije tijd.

daarbij vind ik het aanbod van de verschillende providers wel erg magertjes. Als je nu een zelf een dienst/server draait, is die dikke upload wel prachtig, maar voor de gemiddelde huis-, tuin- en keuken gamer is een ziggo lijn meer dan voldoende.

http://yor.minitroopers.com

• Robin4
@ TC-Chub

Ik ben het met je eens dat er niet veel te kiezen is. Kpn lijkt voor mij denk ik de beste deal kunnen zijn..
Betreft je vragen:

Ik zit momenteel op een adsl lijn die feitelijk is afgekapt.. Het is een orginele 20mbit abbo dat terug is gezet naar 8mbit omdat meer op de lijn vanaf de centrale naar de provider nogal erg van slechte kwaliteit is en daarom niet meer mogelijk is omdat er dan waarschijnlijk meer ruis op de lijn ontstaat en dus de hele boel instabiel gaat draaien.. Provider momenteel is telfort.. Nadeel van telfort vind ik dat die aan je modem lopen te rotzooien.. Ik heb een zyxel modem dat bij dat pakket hoort. Omdat hun die ondersteunen krijg je steeds ongewilt nieuwe firmwares geinstalleerd ongevraagd.. Daardoor kan de lijn ineens helemaal onstabiel gaan reageren...

Voor de tv gebruiken we momenteel KPN digitenne.. Het werkt opzicht best wel goed. Maar moet verder geen wonderen van verwacht worden.. Ik las dat kpn mpeg 2 compressie gebruikt i.c.m tv en glasvezel.. Dus ik denk niet dat ik met een tv pakket veel ga opschieten, dus wellicht wil ik dat liever laten schieten..
Dit ook omdat ik nogal andere tijden werk en toch niet veel gekeken zal worden.. Maar als het erbij zou kunnen zou het op 1 tv geinstalleerd moeten worden. Analoge tv is voor mij geen pre meer dus.

2. Ja internet is idd voor games / downloaden (ben geen heavy user met films ofzo) Ik heb momenteel maar 8mbit download en 1mb upload dacht ik. Dus ik zou met een 30/30 verbinding ook wel al erg blij kunnen zijn.

Ik heb zelf ook al wat vergeleken.

KPN lijkt mij voordeliger..

-Gratis service monteur (tot de meterkast).. De rest zou ik zelf kunnen doen.
-500MB mailbox (onsbrabantnet maar 100MB)
-Nieuws server: Standaard (825 kB/s 3 threads) (minder threads en hogere snelheid dan concurrentie)
-Vast IP zelf in te stellen.. (onsbrabantnet moet je er eenmalig 25 euro voor dokken)
-starttarief telefoon 0.10 cent per gesprek)naar vaste en mobiel nummers) (onsbrabantnet betaal je

Vast binnen regio: 0,025 Vast buiten regio: 0,035 Mobiel: 0,045
-Gratis draad loos modem voor 4 computers aan te sluiten.

Nadelen lijbrand:

-Installatie kosten 99,95 voor de monteur..
- Dat je 2,50 euro moet betalen voor een papieren facturatie.. (geneig duur)
-Geen draadloos modem gratis of leverbaar.. Moet je dus nog een wifi modem of router kopen. (bij onsbrabantnet precies hetzelfde.
Voordeel wel grotere 1 GB mailbox..
Standaard (512 kB/s 2 threads) ---> lagere snelheid dan KPN, wil je meer moet je nog eens 7euro erbij betalen. Dan 25 (25 Mbps, 10 threads) 7,- per mnd.

@Yor

Ik hoef helemaal niks van ziggo eigenlijk. Ze zijn mij veel te dominant.. En ik ben juist blij dat glasvezel gaat concureren met de kabel, want de kabel markt is een hele gesloten markt.. UPC is hier niet te krijgen.. En de enigste keuze is ziggo.. En zo heel positief komen die er ook niet uitrollen als ik de berichten lees op internet en dingen hoor van familie ect.. Nee beste yor ik wil het liefste glasvezel.. Anders zit ik de komende 10 jaar nog op dit lullige 8mbit lijntje.. Terwijl de meeste mensen toch wel minimaal een 50/50 lijn hebben.. Dit is echt een verschil..

[ Voor 10% gewijzigd door Robin4 op 13-11-2011 20:54 ]

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Tja Robin,

Ik heb ook in Nuth city gewoond, met een lullig kpn-lijntje op adsl1 terwijl je in Hoensbroek, het gat van Limburg, gewoon een dikke 20 Mbit lijn op voor minder dan de helft van de prijs kon hebben...

Nu woon ik in Hulsberg en heb, en ik ga met je mee voor een groot deel, op goed geluk ziggo geprobeerd.

- Mijn woning had een vreemd aansluitpunt, Ziggo heeft gewoon gratis een monteur gestuurd die me een gloednieuwe aansluitdoos heeft gemonteerd, inclusief kabel, op de door mij gewenste plaats.

- Ik haal hier de maximale downloadsnelheid met Newsleecher.

- Internet heeft er welgeteld 2 x uitgelegen, en dat kwam door de storing in de lgraaf centrale.

Natuurlijk, de helpdesk van Ziggo kan beter, maar dat kunnen ze volgens Youp allemaal wel...

Glas moet echt goedkoper worden dan Ziggo, wil ik overwegen om over te stappen. En KPN ? Nee, die zijn erger dan Ziggo...

Ow, je mag natuurlijk altijd een keer vrijblijvend langskomen om mijn lijn te testen!

[ Voor 4% gewijzigd door Yor op 13-11-2011 21:10 ]

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
We zijn nu een discussie aan het houden over het feit dat glasvezel wel of niet beter is als de kabel. Het moge duidelijk zijn dat glasvezel mogelijkheden bied die mijlenver boven die van de kabel liggen. Zodra reggefiber start met een inventarisatie, dan moet je je gewoon aanmelden zodat ook jij op de toekomst voorbereid ben. (geldt voor iedereen). Natuurlijk zijn hier de meningen over verdeeld, maar waarom zou je het niet doen als: Het 1 gratis is en 2: Je na een jaar je glasvezel abbo op kan zeggen maar je al wel de aansluiting hebt.

Voor de TS: Het is aan jou om inderdaad goed te vergelijken wat je wil. Indien je dus maar 1 TV hebt die moet worden aangesloten is KPN inderdaad totaal geen probleem. Je kunt nu via digitenne en dat is wel een van de mindere als het gaat om beeldkwaliteit. Ook met KPN streams komt Glasvezel TV daar wel boven uit.

• Robin4
Ik ga de 30ste november langs de gezamelijk glasvezel bijeenkomst wat hier in Nuth word gehouden... Denk dat ik dan wat meer infomatie zal krijgen over hoe en wat.. Dus hoop gouw meer te weten te komen over de plannen hier..

[ Voor 15% gewijzigd door Robin4 op 27-11-2011 01:35 ]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-11 15:28
Deze vraagbundelingsactie in Nuth is een kopie van de vele acties die lopen.
Kijk maar eens bij www.eindelijkglasvezel.nl/ermelo en het topic Reggefiber gemeente Ermelo die ik heb gestart.

Het is wel opvallend dat het aantal aanbieder per plaats zo verschillend is.
Soms vier, vijf of veel meer.
Dit heeft niet met de grootte van de plaats te maken heb ik al gezien.

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11 11:52
Ik woon in Schimmert (valt onder gemeente Nuth) en zit momenteel bij Ziggo met 40Mbit en ben uiterst tevreden, stabiel en snelheid is goed. Toch ga ik over op glasvezel, zo ben je voorbereid op de toekomst en zit je niet met eventueel extra kosten voor glasvezelaansluiting later. Kosten per maand scheelt niet zo heel erg veel Kabel<->Glasvezel, misschien 1 tientje in de maand en dat kunnen wij wel missen.

Gisteren bij bijeenkomst geweest in mijn woonplaats Schimmert en Reggefiber gaf een duidelijke uitleg. Wat handige feitjes:

1) 30% wil glasvezel dan gaat het door, start aanleg April 2012, gereed Oktober 2012.

Schrijf je je in voor 22 februari 2012 door een contract af te sluiten voor 1 jaar bij 1 van de providers dan betaal je geen aansluitkosten voor de glasvezel+FTU en heb je een leuke aanbieding.

Doe je mee na 22 februari, er komen 2 glasvezels onder de stoep voor je huis te liggen. Wil je later toch glasvezel betaal je rond de 150euro aansluitkosten voor aanleg glasvezels in je huis + aansluiten FTU.

2) >40% wil glasvezel dan gaat het door, start aanleg April 2012, gereed Oktober 2012.

Iedereen krijgt 2 glasvezels het huis in + afgemonteerde FTU zonder kosten of je je vooringeschreven hebt of niet. Schrijf je je in voor 22 februari 2012 door een contract af te sluiten voor 1 jaar bij 1 van de providers dan geniet van een leuke aanbieding en kan je meteen aan de slag in oktober. Doe ja na 22 februari mee dan weet ik niet of de providers nog de aanbiedingen hebben.

3) <30% maar >±25% dan wordt er een onderzoek gedaan en wordt per deelgemeente gekeken of daar glasvezel komt. b.v. Nuth 32% voor, daar komt glas, Arensgenout <20% voor, daar komt geen glas. Reggefiber bepaald zelf of ze dan in de deelgemeente(s) willen investeren met glasvezel.

De FTU die wordt aangesloten op de glasvezels in je huis heeft 4x 1Gb Lan, 2x RJ11 (telefoon) en 1x Coax

Er zijn 5 provider die hun diensten aanbieden:

KPN
Vodafone
Leibrandt
Onsbrabantnet
XS4ALL

De eerste 4 zijn actief bezig met werving en reclame. XS4ALL kan ook maar daar moet je zelf contact mee opnemen. Alle providers zullen voor en tegens hebben en iedereen moet zijn/haar eigen keuze maken.

Drie vrienden van me die Eindhoven en Nuenen wonen hebben al jaren glas van Onsbrabantnet en zijn zeer
tevreden; stabiel, snel en als er wat is goede service. De 100Mbit wordt in Eindhoven niet altijd gehaald en zit vaker rond de 80Mbit, maar dat is ook lekker snel. De 2 maten in Nuenen zitten altijd rond de 100Mbit.

Ik zeg Ja, (dat is al 1 inwoner van de ±2670). Zelf ga ik kiezen voor Onsbrabantnet, die hebben leuke prijzen en eerste 3 maanden gratis. Mij is verteld dat je een vast IP krijgt zonder extra kosten. 100Mb mailbox boeit me niet, ik heb toch Gmail. Voor de techneuten onder ons is er een leuke manier om via IPTV op meerdere devices binnen je (wifi)netwerk TV te kijken in HD :9

• Petje72
Ik lees net dit artikel .. Leibrandt, een van de providers op de Glasvezelnetwerk van Reggefiber, is van Reggefiber zelf.. hmmmm, en in de presentatie zegt Reggefiber dat ze 100% neutraal zijn. Ach ja, het zal geen kwaad kunnen maar het is wel zo eerdere die ook de consument te vertellen.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:25
Yor schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:09:
Nu woon ik in Hulsberg en heb,
offtopic:
Klein wereldje, daar heb ik de eerste 19 jaar van mijn leven gewoond op de mesweg :)

Hoop dat het doorgaat, meer concurrentie is natuurlijk altijd goed. Woon nu in Brunssum dus val buiten de boot. Maar hoop dat het een beetje een voet aan de grond krijgt in zuid-limburg :P Al moet ik zeggen dat ik op het moment erg tevreden ben over ziggo hier.

Verwijderd

Het moet gewoon doorgaan,
glasvezel is het enige wat voor de particulier kan concurrerentegen kabel,
DSL is gewoon niet snel genoeg indien je te ver van de centrale afzit.

Ik twijfel enkel nog steeds tussen provider.

DVB-C is momenteel nog een eis dus :

Lijbrandt hoor ik veel negatieve reacties over echter wel een ondernemende organisatie.
Onsbrabant is beweze stabiel echter ook de duurste.
Vodafone kan ik weinig over vinden.
heeft iemand nog tips ?

• Petje72
KPN heeft toch wel nette prijzen nu moet ik zeggen

http://www.kpn.com/glasvezel/glasvezel-pakketten.htm

hmmm... nu twijfel ik toch tussen Onsbrabantnet en KPN

• Synthaxx R-or
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 00:19

Synthaxx R-or

*Insert smartass remark here*

Het word hierzo (Schimmert) toch echt xs4all Glas Extra 100/100 (55 euries/maand).

Geen poespas met telefonie of TV, gewoon lekker dezelfde provider als de laatste 4 jaar. Een waar ik op bijna elke game server waar ik tot nu toe geweest ben de laagste ping heb, en waar je niet alleen geholpen word als je zegt dat je linux draait maar ook iemand aan de lijn krijgt die het OS kent... _/-\o_

Nu hopen dat het doorgaat...

If engineers had named Kentucky Fried Chicken, it would have been called "Hot Dead Birds".

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:44
L1 bracht dit nieuws cq persbericht:

Meer Limburgers op glasvezelnetwerk

85 procent van de Limburgse huishoudens beschikt in 2018 over een glasvezelaansluiting. Dat stelt Reggefiber.

Het bedrijf rolt momenteel een netwerk uit dat moet zorgen voor supersnel internet in onze provincie. Dit jaar gaat het om 60.000 huishoudens. De aanleg van het glasvezelnetwerk kost ongeveer een half miljard euro. Reggefiber is op dit moment actief in 6 van de 33 Limburgse gemeenten.

http://www.l1.nl/nieuws/meer-limburgers-op-glasvezelnetwerk

Nu maar hopen dat dit ook werkelijkheid gaat worden. ;)

• Petje72
Ik ga voor glasvezel van KPN, mooi compleet pakket voor een nette prijs. Zo ver ik hier op tweakers heb kunnen lezen kan er e.e.a. getweakt worden mocht dat nodig zijn, door b.v. een managed switch voor de Experia te halen, kan je een beetje spelen met VLANs.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:49
Hoe staat het er mee in Nuth? Enige verwachtingen of ze de 30% gaan halen?

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 12:42
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:59:
Hoe staat het er mee in Nuth? Enige verwachtingen of ze de 30% gaan halen?
Nog niet gehaald. Inschrijfperiode is verlengd tot 25 maart.

• Petje72
KPN heb ik weer geannuleerd ! :(

De eerste brief met de bevestiging was al gericht aan de overbuurman, adres verkeerd in systeem KPN, kosten in rekening gebracht die niet terecht zijn, de portal waarmee ik al kon inloggen om eventueel zaken te wijzigen zoals adres werkte niet goed, je kan alleen naar een betaald telnr bellen voor support, mail gestuurd die volgens automatische bevestiging na 1 werkdag beantwoord zou worden: helaas pas na 9 dagen reactie.

Mijn slechte voorgevoel over de service en communicatie van KPN is helaas bevestigd. Ik heb daarom de bestelling geannuleerd bij KPN en een abonnement bij Onsbrabantnet besteld.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:49
Zit Nuth ver van de 30% af? Heeft iemand dit gevraagd aan de providers?

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:10:
Zit Nuth ver van de 30% af? Heeft iemand dit gevraagd aan de providers?
Kreeg vandaag een brief in de bus dat ze de 30% niet halen en de inschrijfdatum een maandje verlengd is...

Wordt een beetje moedeloos van dit gebeuren:

Nee, ik wil niet, nee ik heb geen zin in 30 x iemand aan de deur met onzin verhalen " U bent de enige in de buurt die het niet heeft!" en dat soort praktijken.

De volgende verkoper met onzin verhaal krijgt van mij verbaal tegengas.

• Synthaxx R-or

Synthaxx R-or

Was vrijdag nog even in het winkeltje geweest.

Volgens de verkoper zaten ze nu op 28.7%. Is dus ERG dichtbij.

If engineers had named Kentucky Fried Chicken, it would have been called "Hot Dead Birds".

• Petje72
Synthaxx R-or schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:21:
Was vrijdag nog even in het winkeltje geweest.

Volgens de verkoper zaten ze nu op 28.7%. Is dus ERG dichtbij.
Dan heb ik toch goede hoop, zie dit stukje tekst dat Reggefiber destijds heeft verteld tijdens een voorlichtingsavond in Schimmert:

3) <30% maar >±25% dan wordt er een onderzoek gedaan en wordt per deelgemeente gekeken of daar glasvezel komt. b.v. Nuth 32% voor, daar komt glas, Arensgenout <20% voor, daar komt geen glas. Reggefiber bepaald zelf of ze dan in de deelgemeente(s) willen investeren met glasvezel.

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 12:42
Inmiddels is de uiterste aanmeld datum verlopen en is de "uitslag" bekend.

Nuth krijgt een GO voor glasvezel!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:44
Mooi zo!

Is bij jullie ook zo dat die bovenstaande link in een loop blijft hangen in Firefox? In Chrome werkt ie goed.

[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 27-03-2012 11:54 ]

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 14:35

EXX

EXtended eXchange

Woot! Ik woon tegenwoordig in Schimmert (gemeente Nuth), dus wie weet kan ik binnenkort de XS4ALL 8 mbps ADSL upgraden naar een 50 mbps glasvezel.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 14:54
Bartjezz schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:15:
Ik woon in Weert, hier is 31% van de inwoners gelukkig overgestapt. Ik heb een abbo bij Lijbrandt afgesloten omdat die hier de goedkoopste zijn.KPN is gewoon hetzelfde, maar dan 20 euro duurder, dus ik weet niet waar je die info vanaf haalt?
Voor de rest weet ik nog niet hoe alles gaat verlopen, maar als het goed is heb, heb ik binnen een jaar glasvezel...
Stramproy was eerder, wij kunnen hier ook kiezen voor Concepts ICT en die is dus ook aangesloten hier.
Sinds november nog geen problemen mee gehad!
Vind het raar dat er maar zo weinig aanbod is in Nuth, wat toch redelijk in de buurt is van Weert.

[ Voor 7% gewijzigd door Lucky0wn op 29-03-2012 11:02 ]

• Synthaxx R-or

Synthaxx R-or

EXX schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:58:
Woot! Ik woon tegenwoordig in Schimmert (gemeente Nuth), dus wie weet kan ik binnenkort de XS4ALL 8 mbps ADSL upgraden naar een 50 mbps glasvezel.
Precies dezelfde situatie hierzo, ook van 8mbit xs4all.

Eergister nog even bij reggefiber binnengewipt, en ze konden me laten weten dat volgende week al de POP stations geplaatst gaan worden.
Een paar weken daarna gaan ze de straten open leggen.
De gemeente werkte tot nu toe erg mee met alle zaken, dus het gaat lekker hard.

Hopelijk blijft dat een beetje doorzetten, kunnen we binnen 2 maandjes glasvezelen.

Kans is trouwens ook aanwezig, dat ze vanwegen het plaatsen van de nieuwste apparatuur ook halverwegen dit jaar 500mbit gaan aanbieden.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 14:35

EXX

EXtended eXchange

Vandaag lag er al een brief in de bus van Reggefiber dat ze heel binnenkort aan de slag zullen gaan!

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Waar ik me aan erger is het volgende:

Er zijn zo'n kleine 40 man bij me aan de deur geweest met de vraag of ik glasvezel wilde. Omdat geen enkele provider toentertijd meer dan 100 Mbit aan bood, heb ik ze allemaal afgewezen ( Ziggo 120Mbit). Er had er zelfs één het lef om mij, de gebruiker, wel eventjes te vertellen dat ik die snelheden nooit haalde met Ziggo!

Allemaal claimden ze dat wanneer ik nu geen abo zou nemen, ik ook geen aansluiting zou krijgen en later dan 150€ per meter glas moest betalen, wilde ik een FTU krijgen.
op de vraag wat er gebeurde wanneer ik wel nu een abo afsloot maar voor de aanleg verhuisde, kon niemand mij een antwoord geven.

Nu krijg ik later een brief in de bus dat er glas komt, en indien ik toch een FTU wil, dit kosteloos kan maar dat ik wel toegang aan de werklui moet geven om te kijken waar en het ding aan te leggen/plaatsen. KOSTELOOS!

Providers, stelletje oplichters!

Anyhoe, natuurlijk wil ik wel voorbereid zijn op, kosteloos natuurlijk nog beter. Ze zijn al langsgeweest en zelfs op straat staan diverse markeringen. Wit is wel FTU geen abo, Oranje/rood is FTU plus abo.

Wanneer er daadwerkelijk snelheden van 500Mbit worden aangeboden, ben ik om, anders blijf ik lekker bij Ziggo. ( geen toepassing voor 100Mbit up voor mij!)

/rage modus aan:
En Eikel van een irritante aan de deur abo verkoper, als je dit leest:

Je verhaal van " de hele buurt doet mee en heeft een abo alleen jij niet" matcht niet echt met de streepjes op het wegdek...

Beter dat voor je dat ik jou werkgever en jou naam niet ken, anders had je een mooie klacht aan je broek gehad, Eikel!
/rage modus uit

• wzzley
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 14:15
Ik woon ook in Hulsberg, gelukkig hier geen last gehad van lastige verkopers naar mijn weten, maar ik blijf toch ook bij Ziggo. Het kan altijd beter maar zodra de verschillen in de praktijk zich echt laten zien wil ik nog wel eens overwegen naar KPN terug te gaan.

Mijn opa (84) woont twee huizen verder dan ik en hij werd opgebeld door KPN met de vraag of hij ook al was overgestapt. Hij aan gegeven dat hij in principe geïnteresseerd was maar wel eerst meer info toegestuurd wilde hebben of iemand aan de deur die hem wat meer kon uitleggen over de abonnementen, vooraleer hij een beslissing maakte.
Laat hij mij &@!^# afgelopen week een voorlopige factuur zien met een of ander abonnement wat hij zelf nog helemaal niet had besloten! Gewoon opgestuurd door KPN of ze even willen ondertekenen, ronduit belachelijk! Mijn opa mag dan bejaard zijn, maar niet gek en heeft dus meteen opgebeld dat hij dus niks meer met het glasvezelverhaal te maken wil hebben. Ik blijf er ook nog even fijn ver vandaan..

• Petje72
Prutsers bij Reggefiber :( 17 september heeft de monteur (van Bam-IT) de glasvezel aangesloten bij me thuis, getest OK en gereed gemeld bij Reggefiber. Dan zou Reggefiber nog iets moeten doen en een seintje geven aan de provider, in mijn geval OnsBrabantnet. Onsbrabantnet reageert snel op mijn mails en zegt dat Reggefiber de verbinding nog niet opgeleverd heeft. Ben nu al weken aan het mailen en bellen met Reggefiber... het blijft stil, een no-reply mailtje dat ze het zsm oppakken.. yeah right.

Update 2-11: Reggefiber belt na 3e mail, het ligt aan Onsbrabantnet die moeten bepaalde aanvraag doen. Ach ja, mailtje naar Onsbrabantnet maar weer. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Petje72 op 02-11-2012 12:46 ]

• Petje72
Onsbrabantnet heeft het voor me verkloot, ze zijn niet in staat mij aan te sluiten terwijl Reggefiber en BAM-IT me bevestigd hebben dat de glasvezel aansluiting klaar is om aangesloten te worden. Mijn bestelling maar opgezegd :( op zoek naar een andere provider.

KPN
Onsbrabantnet

Solcon ? effe informeren
XS4All is te duur

• base25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10-2022
Petje72 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:50:
Onsbrabantnet heeft het voor me verkloot, ze zijn niet in staat mij aan te sluiten terwijl Reggefiber en BAM-IT me bevestigd hebben dat de glasvezel aansluiting klaar is om aangesloten te worden. Mijn bestelling maar opgezegd :( op zoek naar een andere provider.

KPN
Onsbrabantnet

Solcon ? effe informeren
XS4All is te duur
Hier het zelfde probleem met Onsbrabant net. Hang al twee weken dagelijks met ze aan de lijn om de internetverbinding geactiveerd te krijgen. :( De dienst had allang geactiveerd moeten zijn.
Een waardeloze organisatie daar. Verder dan de klantenservice kom ik niet. Ben echt pissig. }:|
Ook ik zal op zoek moeten naar een andere provider.

• Yor

Yor

Yor1313#2571

ik had van de week alweer een verkoper aan de deur, dit maal van OnsBrabantnet. Mijnheer wist even te vertellen dat glasvezel sneller was dan de coax.... Op mijn vraag wanneer ze dan eens het 500 down abo gingen aanbieden, zei hij dat ze dat al deden! Ja, idd, maar niet in Hulsberg...: Dag Mijnheer de Verkoper, tot de volgende keer!

• Petje72
Glasvezel incl modem van Onsbrabantnet is geactiveerd op 6 januari en ik moet zeggen alles werkt perfect. Het gedoe van het activeren was miscommunicatie, ze hebben ook zoveel partijen !

- Reggefiber (glasvezelnetwerk eigenaar)
- BAM IT (aannemer die glasvezel kabel aanlegt)
- Bedrijf ? (IT bedrijfje dat modem komt installeren)
- Onsbrabantnet (Provider)

Die 4 bedrijven mogen op cursus normaal en effectief communiceren. Maar ja, alles werkt nu goed. OBN belde zelfs netjes in de middag op de dag van activatie of alles werkte en naar wens was. Ik heb alles zelf aangelegd/aangesloten en een netwerk opgezet met VLANs zodat ik Internet en IPTV in mijn netwerk beschikbaar heb. Alles werkt op 1 ding na, IPTV server moet ik nog configureren. Voor wie het interesseert, zo heb ik het aangesloten.

Ik ben (achteraf) blij dat ik voor OBN heb gekozen. Niet om andere providers in een kwaad daglicht te zetten maar bij familie (ook in gemeente Nuth) van me die bij KPN zitten hebben ze niets dan ellende met de TV :9

Edit/Aanvulling: Instellen van Digitale TV via Coax gaf een probleem bij instellen van het Netwerk ID op mijn TV (Sony Bravia). Jammer dat ze het juiste Netwerk ID niet in je actievatiebrief of in een handleding zetten. Voor Nuth is het DVB-C Netwerk ID: 6040 , Frequentie 304 MHz. Zie deze website , kan je het voor elke gemeente/provider opzoeken die samenwerkt met Glashart Media

[ Voor 16% gewijzigd door Petje72 op 16-01-2013 13:32 ]

Pagina: 1