Toon posts:

Videobestanden optimaliseren voor DLNA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!

M'n Panasonic DMP-BD75 leest niet alle videobestanden op mijn netwerk. De meeste bestanden kan ik via DLNA steamen, maar sommige herkent hij gewoon niet. De bestandstypen zijn gewoon hetzelfde, de ene .avi verschijnt wel in de speellijst maar de andere .avi niet.

Heeft dit te maken met beveiliging, alleen-lezen of andere bestandseigenschappen?! Hij zou alles moeten kunnen lezen...

Alvast bedankt!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

AVI is niet meer dan een container, hij zal zich eerder verslikken op de video- en audiocodec dan op de container.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Hm, in de specificaties staat duidelijk dat hij .avi ondersteund... dat zegt dus eigenlijk niets?

..en kan ik extra codecs op een blu-ray speler installeren?

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49
Nee

Je zou dus de AVI die wel werken moet vergelijken met de AVI die niet werken. Dan kom je er wel achter wat wel en wat niet werkt

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:42
Mediainfo is heel geschikt om te zien wat er nu precies in zo'n AVI zit. Om een voorbeeld te geven waar je naar kunt kijken: mijn TV (Samsung) speelt geen H.26[34] af als ze GMC (warp points) gebruiken.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan software downloaden, als GSpot, waarmee je kan kijken welke codecs er gebruikt worden.

Al is die pagina vrij oud (4,5 jaar alweer), maar daar speekt men al over 700+ video-codecs en 200+ audio-codecs.

700 x 200 = 140.000 verschillende soorten AVI's. Je zal dus echt moeten kijken welke codecs je TV ondersteund, en dan kan je bijvoorbeeld met Super* of Auto GK omzetten naar codecs die je TV wel ondersteund.

*) Let op dat je referer aan staat in je browser, anders kan je het niet downloaden

[ Voor 3% gewijzigd door RaZ op 13-11-2011 19:26 ]

Ey!! Macarena \o/

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mediainfo wordt nog steeds onderhouden en werkt op Windows.

Gets my vote. Gebruik het zelf op Linux, en het is op het Xbmc-forum een referentie. Zegt wel genoeg denk ik.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1