Toon posts:

Pioneer SA-6200 en Dali Concept 6 verenigbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na vele jaren trouwe dienst is het tijd om mijn Bose 601 series II speakers te vervangen, met pijn in mijn hart dat wel maar de roosters zijn volledig gesloopt door de kat en de foamranden zijn verpulverd, het gekke is ze klinken nog steeds geweldig maar ik wil wat nieuws.

Mijn keus is gevallen op de Dali Concept 6 speakers, wel een stap terug maar betaalbaar en ik lees veel positieve reviews her en der dus dit worden ze wel.

Alleen nou twijfel ik over het aansluiten, ik wil ze op mijn stokoude Pioneer SA-6200 aansluiten die ik een paar jaar geleden volledig heb laten reviseren en ik wil geen andere versterker omdat deze zo goed is.

Op de site van Dali staat dat de aansluiting van de speakers 'single wire connection type' is en ik heb er echt de ballen verstand van.

Ik heb nu gewoon zo'n plus/min draad (rood/zwart), ik heb wel wat gegoogled en heb iets gevonden over aansluiten met kortsluitstaafjes maar alleen het woord al..

Kan ik deze speakers wel aansluiten op de SA-6200 of gaat het niet werken?

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ja hoor. De Concept 6 heeft gewoon twee schroefklemmen, net als de Bose 601.

Met 'single wire connection' wordt er bedoeld dat je de woofers en de tweeters niet apart kan aansturen (dus geen mogelijkheid voor bi-wiring of passieve bi-amping, daarbij heb je van die kortsluitstaafjes nodig als je de speakers op de normale manier aansluit). Single wire is in dit geval een kabel met twee aders.

[ Voor 150% gewijzigd door TBTL op 14-11-2011 10:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord maar ik heb besloten om mijn speakers te reviseren, ik ben van plan om er nieuwe foamranden in te zetten en de roosters opnieuw te bekleden zodat ze weer 20 jaar meekunnen.

Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze af te danken en voor rond de 80 euro ben ik klaar dus zeker de moeite waard ;)

• djflue
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 15:22
Misschien is het wel interesant om de dali's te beluisteren, het zou zomaar kunnen dat er een wereld voor je open gaat qua geluid. De 601 klinkt mijn inziens redelijk goed, en als een van de betere speakers van bose, maar de dali's benaderen de waarheid toch een stuk meer. Maar geluid is natuurlijk altijd persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou die optie alsnog open, maar eerst ga ik reviseren als dat niet het gewenste resultaat opleverd dan ga ik verder denken over de Dali's.

Het plan is om ook via de PC de audio aan te sluiten op mijn versterker, ik heb alleen voor video een hdmi kabel naar mijn lcd scherm.

Nu heb ik het via de uitgang op mijn geluidskaart aangesloten wat echt belabberd klinkt. HD beeldkwaliteit met mp3 geluid op een analoge set werkt gewoon niet en de Dali's gaan dat probleem ook niet oplossen.

Met de tijd wil ik een geluidkaart met 'deftige' audiouitgangen zodat het wel via de versterker kan en dan worden de Dali's weer interessant omdat oude boxen dat niet goed kunnen verwerken, zeker de 601's niet daar zijn ze niet voor bedoeld.

Verwijderd

Topicstarter
Revisatie stap 1:

Vervanging van de huidige speaker stoffering.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2011 16:10 ]

Pagina: 1